Food Service τ. 147

33 Τα έσοδα της διεθνούς αγοράς έτοι- μων συσκευασμένων σαλατών, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Grand View Research άγγιξε το 2020 τα 9 δις ευρώ κι αναμένεται άνο- δος έως 8,2%, μέσα στην επόμενη επταετία. Η πανδημία του Covid-19 δεν οδήγησε τη βιομηχανία συσκευασμένων σαλατών σε ύφεση, καθώς όλο και περισ- σότεροι άνθρωποι ανά τη υφήλιο εξαιτί- ας της εργασίας από το σπίτι και την εξοι- κονόμηση χρόνου που αυτή συνεπάγεται, άρχισαν να μαγειρεύουν και να εντάσ- σουν τη μαγειρική στην καθημερινότητά τους. Με κλειστή την εστίαση, οι κατα- ναλωτές ξεκίνησαν να παρασκευάζουν σπιτικά γεύματα, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση ζήτησης πρώτων υλών, συμπερι- λαμβανομένων των συσκευασμένων λα- χανικών. Αυτή η νέα τάση αναμένεται να συνεχίσει να δίνει δυναμικό παλμό στην εν λόγω αγορά. Τα τελευταία χρόνια, οι προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού έχουν σταδιακά στραφεί σε πιο υγιεινά τρόφιμα, φυτικής προέλευσης. Οι σαλάτες περιέχουν φυλλώδη λα- χανικά, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά που αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, μέταλλων, βιταμινών και πρωτεϊ- νών. Επιπλέον, οι σαλάτες είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες A, K, C, σίδη- ρο, ασβέστιο και κάλιο. Εκτός της υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά, οι σαλάτες είναι πιο εύπεπτες και βοηθούν στη βελτίωση του πεπτικού συστήματος, εν συγκρίσει με οποιαδήποτε επεξεργασμένο ή ενισχυμέ- νο τρόφιμο. Η άνοδος της τάσης κατανά- λωσης βιολογικών τροφίμων και ποτών αναμένεται να ανοίξει ένα πεδίο ευκαι- ριών για την αγορά, μέσα στα επόμενα χρόνια. Η στροφή προς τα βιολογικά προϊόντα αποδίδεται στην αυξανόμενη πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με τις βλαβερές επιπτώσεις των λιπα- σμάτων, χημικών, πρόσθετων αλλά και της αύξησης του εισοδήματος σε αρκετές χώρες του κόσμου. Επίσης, η άνοδος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και αυτο- προβολής έχουν οδηγήσει στη μεγαλύτε- ρη ανάγκη ανάδειξης ενός γραμμωμένου, υγιούς σώματος. Το τελευταίο συνδέεται με το γεγονός πως η κατανάλωση πιο υγιεινών γευμάτων μπορεί να οδηγήσει πιο άμεσα στην απόκτηση καλύτερης φυ- σικής κατάστασης. Η ανάγκη για μια δια- τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, ενισχυμέ- νη με πρωτεΐνες με χαμηλές θερμίδες έχει αναδείξει τις σαλάτες ως τα πιο κατάλλη- λα γεύματα για την επίτευξη του στόχου. Έτσι, μέσα στα επόμενα χρόνια, η ζήτηση έτοιμων, συσκευασμένων σαλατών ανα- μένεται να έχει σταθερή ανάπτυξη. Διαφορετικές διατροφικές συνήθειες Οι χορτοφάγοι καταναλωτές αποτε- λούν μια πολύ μεγάλη μερίδα του αγο- ραστικού κοινού στη βιομηχανία έτοιμων σαλατών, για την ακρίβεια ανήλθαν σε ποσοστό 67,4% το 2020, ένας αριθμός που αναμένεται να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα για αρκετό καιρό ακόμη. Μακρο- πρόθεσμα, η άνοδος της δημοτικότητας των χορτοφαγικών και vegan τροφίμων, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, θα ενισχύσει κι άλλο τη ζήτηση σε σαλάτες. Όσον αφορά το κομμάτι της αγοράς το οποίο δεν είναι αμιγώς χορτοφαγικό, αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,2% μεταξύ 2021 και 2028. Η ανάγκη για προϊόντα που προάγουν τη μυϊκή ενδυνάμωση έχει οδηγήσει στη ζήτηση σαλατών οι οποίες περιέχουν συστατικά ζωικής προέλευσης. Οι εταιρίες που προσφέρουν αυτά τα προϊόντα συνήθως τα προωθούν ως επι- λογή πλήρους γεύματος για όλη τη διάρ- κεια της ημέρας, ιδανικά για το σημερινό έντονο τρόπο ζωής. Το λευκό κρέας κοτόπουλου είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή ως υλικού στις μη χορτοφαγικές συσκευασμένες σαλάτες. Όσον αφορά τα πράσινα λαχανικά, το 63% των εσόδων της αγοράς έτοιμων σα- λατών προέρχονται από αυτά. Φαίνεται πως έχουν αποκτήσει δημοφιλία, αφού μπορούν να καταναλωθούν ωμά, χωρίς καμία προσθήκη σαλτσών, dressing και συνοδευτικών. Οι καταναλωτές επιλέγουν τις ωμές πράσινες σαλάτες για να μειώ- σουν την πρόσληψη θερμίδων, ζάχαρης και λίπους. Combo Salads Τα λεγόμενα «combo salads», επίσης, αναμένεται να έχουν ανάπτυξη της τάξε- ως του 8,4% εντός επταετίας. Αυτό οφεί- λεται στα νοικοκυριά που απαρτίζονται από ένα άτομο. Συνήθως οι άνθρωποι που ζουν μόνοι δυσκολεύονται να ακο- λουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, κα- θώς σπάνια μαγειρεύουν για τον εαυτό τους είτε δεν διαθέτουν επαρκή χρόνο για να μαγειρέψουν. Έτσι, αρκετοί από αυτούς έχουν στρα- φεί σε υγιεινές εναλλακτικές που δεν υπο- λείπονται γεύσης, όπως τα έτοιμα combo σαλάτας, τα οποία περιέχουν πλυμένα και κομμένα λαχανικά, συνοδευτικά (κρου- τόν, αλλαντικά, τυρί, κρεατικά, θαλασσι- νά), dressings και σάλτσες, οπότε έχουν στο τραπέζι τους μια πλούσια σαλάτα, έτοιμη προς κατανάλωση. “Οι προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού έχουν σταδιακά στραφεί σε πιο υγιεινά τρόφιμα, φυτικής προέλευσης.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=