Food Service τ. 145

60 TRENDS ΤΑ ΠΟΤΑ ΤΟΥ 2021 Η χρονιά που πέρασε είχε ένα στοιχείο αρκετά διαφορετικό σε σχέση με τις προηγούμενες. Η πανδημία απέδειξε –για πρώτη φορά τόσο έντονα– πως οι κοινωνικές αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν σε τεράστιο βαθμό τις προτιμήσεις, τις συνήθειες και τις γεύσεις των καταναλωτών. Πλέον, από το 2021, οι παγκόσμιες τάσεις στα ποτά ορίζονται ως επί το πλείστον σε μακροσκοπικά συστήματα αντί για μικροσκοπικά… Του Γιάννη Κοροβέση Η ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΚΟΟΛ Τις προηγούμενες χρονιές, οι τάσεις που αφορούσαν κυ- ρίως τις ατομικές προτιμήσεις ορίζονταν από συγκεκρι- μένα μπαρ και μεμονωμένους «καταναλωτές». Φέτος, χρησιμοποιώντας την άκρως βοηθητική και ουσιαστική έρευνα της Bacardi, που δόθηκε στη δημοσιότητα πρό- σφατα, οι τάσεις εξετάζονται μακροσκοπικά. Συγκεκριμέ- να μελετώνται οι τάσεις εκείνες που επηρεάστηκαν και δομή- θηκαν σε όλον τον κόσμο από παράγοντες που αφορούν την παγκόσμια οικονομία, τις κυβερνητικές αποφάσεις και φυσι- κά την πανδημία της Covid-19, η οποία αναδιαμόρφωσε πλή- ρως την παγκόσμια βιομηχανία του αλκοόλ – και όχι μόνο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Bacardi, σε συνεργασία με τη λονδρέζικη εταιρεία The Future Laboratory (TFL). Οι πληροφορίες για τους σκοπούς της έρευνας αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το δίκτυο συ- νεργαζόμενων καταστημάτων της Bacardi –με τη βοήθεια ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων καταναλωτών και brand ambassadors– καθώς και από δεδομένα της εταιρείας Nielsen CGA και στοιχεία δικής της έρευνας. Τα συμπεράσματα, που ακολουθούν, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το σπίτι μετονομάζεται σε εστία «κοινωνικότητας» Η πανδημία ουσιαστικά μετέτρεψε για πρώτη φορά το σπίτι σε εστία «κοινωνικότητας». Στη Μεγάλη Βρετανία, ένας στους πέντε πολίτες διοργανώνει εικονικές συγκε- ντρώσεις στο σπίτι του, ενώ το 40% των καταναλωτών αρέ- σκονται στο να παρασκευάζουν κοκτέιλ χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένα κιτ παρασκευής ή στο να τα αγοράζουν και να τα καταναλώνουν από υπηρεσίες take away. Πριν την πανδημία, οι διαδικτυακές αγορές ποτών απο- τελούσαν μόλις το 1% του ετήσιου τζίρου. Σύμφωνα με την IWSR, σε λιγότερο από έναν χρόνο, το ηλεκτρονικό εμπόριο στα ποτά παρουσίασε αύξηση τζίρου της τάξης του 350%, ενώ τα εμφιαλωμένα κοκτέιλ παρουσίασαν αύξηση 131%. Με αυτά τα στοιχεία και τις ήδη υπάρχουσες προβλέψεις των εταιρειών που επιθυμούν να επενδύσουν, είναι σίγου- ρο πως αρκετοί νέοι παίκτες θα εισέλθουν σε αμιγώς ηλε- κτρονικό περιβάλλον σύντομα. Ήδη παραδίδονται διαδικτυακά μαθήματα παρασκευής κο- κτέιλ, δημιουργούνται νέα προϊόντα εκ του μηδενός μέσα σε

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=