Food Service τ. 143

17 Τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στην τάση για Υγεία κι Ευεξία κερ- δίζουν συνεχώς έδαφος τα τε- λευταία χρόνια και σε αυτό δεν θα μπορούσε να αποτε- λεί εξαίρεση ο κλάδος των χυμών κι αναψυκτικών. Μά- λιστα, ιδίως στο θέμα των ροφημάτων, αφεψημάτων, αναψυκτικών κ.λπ ., οι κα- ταναλωτές δείχνουν να ανα- ζητούν ακόμη περισσότερο, σε σύγκριση με άλλα ποτά και τρόφιμα, υγιεινές επιλογές που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό. Το σημαντικό στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε είναι πως η τάση αυτή δεν αποτελεί απλώς κατασκευή μάρκετινγκ, αλλά εδράζεται κι αναπτύσσεται πάνω σε πραγματικά γεγονότα. Μέχρι προ ολί- γων ετών, ένας γονιός θεωρούσε ως κα- λή κι υγιεινή επιλογή την αγορά ενός συ- σκευασμένου χυμού για τα παιδιά του. Σήμερα, όμως, οι περισσότεροι γονείς, αλλά και οι περισσότεροι καταναλωτές, δεν έχουν την ίδια άποψη, καθώς οι συ- σκευασμένοι χυμοί έχουν μεγάλη ποσό- τητα ζάχαρης και πολύ φτωχά διατρο- φικά στοιχεία, για παράδειγμα η ποσό- τητα βιταμινών που περιέχουν. Το ίδιο και σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό ισχύει και για τα αναψυκτικά, τα οποία έχουν να αντιπαλέψουν επιπροσθέτως και τη «στάμπα» του προϊόντος που είναι «ευ- χάριστο μεν, ανθυγιεινό δε», σε αντίθεση με τους χυμούς που γενικά θεωρούνται ως μία καλή κι υγιεινή επιλογή. Για τους λόγους αυτούς, η βιομηχανία χυμών κι αναψυκτικών έχει πλέον ρίξει όλο το βάρος και την προσπάθεια στο λανσάρισμα νέων προϊόντων που ξεφεύ- γουν από την παραπάνω κατηγορία κι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαι- τήσεις για υγεία κι ευεξία. Κερδίζουν έδαφος τα sugar free Αποτέλεσμα είναι να έχουν κυριαρ- χήσει τα τελευταία χρόνια οι επιλογές αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη και ιδίως όσων περιέχουν στέβια, η οποία θεωρεί- ται πως έχει μηδενικό γλυκαιμικό δείκτη για τον οργανισμό. Έτσι, έχουν γνωρίσει σημαντική άνοδο στην αγορά τα αναψυ- κτικά τύπου cola με στέβια, αλλά και άλ- λα είδη, όπως λεμονάδες, πορτοκαλάδες κ.λπ. Συγκεκριμένα, όμως, στη «μάχη» των αναψυκτικών cola με στέβια που εμφανίστηκε, στην Ελλάδα τουλάχιστον, από ελληνική εταιρεία, έχουν μπει πλέον όλες οι βιομηχανίες αναψυκτικών, είτε εγχώριες είτε πολυεθνικές. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως αυτού του εί- δους τα αναψυκτικά θα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος με την πάροδο του χρόνου, μέχρι τη στιγμή που θα κυριαρχήσουν στην αγορά και τα παρα- δοσιακά προϊόντα με ζάχαρη θα έχουν πλέον χαμηλότερα μερίδια. Μία άλλη κατηγορία αναψυκτικών που έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια και γνωρίζει επίσης άνοδο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα απολύτως sugar free αναψυκτικά που δεν περιέ- χουν όχι μόνο ζάχαρη, αλλά κανενός είδους γλυκαντικό. Πρόκειται, κυρίως, για ανθρακούχα νερά ή σόδες, που αρω- ματίζονται με φυσικές πρώτες ύλες, χωρίς χημικά πρόσθετα, και αποτελούν και προσφέρονται ως ακόμα πιο υγιεινή επιλογή. Έτσι, έχουμε δει να λανσάρεται σόδα με άρωμα λεμόνι, πορτοκάλι και κανέλα κ.ά. Premium χυμοί κι αναψυκτικά για HORECA Στους χυμούς, επίσης, έχει αναπτυχθεί έντονος ανταγωνισμός κι έχουν κυκλο- φορήσει ουκ ολίγα νέα προϊόντα, έχο- ντας στο επίκεντρο τη μη προσθήκη ζά- χαρης και τα πλούσια διατροφικά χαρα- κτηριστικά, βιταμίνες, φυτικές ίνες κ.λπ . Στην κατηγορία αυτή, έχουν εμφανιστεί κι εταιρείες που απευθύνονται περισσό- τερο στην αγορά HORECA και λιγότερο στη λιανική, προσφέροντας αναψυκτικά και ροφήματα premium κατηγορίας, από φρέσκα υλικά και με πολύ χαμηλή περιε- κτικότητα ή και χωρίς καθόλου ζάχαρη. Εκτός, όμως, από την παρουσίαση νέων “Οι βιομηχανίες έχουν ρίξει όλο το βάρος στο λανσάρισμα νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις” 12% έχει μειωθεί ο μέσος όρος θερμίδων ανά 100 ml από το 2000 έως το 2015

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=