Food Service τ. 143

μέλλον. Προκειμένου να αισθάνονται οι πελάτες ασφαλείς, αλλά και για λόγους πρόληψης ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον, θα ήταν χρήσιμο τα εστιατόρια να ξανασκεφτούν το πώς χρησιμοποιούν τους χώρους τους, πώς διασφαλίζουν τις αποστάσεις μεταξύ των πελατών, πώς μπορεί κανείς να αποφύγει τον συνω- στισμό στους κοινόχρηστους χώρους, όπως οι τουαλέτες. Τώρα που είναι κα- λοκαίρι, είναι ιδανική περίοδος για την αναδιάταξη των εσωτερικών χώρων των καταστημάτων, όπου αυτό είναι δυνατό. Άλλωστε, φέτος, με τον υποχρεωτικό αε- ρισμό των χώρων, η κλειστή κλιματιζόμε- νη αίθουσα, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι εκτός συζήτησης. Ο κίνδυνος δεύτερου κύματος Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το πρόβλη- μα με τον κορωνοϊό δεν έχει ξεπεραστεί κι ένα δεύτερο κύμα κρουσμάτων, ιδιαίτερα από το φθινόπωρο, είναι πιθανό να συμ- βεί. Η προετοιμασία των επιχειρήσεων μπορεί να κρίνει αν σε ενδεχόμενο δεύτε- ρο lockdown θα συνεχίσουν να λειτουρ- γούν ή όχι. Όπως και να έχει, η παροχή του αισθήματος ασφάλειας στους πελάτες είναι βασική, πλέον, για να έχουν κίνηση τα εστιατόρια. Μεταξύ των λύσεων που μας έρχονται από το εξωτερικό, είναι η τοποθέτηση πλεξιγκλάς ανάμεσα στα τρα- πέζια. Όμως, αυτή είναι μια επιλογή που αφενός δεν προσφέρεται για κάθε χώρο αφετέρου δεν ταιριάζει καθόλου αισθητι- κά σε εστιατόριο. Μία άλλη λύση κι αισθη- τικά πιο άρτια είναι τα τραπέζια με κανα- πέ αντί για καρέκλες που έχουν σταθερή θέση και, λόγω όγκου, δεν επιτρέπουν τον συνωστισμό. Λύση για τις αποστάσεις με- ταξύ των τραπεζιών είναι και τα πλαστικά διαχωριστικά που βοηθούν πρακτικά να τηρείται η απόσταση μεταξύ των πελα- τών και δημιουργούν αίσθημα ασφάλει- ας. Κάποιοι σχεδιαστές συνιστούν την τοποθέτηση πολλών μικρών τραπεζιών, που μπορούν να ενωθούν σε μεγαλύτερα αν χρειαστεί, ή καναπέδων και διαχω- ριστικών χωρίς μεγάλο βάρος, που να μπορούν να μετακινηθούν και να αναδια- ταχθούν εύκολα και γρήγορα. Οι επιλογές αυτές, οπωσδήποτε, έχουν κόστος, άλλες μεγαλύτερο κι άλλες μικρότερο. Αυτή την περίοδο, βεβαίως, δεν είναι εύκολο για επιχειρήσεις που ήταν κλειστές για μεγά- λο διάστημα και με έναν «κακό» χειμώνα πριν, να προβούν σε τέτοιου είδους έξο- δα. Γεγονός είναι, πάντως, πως οι πελάτες μεταξύ τους πρέπει να έχουν απόσταση κι αυτό σημαίνει λιγότερες θέσεις από όσες υπήρχαν στο κατάστημα προ πανδημίας. Αυτή, τουλάχιστον, είναι κι η οδηγία του ΕΦΕΤ. Ακόμη και αν το καλοκαίρι αυτή η πρακτική δεν εφαρμοστεί έντονα, με την είσοδο του φθινοπώρου και με τυχόν άνοδο των κρουσμάτων, το ζήτημα θα επανέλθει. Οι επικίνδυνες επιφάνειες Βασικό στοιχείο που πρέπει να έχου- με κατά νου είναι ο μεγαλύτερος δυνα- τός περιορισμός των επιφανειών και των αντικειμένων που αγγίζονται από πολλά άτομα. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι ανησυχία δεν έχουν μόνο οι πελάτες, αλλά και το προσωπικό των επι- χειρήσεων εστίασης. Οπότε, καλό είναι να επιλεγούν όσο το δυνατόν λύσεις μίας χρήσης, είτε πρόκειται για αλατοπίπερο, είτε για λάδι και ξίδι, ή ό,τι άλλο. Εννοείται πως το προσωπικό θα πρέ- πει να φορά ατομικά μέσα προστασί- ας, όπως μάσκα και γάντια, πράγμα που και το ίδιο θα προφυλάσσει κι αίσθημα ασφάλειας θα εμπνέει στους πελάτες. Η πόρτα εισόδου κι εξόδου είναι επί- σης ένα ζήτημα, γι’ αυτό και είναι χρή- σιμο να αναζητηθούν λύσεις, από την απλή, που είναι να μένει η πόρτα ανοι- χτή, έως και πιο πολύπλοκες, που θα επιτρέπουν το άνοιγμα της πόρτας, χω- ρίς να χρειάζεται άνοιγμα με τα χέρια. Φυσικά, όποια μέτρα και αν ληφθούν, είναι βέβαιο πως χρειάζεται να καθαρί- ζονται και να απολυμαίνονται συχνά οι επιφάνειες που αγγίζονται από πολλά διαφορετικά άτομα. Παράλληλα, πρέπει να είναι διαθέσιμα για το κοινό αντισηπτικά και γάντια, τα οποία θα ήταν καλό να τοποθετούνται πρωτίστως στις τουαλέτες. Τίποτα δεν είναι πια ίδιο Αυτό που τελικά μένει από όλη την κατάσταση που προκάλεσε η πανδημία είναι πως τίποτα δεν θα είναι όπως ήταν πριν. Είναι μια νέα πραγματικότητα και κάποιο διάστημα τα πράγματα θα κυ- λούν με αυτό τον τρόπο. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν γρήγορα και με επιτυχία να προσαρμο- στούν στο νέο περιβάλλον που δημιούρ- γησε η πανδημία θα έχουν κάνει το πρώ- το βασικό βήμα για να ανακάμψουν. < 67 “Τα εστιατόρια πρέπει να ξανασκεφτούν το πώς χρησιμοποιούν τους χώρους τους”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=