Food Service τ. 146

70 5+1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ Κάποιοι κανόνες έχουν αστερίσκους και ορισμένες επιχειρηματικές αρχές δεν είναι πάντα σωστές. Στη ζωή, βέβαια, υπάρχουν μεγάλες αλήθειες που κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να αμφισβητεί… MARKETING Του Θέμη Σαρανταένα, Συμβούλου Μάρκετινγκ & Ανάπτυξης Επιχειρήσεων Η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο, 2+2=4 (και όχι 5), οι αρχαίοι Έλλη- νες ξεκίνησαν το θέατρο, το δωρε- άν γεύμα δεν υπάρχει και η Εφορία δεν ξεχνά ποτέ. Αυτές είναι μόνο ορισμένες από τις αντικειμενικές αλήθειες. Όμως, όσον αφορά το επιχει- ρείν, υπάρχουν κάποιες επιχειρηματικές αρχές, που ενώ όλοι φαινομενικά απο- δεχόμαστε ως αξιώματα ή θέσφατα, εάν ψάξουμε βαθύτερα, θα ανακαλύψουμε ότι κάποιες φορές δεν ισχύουν. Υπάρ- χουν αστερίσκοι σε όλους τους κανόνες. Δείτε έξι από αυτές τις επιχειρηματικές αρχές στο άρθρο που ακολουθεί. #01. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Κατανοείτε σίγουρα την αξία αυτής της φράσης. Έχει αποτελέσει πολλές φορές την αιτία για να «δώσετε τόπο στην οργή», να ξεπεράσετε μία δύσκο- λη κατάσταση, ακόμη και να κοιμηθείτε το βράδυ ήρεμοι. Κάνατε ό,τι καλύτερο μπορούσατε, αλλά πελάτης είναι αυτός και… έχει πάντα δίκιο. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο, όπως δεν έχει πάντα και άδικο. Ποιο είναι το πρόβλημα; Εάν περι- στρέφετε όλες τις αξίες της εταιρείας σας γύρω από το αέναο «δίκιο του πε- λάτη», είναι σίγουρο ότι θα έχετε προ- στριβές με το πιο πολύτιμο κεφάλαιο της επιχείρησής σας: τους ίδιους τους ανθρώπους σας. Όταν ο πελάτης είναι στρυφνός, άδικος, κακός ή ξεκάθαρα ψευδόμενος, σκεφθείτε, πριν και πάνω από όλα, τον δικό σας άνθρωπο που εκείνη τη στιγμή πρέπει να τον αντιμε- τωπίσει. Μην αποσυμπιέζετε λοιπόν τις κατα- στάσεις εις βάρος των ανθρώπων σας. Είναι πολύ προτιμότερο να χάσετε έναν κακό πελάτη παρά έναν καλό υπάλληλο. #02. Το business plan είναι το Α και το Ω. Ναι, το business plan είναι απαραίτητο και σκιαγραφεί με τον καλύτερο τρόπο τους στόχους μίας εταιρείας, βραχυπρό- θεσμα και μακροπρόθεσμα. Περιγράφει το σήμερα, οριοθετεί το αύριο, δείχνει πού θέλετε να πάτε. Ωστόσο, κάποιες φο- ρές, όταν θεωρείτε ότι το business plan είναι το Α και το Ω, χάνετε τα υπόλοιπα 22 γράμματα. Τι εννοώ; Όλη η ενέργεια που διοχε- τεύεται στη δημιουργία ενός business plan (και δεν είναι ποτέ λίγη για ένα σω- στό business plan) θα μπορούσε κάλ- λιστα να κατευθυνθεί σε πιο απτές και σημαντικές δράσεις. Για παράδειγμα, θα προτιμούσατε να ξοδέψετε τον επόμενο μήνα φτιάχνοντας ένα business plan ή οργανώνοντας το e-shop σας; Εξαιρουμένων λοιπόν των περιπτώ- σεων όπου αναζητάτε χρηματοδότηση, το business plan δεν είναι απαραίτητα η πρώτη σας ανάγκη. #03. Επιχειρήστε κάτι πρωτότυπο και μοναδικό. Σας έχω νέα: η παρθενογένεση συμ- βαίνει συνήθως στους μονοκύτταρους ευκαρυωτικούς οργανισμούς, στα βρυό- ζωα και τα βακτήρια – και πολύ πιο σπά- νια στις επιχειρήσεις. Είναι πραγματικά απίστευτος ο αριθμός των ωρών που σπαταλιούνται σε brainstorming αντικει- μένου νέας επιχείρησης ή νέου branch υπάρχουσας επιχείρησης. ΔΕΝ θα φτιάξετε το νέο Google, Twitter ή Facebook. Ό,τι έχετε σκεφθεί το έχει ήδη σκεφθεί κάποιος άλλος πριν από εσάς. Αυτό που οφείλετε να κάνετε είναι να βρείτε «αυτό το κάτι» που θα μετα- τρέψει το οικείο (ακόμη και το απολύτως

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=