Food Service τ. 143

Έρευνες που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο της καραντίνας τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη έδειξαν κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων στα φυτικά τρόφιμα. Στην Αμερική, στα μέσα Μαρτίου, οι πωλήσεις λιανικής φυ- τικών τροφίμων και vegan γευμάτων ξε- πέρασαν σε ρυθμό ακόμη και το σύνολο των πωλήσεων στα τρόφιμα. Συγκεκριμέ- να, οι πωλήσεις φυτικών τροφίμων αυξή- θηκαν κατά 90% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ποσοστό αύξησης στο σύνολο των τροφίμων ήταν στο 70%. Το φαινόμενο αυτό συνεχίστηκε και τον Απρίλιο, καθώς κορυφωνόταν ταυ- τόχρονα η ανησυχία για την πανδημία. Ο κλάδος των φυτικών τροφίμων είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται περαιτέρω, κατά 27%, σε σχέση με το αμέσως προ- ηγούμενο διάστημα. Αναλυτές τονίζουν ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών δείχνει ξεκάθαρα ότι στρέφονται σε με- γάλο βαθμό στις φυτικές τροφές, τά- ση που παραμένει ισχυρή και μετά την περίοδο του πανικού που προκλήθηκε εξαιτίας του κορωνοϊού. Σημαντική άνοδο γνώρισαν και τρό- φιμα που απευθύνονται, κυρίως, σε vegans, όπως το εναλλακτικό κρέας και το φυτικό τυρί, και μάλιστα αυτή η κα- ταναλωτική τάση έδειχνε να μεγαλώνει από τα τέλη του προηγούμενου έτους, προτού καν ξεσπάσει η πανδημία κι επι- βληθεί η καραντίνα. Τα δεδομένα αυτά δείχνουν πως εξαπλώνεται η κατηγορία των λεγόμενων flexitarians, των ανθρώ- πων δηλαδή που μπορεί να μην φτάνουν στη χορτοφαγία ή τον βιγκανισμό, αλλά επιθυμούν να περιορίσουν την κατανά- λωση ζωικών προϊόντων, είτε πρόκειται για κρέας ή για γαλακτοκομικά, και να τα αντικαταστήσουν με φυτικές τροφές. «Πρωταθλητής» το εναλλακτικό κρέας Στο εξωτερικό, τη μεγαλύτερη «κούρ- σα» έκανε το εναλλακτικό κρέας, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα μέσα Μαρτίου κατά 148% συγκριτικά με πέρυσι. Η τάση συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα, με ποσοστό 61%. Βεβαίως, στην περίοδο «πανικού», που όλοι έτρεχαν να στοκά- ρουν τρόφιμα για την καραντίνα, αυξήθη- καν κατακόρυφα κι οι πωλήσεις κρέατος, ωστόσο η ζήτηση ήταν κατά 50% μικρό- τερη σε σχέση με το εναλλακτικό κρέας. Η ψαλίδα μέσα στον Απρίλιο μεγάλωσε ακό- μη περισσότερο υπέρ του εναλλακτικού κρέατος και αυτό δεν αφορούσε μόνο τις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά και τις ελλείψεις που παρουσιάστηκαν στην αγορά των ΗΠΑ, καθώς μπήκε «λουκέτο», λόγω κορωνοϊού, σε όλες τις μεγάλες βιο- μηχανικές μονάδες επεξεργασίας κρέατος. 60 ΤRENDS ΣΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΗΠΑ Η ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ «ΕΘΡΕΨΕ» ΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ Στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα, ανέβηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις φυτικών τροφίμων κατά τη διάρκεια του lockdown λόγω της πανδημίας του Γεράσιμου Φωκά

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=