Food Service τ. 143

61 Στα κατεψυγμένα προϊόντα, η τάση ήταν ακόμη πιο έντονη, αφού οι πωλή- σεις κατεψυγμένου εναλλακτικού κρέα- τος εκτοξεύθηκαν, σημειώνοντας άνοδο 241% και συνέχισαν να αυξάνονται και κατά την μετέπειτα περίοδο κατά 113%. Αντίστοιχα, και οι πωλήσεις στο φυτι- κό τυρί αυξήθηκαν κατά 95% στα μέσα Μαρτίου και η αύξηση συνεχίστηκε και τις επόμενες τέσσερεις εβδομάδες, με το ποσοστό να φθάνει στο 54%. Η ίδια ακριβώς τάση παρατηρήθηκε και σε χώρες της Ευρώπης όπου πραγ- ματοποιήθηκαν ανάλογες καταναλωτικές έρευνες. Ειδικότερα στη Βρετανία και την Ισπανία, το ένα τρίτο των κατανα- λωτών αύξησε κατά τουλάχιστον 25% τα φυτικά γεύματα στη διατροφή του. Αναζητούν υγιεινές τροφές Η τάση προς τα φυτικά τρόφιμα, όπως προαναφέρθηκε, υπήρχε και προτού ξε- σπάσει η πανδημία, όμως με τα γεγονό- τα που προκάλεσε η εξάπλωση του κορω- νοϊού, οι πωλήσεις γνώρισαν κατακόρυφη άνοδο. Σε αυτές τις επιλογές, οπωσδήποτε, έπαιξε ρόλο η αγωνία για την πανδημία κι ότι οι καταναλωτές αναζητούσαν κι ανα- ζητούν υγιεινές τροφές που βοηθούν τον οργανισμό και το ανοσοποιητικό σύστημα. Το 2019 η αγορά των φυτικών τροφίμων στις ΗΠΑ έφθασε σε αξία τα 5 δισεκατομ- μύρια δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 11,4% σε σύγκριση με το 2018, τη στιγμή που συνολικά ο κλάδος των τροφίμων ανέβηκε κατά 2,2%. Τα δεδομένα στην Ελλάδα Ας δούμε, όμως, τι συνέβη στην Ελλάδα. Στη χώρα μας, οι καταναλωτικές έρευνες ήταν επί του συνόλου των προϊόντων, και ως εκ τούτου «πρωταθλητές» στις πωλή- σεις βγήκαν τα απολυμαντικά, τα αντιση- πτικά και βεβαίως το χαρτί υγείας. Μά- λιστα, το φαινόμενο με το χαρτί υγείας φάνηκε να ήταν σαν αυθόρμητη αντίδρα- ση σχεδόν σε όλες τις δυτικές κοινωνίες, όπου πάρα πολλοί άνθρωποι για κάποιον άγνωστο λόγο ένιωσαν την ανάγκη να στο- κάρουν μεγάλες ποσότητες από το συγκε- κριμένο προϊόν. Επιστρέφοντας στο κομμάτι των τρο- φίμων, και οι Έλληνες καταναλωτές φαί- νεται να είναι στα χνάρια των υπόλοιπων χωρών κατά κάποιον τρόπο. Στην Ελλάδα, το εναλλακτικό κρέας ακόμη δεν έχει δυ- ναμική παρουσία στις αλυσίδες λιανικής, όπως έχει στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Στη διάρκεια της καραντίνας επικράτησε, όμως, και εδώ η τάση για τρο- φές υγιεινές που βοηθούν τον οργανισμό. Έτσι, πρώτα απ’ όλα, τον Μάρτιο υπήρξε σημαντική άνοδος στις πωλήσεις φυτικών ροφημάτων, με το ποσοστό να υπολογίζε- ται στο 15% με 20%. Σε αυτό έπαιξαν ρόλο και τα δημοσιεύματα που κατέκλυσαν το διαδίκτυο εκείνο το διάστημα και υποστή- ριζαν ότι τα ζεστά ροφήματα καταπολε- μούν τον κορωνοϊό εν τη γενέσει του. Επίσης, αυξήθηκαν οι πωλήσεις, όπως ήταν αναμενόμενο, στα ζυμαρικά όλων των ειδών, το ρύζι, τα αλεύρια, καθώς αποτελούν και τα συνήθη προϊόντα, όταν κάποιος επιθυμεί να αποθηκεύσει τρόφι- μα για μεγάλο διάστημα. Αφού πέρασε, όμως, το πρώτο κύμα του «πανικού» που προκάλεσε η πανδημία, οι περισσότεροι επέλεξαν να ακολουθήσουν πιο υγιεινά βήματα στη διατροφή τους. Αυξήθηκε η κατανάλωση των φρούτων και των λαχα- νικών, ιδιαιτέρως των πορτοκαλιών. Εδώ, προφανώς, έχουμε να κάνουμε και πάλι με το θέμα της πανδημίας, καθώς κυκλο- φορούσε έντονα η πληροφορία - και από έγκυρες πηγές - ότι η βιταμίνη C βοηθά στην καταπολέμηση του κορωνοϊού. Τα αυγά ήταν ακόμη ένα είδος που γνώρισε άνοδο στις πωλήσεις, ως μια τροφή που Τα δεδομένα δείχνουν πως εξαπλώνεται η κατηγορία των λεγόμενων flexitarians

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=