Food Service τ. 144

44 παραγωγής δεν διαθέτουν την καλύτερη εργασιακή και περιβαλλοντική νομοθε- σία, η οποία επίσης είναι ζήτημα το πότε και πώς εφαρμόζεται. Για τον λόγο αυτό, πολλές εταιρείες από μόνες τους πραγμα- τοποιούν καμπάνιες για την προστασία των παραγωγών καφέ ή εντάσσονται σε πρωτοβουλίες, όπως η συμμαχία για το δίκαιο εμπόριο. Οι κινήσεις αυτές, εκτός του ότι έχουν ουσία, μπορούν να αποτε- λέσουν αντικείμενο μάρκετινγκ κι από τις επιχειρήσεις καφεστίασης. Επιλεκτικότητα στις ποικιλίες Οι Έλληνες καταναλώνουν μεγάλες πο- σότητες καφέ ετησίως. Κατά μέσο όρο πίνουμε δύο καφέδες ημερησίως, με τη μεγαλύτερη κατανάλωση να είναι εντός της Αττικής, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Η Ελλάδα, μάλιστα, είναι από τις χώρες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο. Συγκεκρι- μένα, καταναλώνονται 5 δισ. κούπες συ- νολικά, που αντιστοιχούν σε 510 κούπες καφέ ανά άτομο. Η καλή και στενή σχέση του Έλληνα με τον καφέ τον έχει οδηγήσει στην αναζήτηση και πιο ιδιαίτερων και premium ποικιλιών, όπως η Arabica, ή στην αναζήτηση καφέ από συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμε- ρικής, προκειμένου να βρει τη γεύση που του ταιριάζει και τον ικανοποιεί περισσό- τερο. Ας σημειωθεί, επίσης, ότι σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, βασικότε- ρο κριτήριο με το οποίο οι καταναλωτές διαλέγουν κατάστημα για να αγοράσουν τον καφέ τους είναι η ποιότητα του προ- ϊόντος, με 6 στους 10 να προτάσσουν αυτό το κριτήριο ως καθοριστικό για την επιλογή τους. Για τον λόγο αυτό, οι περισ- σότερες εταιρείες, αλλά και τα καταστήμα- τα διαφημίζουν την προέλευση του καφέ που προσφέρουν και τα γευστικά προφίλ που έχουν τα προϊόντα τους. Η συγκε- κριμένη τάση που αναπτύσσεται έντονα τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά όλο τον κόσμο. Η διαφοροποίηση που υπάρχει σε εμάς είναι ότι οι Έλληνες δείχνουν να εμπιστεύονται περισσότερο το καφέ της γειτονιάς τους, παρά τις μεγάλες αλυσίδες καφεστίασης, τουλάχιστον συγκριτικά με το εξωτερικό. Όπως και να ‘χει, έρευνες έχουν δείξει ότι ο Έλληνας σήμερα αγορά- ζει όλη την εμπειρία καφέ και όχι απλώς ένα προϊόν, κι είναι διατεθειμένος να πλη- kaφεσ - γαλα “Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται ο καφές που πίνουν”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=