Food Service τ. 143
29 Εξαιρετικά προϊόντα από εταιρείες Πάντως, αν και το χειροποίητο dip ή dressing είναι κάτι που εκτιμάται από τους πελάτες και μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο μάρκετινγκ για ένα εστιατόριο, την ίδια ώρα είναι γεγονός πως σήμερα υπάρχουν ουκ ολίγες εταιρείες που παράγουν εξαιρετικά προϊόντα τα οποία μπορούν να εμπλουτίσουν το μενού και να μεταμορφώσουν τα προσφερόμενα πιάτα. Πα ράλληλα, η κουζίνα με αυτό τον τρόπο γλιτώνει χρόνο, καθώς χρησιμοποιεί έτοιμα προϊόντα που δεν χρειάζεται να τα παρασκευάσει, ενώ και το κόστος δεν έχει μεγάλη διαφορά, αφού και για τη δημιουργία ενός dip ή dressing χρει άζεται η προμήθεια πρώτων υλών. Θα πρέπει να σημειωθεί δε, πως οι ίδιοι οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνες, προτιμούν τις περισσότε ρες φορές τα έτοιμα προϊόντα, ακόμα και στις περιπτώσεις που η παρασκευή τους κατ’ οίκον δεν είναι και τόσο δύσκολη, όπως το τζατζίκι που προαναφέραμε. Η έλλειψη χρόνου είναι ένα πρόβλημα στην εποχή μας που δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις, αλλά και τα νοικοκυριά. Συνδυάζοντας τα παραπάνω, να αναφερθεί πως τα vegan σκευάσματα σε dips και dressings σημειώνουν σημαντική άνοδο στη retail αγορά και, στις περισσότερες περιπτώσεις, διατίθενται και σε HORECA συσκευασίες και μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις κάθε κουζίνας. Η δε ποιότητα σε αρκετά προϊόντα είναι πολύ υψη λή. Γενικότερα, οι περισσότεροι καταναλωτές, πέρα από το δίλημμα ζωικό ή φυτικό, αναζη τούν φυσικά οργανικά προϊόντα, χωρίς χημικά πρόσθετα και συντηρητικά. Η χρήση τέτοιων προϊόντων στην κουζίνα μπορεί να είναι εξαι ρετικά θετική για μια επιχείρηση εστίασης. Ειδικότερα, έρευνα που πραγματοποίησε κα τά το πρόσφατο παρελθόν η εταιρεία Mintel Group έδειξε ότι λόγω των νέων διατροφικών συνηθειών και των τάσεων που εξελίσσονται, τα προσεχή χρόνια τα dips και τα dressings θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στη μα ζική εστίαση. Στα ευρήματα της έρευνας κατα γράφηκε ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα είδη διατροφής είχε σταθερά αυξητική πορεία άνω του 3% ετησίως κατά την περασμένη δεκαετία. “Η τάση για φυσικά υγιεινά προϊόντα και με φυτικές πρώτες ύλες δεν πρέπει να αγνοείται” ΟΙ ΚΎΡΙΕΣ ΤΆΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΈΓΡΑΨΕ Η ΈΡΕΥΝΑ ΤΗΣ MINTEL GROUP G Οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά κι αναζητούν πληροφορίες για τον αριθμό και το είδος των συστατικών στην ετικέτα τους. G Όλο και περισσότεροι καταναλωτές σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ειδικά οι νεώτεροι, αναζητούν γευστικές εμπειρίες εμπνευσμένες από εθνικές κουζίνες. G Υλικά που μέχρι πρότινος ήταν σπάνια ή πανάκριβα είναι πλέον προσιτά, τόσο για την ιδιωτική όσο και για τη μαζική εστίαση. G Οι εκδοχές των σαλτσών με χαμηλά λιπαρά γίνονται όλο και πιο γευστικές, πλησιάζοντας τις κανονικές συνταγές. G Η ευκολία κι η ποιότητα παραμένουν σημαντικοί παράγοντες για την επιλογή μιας σάλτσας. Ωστόσο, κορυφαίος παράγοντας είναι η τελική γεύση της. G Η «αυθεντικότητα» κερδίζει έδαφος, όπως οι σάλτσες που πωλούν τα αγροκτήματα. Ιδιαίτερα δημοφιλείς και στην Ελλάδα είναι οι σάλτσες που παράγονται με πρώτες ύλες από την τοπική παραγωγή. G Τα περισσότερα εστιατόρια προσθέτουν φρέσκα υλικά για να προσφέρουν σάλτσες φρέσκιας γεύσης.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=