Food Service τ. 144
65 Θα πρέπει, όμως, να πούμε πως οι εται- ρείες αυτές παίρνουν προμήθεια κι αυτό σημαίνει κάποια απώλεια εσόδων. Επί- σης, υπάρχουν πλατφόρμες που εκτός από την ψηφιακή υπηρεσία παρέχουν και τη διανομή, το οποίο σημαίνει έναρ- ξη της διανομής χωρίς ιδιαίτερα έξοδα οργάνωσής της. Παραμένει, βεβαίως, το θέμα της προμήθειας. Εστιατόρια που είδαν την κίνησή τους πρακτικά να μηδενίζεται επέλεξαν να με- τατραπούν σε ghost kitchens, δηλαδή σε εστιατόρια που είναι αμιγώς delivery και take away. Η κατάλληλη επιλογή delivery εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως την περιοχή όπου βρίσκεται το εστιατόριο, τη δυνατότητα γρήγορης παράδοσης και το μέγεθος της ενδεχό- μενης πελατείας στο συγκεκριμένο κομ- μάτι. Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι η δη- μιουργία γευμάτων που μεταφέρονται εύκολα, χωρίς να αλλοιώνεται η ποιό- τητα κατά τη μεταφορά τους, καθώς κι οι συσκευασίες που χρησιμοποιούνται. Ακόμα και για προϊόντα που ήδη βρίσκο- νταν στους καταλόγους delivery, όπως οι τηγανητές πατάτες, έχουν δημιουρ- γηθεί νέες συσκευασίες που επιτρέπουν στους υδρατμούς να εκτονώνονται και να παραμένουν τραγανές, όταν φτάνουν στους πελάτες. Restaurant Apps Μία άλλη καινοτομία που έκανε την εμ- φάνισή της είναι οι εφαρμογές που αφο- ρούν την εστίαση. Στις ΗΠΑ, όπου είναι διαδεδομένη η συνήθεια των κρατήσε- ων στα εστιατόρια, δημιουργήθηκε το Tock to Go, μέσω του οποίου οι πελάτες μπορούν να προπαραγγείλουν γεύμα- τα για μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Η εφαρμογή αυτή έχει επιτρέψει σε πολλά εστιατόρια να έχουν καλύτερο προγραμ- ματισμό και να αποφεύγουν τα συνή- θη προβλήματα που εμφανίζονται στις ώρες αιχμής. Η διαχείριση των φυσικών καταστημάτων Είναι σίγουρο πως, παρά τα προβλήμα- τα, οι άνθρωποι δε θα πάψουν να θέ- λουν να βγουν έξω κάποια στιγμή, για να φάνε με την οικογένεια, τους συναδέλ- φους ή την παρέα τους. Αν η εμπειρία που κερδίζει ένας πελάτης σε ένα εστια- τόριο έπαιζε σημαντικό ρόλο πριν, σήμε- ρα το σημείο αυτό είναι το πιο κομβικό. Εκτός από το περιβάλλον, την ποιότητα των γευμάτων και την εξυπηρέτηση, οι νέες τεχνολογίες παίζουν και εδώ ρόλο. Τα εστιατόρια μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες, να εξετάζουν τα δεδομέ- να και να απευθύνουν για παράδειγμα προσφορές σε πελάτες που βρίσκονται κοντά ή να δημιουργούν προγράμματα επιβράβευσης πελατών. Επίσης, η εφαρ- μογή των νέων τεχνολογιών μπορεί να βοηθήσει το προσωπικό να κάνει πολύ πιο αποτελεσματικά τη δουλειά του, βελ- τιώνοντας την εμπειρία των πελατών. Σημαντικό είναι στο φυσικό κατάστη- μα να υπάρχουν συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας. Η ανακατάταξη των εσωτε- ρικών χώρων, προκειμένου να ανταπο- κρίνονται στη σημερινή κατάσταση, εί- ναι απαραίτητη. Πολλά εστιατόρια στο εξωτερικό έχουν επιλέξει να τοποθετή- σουν plexiglass ανάμεσα στα τραπέζια κι έχει διαπιστωθεί πως αυτή η κίνηση κάνει τους πελάτες να αισθάνονται πιο ασφαλείς. Σε κάποιες περιπτώσεις το- ποθετείται plexiglass ακόμα και στα ίδια τα τραπέζια, ώστε να διασφαλίζεται η “ Η δημιουργία αίσθησης ασφάλειας στους πελάτες είναι βασική” ρεπορταζ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=