Food Service τ. 143

58 inside story και με εναλλακτικές πρωτεΐνες που, λόγω μεσογειακής διατροφής, είναι ουκ ολίγα κι εξαιρετικά. Η μεσογειακή διατροφή εί- ναι ένα σημαντικό asset για την εγχώρια κουζίνα κάτι που έχει γίνει αντιληπτό εδώ και καιρό. Καλό είναι, λοιπόν, να ακολουθήσει κι η πολιτεία σε αυτό το θέμα, προβάλλοντας την Ελλάδα στο εξωτερικό και στο γαστρονομικό κομ- μάτι. Τι δείχνουν τα δεδομένα Παλαιότερα, η υγιεινή διατροφή σή- μαινε αυτομάτως σημαντική έκπτωση στη γεύση κι ενδεχομένως και πείνα, αν αφορούσε δίαιτα. Επίσης, στον νου έρχονταν συγκεκριμένες συνταγές «νο- σοκομείου». Είναι προφανές ότι αυτό δεν ισχύει πια. Ένας λόγος είναι ότι η αντίληψη γύρω από την υγιεινή διατρο- φή έχει αλλάξει ριζικά. Σε αυτή έχουν ενταχθεί νέα στοιχεία, όπως τα βιολο- γικά προϊόντα, οι ακατέργαστες τροφές, οι λεγόμενες υπερτροφές, η αειφορία, οι νέες μέθοδοι ψησίματος κ.λπ . Οι γεύσεις που μπορούν να επιτευχθούν είναι σα- φώς ανώτερες και βεβαίως μπορούν να αποτελέσουν και προϊόν πώλησης. Στο επίπεδο του marketing, οι υγιεινές επιλογές στο μενού μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, διαφημίζοντας την επιχείρηση για τις πρώτες ύλες που επιλέγει, τους τρόπους που μαγειρεύει, αλλά και την ευαισθητοποίηση που δεί- χνει απέναντι στο περιβαλλοντικό ζήτη- μα. Σήμερα το «υγιεινό» ισούται, περισ- σότερο ή λιγότερο, με το «οικολογικό» και το «ευ ζην», ιδίως στις νέες γενιές. Έχουμε, λοιπόν, από τη μία ένα κοινό που σιγά σιγά αποχωρεί και που ίσως δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στα προα- ναφερθέντα, όταν βγαίνει έξω να φάει, έχουμε, όμως, από τη άλλη, και το κοινό που έρχεται και θα έρχεται, το οποίο δίνει όλο και μεγαλύτερη βάση στο τι τρώει και τι επιπτώσεις έχει στον ορ- γανισμό και το περιβάλλον. Ακόμα και στα σούπερ μάρκετ, πολλοί καταναλωτές πια εξετάζουν τα συστατικά των επεξερ- γασμένων τροφών, όπως τα αλλαντικά, προτού τα αγοράσουν, απορρίπτοντας αυτά που κρίνουν ότι είναι εξόχως αν- θυγιεινά. Το θέμα της γεύσης Το παραπάνω είναι σημαντικό στοι- χείο που δεν πρέπει να αγνοηθεί. Όλες οι βιομηχανικές επεξεργασμένες τροφές έχουν υπέροχη γεύση. Είναι νόστιμες. Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές, σε όλο και αυξανόμενο ποσοστό, απορρίπτουν αυτές που θεωρούν ότι είναι βλαβερές για την υγεία. Επαναλαμβάνουμε ότι η επιλογή είναι ακόμη πιο αυστηρή, όταν γίνεται από τη μαμά για νοικοκυριό με παιδιά. Οι βιομηχανίες τροφίμων της χώρας έχουν αντιληφθεί την τάση και προσπαθούν με καινοτόμα προϊόντα να την ακολουθήσουν. Η γεύση δεν αποτελεί πια το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή ενός πιάτου, αλλά υπεισέρχονται κι άλλοι παράγο- “Στις ΗΠΑ, τα εστιατόρια που προσέθεσαν vegan πιάτα στο μενού τους, πέτυχαν διψήφιο νούμερο ανάπτυξης”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=