Food Service τ. 143

62 είναι θρεπτική και χρησιμοποιείται σε πολλές κι εύκολες συνταγές. Τα σπόρια είχαν την τιμητική τους Η έκπληξη στα ελληνικά δεδομένα ήταν η «θραύση» που έκαναν οι ξηροί καρποί και κυρίως ο πασατέμπος, ο ηλιό- σπορος κι οι σπόροι καλαμποκιού για ποπ κορν. Οι ατελείωτες ώρες που περ- νούσαν πολλοί από εμάς μπροστά σε μια οθόνη κατά τη διάρκεια της καραντίνας φαίνεται πως έπαιξαν σημαντικό ρόλο για αυτή την τάση. Για να κατανοήσουμε το μέγεθος, η αύξηση των πωλήσεων στα συγκεκριμένα προϊόντα ήταν στο 100% σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο. Τέλος, το σημείο που φαίνεται να έρχε- ται να δέσει απόλυτα με την εικόνα του εξωτερικού ήταν η αύξηση στις πωλήσεις των οσπρίων που ανήλθε σχεδόν στο 139% συγκριτικά με το 2018. Οι αιτίες πίσω από αυτή τη στρο- φή προς τα φυτικά τρόφιμα είναι πολ- λές. Σε κάποιες περιπτώσεις - όχι τόσο στην Ελλάδα όσο στο εξωτερι- κό - έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι ο κο- ρωνοϊός ξεκίνησε από μία αγορά πώ- λησης ζωντανών ζώων στην Κίνα. Το κυρίαρχο, όμως, είναι η προσπάθεια βελτίωσης της υγείας, της φυσικής κα- τάστασης και του ανοσοποιητικού συ- στήματος, ώστε αν τυχόν προσβληθεί ο οργανισμός από τον Covid-19 να μπορεί να τον αντιμετωπίσει, χωρίς δυσάρεστες εξελίξεις. Οι απαραίτητες κινήσεις για κάθε εστιατόριο Αυτό είναι και το σημείο στο οποίο πρέπει να εστιάσει μια επιχείρηση μα- ζικής εστίασης. Να ειπωθεί για πολλο- στή φορά πως η τάση για τροφές που συνδέονται με τις λέξεις υγεία κι ευε- ξία γνώριζε άνοδο και προτού ξεσπά- σει η πανδημία. Ο κορωνοϊός, απλώς, επιτάχυνε τις εξελίξεις γύρω από αυτό το ζήτημα. Οι καταναλωτές αναζητούν, πλέον, τροφές γευστικές μεν, αλλά και υγιεινές. Η προσφορά τέτοιων επιλογών στο μενού είναι πια απαραίτητη σε όλες τις επιχειρήσεις εστίασης ανεξαιρέτως. Τέλος, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μπορεί προς το παρόν να μην έχουν έντονη παρουσία στα ράφια των σού- περ μάρκετ προϊόντα όπως το εναλ- λακτικό κρέας, αλλά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον αυτό αναμένεται να αλλάξει. Ήδη υπάρχουν ελληνικές εται- ρείες που παράγουν τέτοια τρόφιμα. Ορισμένα εξ αυτών απευθύνονται σε με- γαλύτερο βαθμό στην αγορά εστίασης, παρά στη λιανική, ακριβώς για να δοθεί η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προ- σφέρουν περισσότερες επιλογές στους πελάτες τους. Επιπλέον, οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία αφήνουν πίσω τους μια κατάσταση όπου τίποτα πια δεν είναι όπως πριν, ιδιαίτερα σε έναν κλάδο όπως η μαζική εστίαση. Πέρα από όλα τα μέτρα υγιεινής κι ασφάλειας που πρέπει να λαμβάνονται ώστε να αισθάνονται οι πελάτες ασφα- λείς, είναι εξίσου σημαντικό να τους προσφέρονται κι επιλογές που θα αντα- ποκρίνονται στα πρότυπα υγείας, ευεξί- ας και καλής διατροφής. < ΤRENDS Στην Ελλάδα, η αύξηση στις πωλήσεις των οσπρίων ανήλθε σχεδόν στο 139%

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=