Food Service τ. 143

74 σε μία από τις πρωταρχικές ανάγκες, ή τουλάχιστον σε μία εξ αυτών που επέλεξε να ικανοποιεί σε συνθήκες κα- ραντίνας. Από την άλλη, το κοινό κατέ- φυγε κι εμπιστεύτηκε έναν μη-συνήθη τρόπο αγοράς των οινοπνευματωδών του, ήτοι τα online markets. Η ανάδυση της online δυναμικής Όπως θεωρούν παράγοντες της αγο- ράς, οι online πωλήσεις θα πρέπει να θεωρούνται ως οι μεγάλοι κερδισμένοι της τρέχουσας χρονικής συγκυρίας. Μάλιστα, εκτιμάται πως αυτές δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως ένα περιστασιακό φαινόμενο, αλλά αποτε- λούν μέρος του new normality! Κάτι, το οποίο θα λειτουργήσει ενισχυτικά προς την κατεύθυνση περαιτέρω βελ- τίωσης και σε πιο επαγγελματικά δεδο- μένα δόμηση της εν γένει e-παρουσίας όσων εμπλέκονται ενεργά στην όλη δι- αδικασία. Επιπροσθέτως, η online «έκ- θεση» των Ελλήνων στο κρασί, μέσω της πραγματοποίησης αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας, συνέβαλλε καταλυτικά στην ανάδυση νέων τάσεων όσον αφορά το προφίλ των πελατών. Συγκεκριμένα, οι μεγάλες συσκευασίες, όπως οι magnum, δείχνουν να αποτε- λούν… παρελθόν, καθώς η ζήτηση επ’ αυτών ήταν ανύπαρκτη. Σταθερή ήταν η πορεία που σημείωσε η premium κα- τηγορία, ενώ σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα κινήθηκε το ενδιαφέρον για τις προσφορές. Την ίδια στιγμή, τα «καθημερινά» κρασιά κατάφεραν να αποσπάσουν τον μεγαλύτερο βαθμό προτίμησης των πε- λατών στις online αγορές, ενώ μέχρι την έναρξη της πανδημίας του κορω- νοϊού η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη για κρασιά μικρότερων παραγωγών. Ξεκάθαρος νικητής το κρασί! Ένα ακόμη στατιστικό στοιχείο με το δικό του νόημα έχει να κάνει με το τι επέλεξε το καταναλωτικό κοινό να γευτεί σε επίπεδο αλκοολούχου πο- τού. Είναι ξεκάθαρο πως υπάρχει πλέον εμφανής αύξηση στο μερίδιο αγοράς του κρασιού, σε σχέση με τα αλκοο- λούχα ποτά και την μπίρα! Μια ακόμη επισήμανση που προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων της δαπά- νης του μέσου καταναλωτή είναι πως αποφεύγει να «πειραματίζεται», δοκιμά- ζοντας διαφορετικές ποικιλίες κι ετικέ- τες, αλλά δείχνει σταθερότητα σε αυτό που γνωρίζει, επιλέγοντας να αγοράζει κυρίως τα προϊόντα που έχει δοκιμάσει κατά το παρελθόν και του αρέσουν. Ξεχωριστή είναι η βαρύτητα των ελ- ληνικών κρασιών στο mix αγορών που επιλέγουν να πραγματοποιήσουν οι κα- ταναλωτές, καθώς από τη μια πλευρά αναγνωρίζουν τη βελτιωμένη παρουσία τους στην αγορά, από την άλλη είναι DRINKS “Οι επιλογές του καταναλωτικού κοινού συνέβαλλαν στην εμφανή αύξηση στο μερίδιο αγοράς του κρασιού!”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=