Food Service τ. 143

6 Σ την αρχή ήχησε σαν ανέκδοτο, ενδεχομένως και κακόγουστη φάρσα. Στο μυαλό ορισμένων ήρθαν σκηνές από σενάριο μελλοντολογικής ταινίας. «Lockdown!». Ο καιρός πέρασε, οι προκλήσεις στη χώρα μας σε επίπεδο υγείας αντιμετωπίστηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά, η κοινωνία άντεξε, έστω κι εάν πληγώθηκε. Και να ’μαστε εδώ! «Ανοίγουμε και πάλι». Πράγματι, μια κουβέντα - βεβαίως - ήταν, καθώς απαιτήθηκε μια σειρά από αλλαγές, προβλέψεις, μέτρα υγειονομικής υφής, ανασχεδιασμούς, επανεκτιμήσεις και προπάντων θεμελιώδη μεταβολή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η καθημερινότητα σε μια επιχείρηση μαζικής εστίασης. Θυμάμαι όταν εκεί, στις αρχές Μαΐου, ετοιμαζόμασταν να επιστρέψουμε σταδιακά στην κανονικότητα, μια εντελώς νέα κανονικότητα, μου είχε προξε- νήσει εντύπωση η δήλωση ενός μέλους της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τον κορωνοϊό, που εισηγούταν τα μέτρα προστασίας για την πανδημία. «Η διαδικασία της επαναλειτουργίας είναι απείρως πιο δύσκολη όσο κι απαιτητική εν συγκρίσει με την αντίστοιχη του κλεισίματος» , είχε ισχυριστεί. Μερικές ημέρες, ούτε καν εβδομάδες, αργότερα, η πλειοψηφία των επαγγελματι- ών, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριοποίησης ή μεγέθους επιχείρησης, αντελήφθη στην πράξη τι εννοούσε ο εν λόγω επιστήμονας. Παρ’ όλα αυτά, ο χρόνος για μια ακόμη φορά αναμένεται να αποτελέσει τον καταλυτικό παράγοντα ο οποίος θα «διευθετήσει» με τον δικό του, σκληρό ή όχι, έντονο ή ανεπαίσθητο τρόπο τις πολλές «ανορθογραφίες» που καταγράφονται και ταλαιπωρούν την αγορά, τις επι- χειρήσεις και τους επαγγελματίες εν γένει. Βέβαια, ακούγεται πολύ πιο εύκολο απ’ όσο αποδεικνύεται στην πράξη. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία ο βασικός παράγοντας της εξίσωσης - οι πελάτες - και δη αυτοί από το εξωτερικό, δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των ίδιων των επαγγελματιών, καθώς αδυνα- τούν να παρέμβουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο για την προσέλκυσή τους. Αποτέλεσμα; Να πρέπει να ετοιμάζετε τα προσεχή πλάνα και να δομείτε την εν γένει στρατηγική σας, έχοντας κατά νου και δίνοντας έμφαση στην εγχώρια, ου μην και τοπική, κατανάλωση. Προβληματι- κό το τοπίο; Σίγουρα. Απαιτητική η διαδικασία εξεύρεσης ισορροπίας; Ακόμη πιο σίγουρο. Άρα, ποια είναι η λύση; Μονολεκτική απάντηση δύσκολο να υπάρξει, ενώ βέβαιη πρέπει να θεωρείται μια μεικτή αντίδραση που θα εκτείνεται από επενδύσεις, εκ βάθρων αλλαγές στο concept, διεύρυνση του μενού και μεταβολή των βασικών όρων λειτουργίας, μέχρι την παύ- ση των εργασιών. Τα πάντα εξαρτώνται από τις δυνάμεις (οικονομικές, ψυχικές, σωματικές) που διαθέτει κάθε επαγγελματίας, το επιχειρηματικό σκεπτικό του, τις μελλοντικές του επι- διώξεις, την ύπαρξη ενός απτού όσο και ρεαλιστικού οράματος, τη δυνατότητα να διαβλέπει κι ενδεχομένως να επηρεάζει τις επερχόμενες εξελίξεις, αλλά και τον βαθμό πίστης όσο και εμπιστοσύνης του στο concept, το γαστρονομικό offering, τους συνεργάτες, εργαζομένους, προμηθευτές και τους πελάτες του. Καλή δύναμη, αντοχή, ψυχραιμία, καθαρό μυαλό, διορατικότητα, αισιοδοξία κι αίσθηση του μέτρου, της πραγματικότητας και των πολλαπλών όσο και ποικίλων προκλήσεων που ορθώνονται μπροστά σας! ...ακόμη μακρύτερος αυτός που ορθώνεται μπροστά μας! H εξίσωση την οποία οφείλουν να λύσουν κατά το δυνατόν πιο σύντομα οι επαγγελματίες του επισιτισμού είναι ιδιαίτερα απαιτητική, εξόχως δύσκολη και δίχως προηγούμενη συνάφεια. ΜΑΚΡΎΣ Ο ΔΡΌΜΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΒΉΚΑΜΕ... Compupress A.E. ΚΕΝΤΡΙΚΆ ΓΡΑΦΕΊΑ: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 ΚΩΔΙΚΟΣ: 015812 ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΥΛΗΣ: Γιάννης Αποστολόπουλος ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Βάγια Μπιζιλιώτη ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος DTP: Αδάμ Σάμιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: Μ. ΣΠΥΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής Τύπου ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1108-9520 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Π. Μαρκέτος Αρχισυντάκτης

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=