Food Service τ. 147

50 ομάδες, οι οποίες αφουγκράζονται τις δυ- νατότητες ελαχιστοποίησης του κόστους της επιχείρησης και μετέχουν ως «δυνατά χαρτιά» στο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Το κόστος ως στοιχείο εκπαίδευσης Η μονοδιάστατη μείωση του κόστους δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του προϊόντος και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Προς τον σκοπό αυτό πρέπει να επιστρατευθούν μηχανισμοί εκπαίδευσης και κατάρτισης εργαζόμενων που διαφοροποιούνται από την πείρα και τον επαγγελματισμό των κλασικών στελεχών της εστίασης. Το νέο και δυναμικό εργασιακό περιβάλλον θα πρέπει να δίνει κίνητρα στους υπαλ- λήλους να επωφελούνται μέσα από τις εμπειρίες τους σε αυτό. Οι κατάλληλες μέθοδοι εκπαίδευσης και κατάρτισης μπο- ρούν να εστιάσουν στη μείωση κινήσεων και απλοποίησης της εργασίας, στις τε- χνικές αποφυγής προβλημάτων κόπωσης και στους επιδιωκόμενους παράγοντες ενίσχυσης της ενέργειας καθημερινά, στη διαίρεση κάθε πράξης σε επιμέρους συνι- στώσες, στην εύρεση καλύτερων τρόπων για την εκτέλεση της εργασίας, καθώς και στην αναδιοργάνωση κάθε καθήκοντος ώστε να γίνεται αποδοτικότερο. Αυτές οι μέθοδοι έχουν ως αποτέλεσμα το χτίσιμο εμπιστοσύνης και μια μακροπρόθεσμη δέσμευση με την επιχείρηση. Ευκαιρίες υπάρχουν Η αξιοποίηση των σύγχρονων και επι- δοτούμενων μορφών κατάρτισης μπο- ρεί να συμβάλλει θετικά στην κατεύθυν- ση αυτή. Καλό είναι ο επιχειρηματίας να μην εστιάζει αποκλειστικά στο κόστος της δαπάνης για μια έξτρα παροχή στο προσωπικό του, χωρίς να εξετάσει το εν- δεχόμενο ότι αυτή μπορεί να του επιφέ- ρει πολλαπλάσια θετικά αποτελέσματα. Λόγου χάρη, κάποια μαθήματα ορθοφω- νίας στις ομάδες των υπαλλήλων πρώτης γραμμής που εξυπηρετούν τους πελάτες, επιφέρουν ψυχολογικό αντίκτυπο και βελ- τιώνουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες. Επίσης, οι ίδιοι οι επωφελούμενοι μπο- ρούν να μοιραστούν την εμπειρία τους με τους οικείους και το περιβάλλον τους, δημιουργώντας έτσι μια επαγγελματική εικόνα της επιχείρησης που ανήκουν. Η εξεύρεση και εκμετάλλευση των επιδο- τούμενων μορφών κατάρτισης, είναι ένας ακόμα τρόπος να δημιουργηθεί η εικόνα του επιχειρηματία που «νοιάζεται» για την ανάπτυξη των γνώσεων και δεξιοτή- των των ανθρώπων του και επίσης τον κα- θιστούν ικανό να συνδυάζει τρόπους για το training and development με την ελα- χιστοποίηση του κόστους. Ο εργαζόμενος δεν είναι μόνο οικονομικό ον που επιδιώ- κει μόνο οικονομικά οφέλη. Η αύξηση της απόδοσης και της παραγωγικότητας θα συμβεί όταν η επιχείρηση ανταποκριθεί στην ανάγκη του εργαζόμενου για δίκαιη μεταχείριση με τους συναδέλφους του, να καταλάβει τις ιδιαιτερότητες και τις αδυναμίες του, να βοηθήσει στην ολοκλή- ρωση της προσωπικότητάς του, να την εξελίξει και να κατανοήσει τη δύναμη που ασκούν τα άτομα μέσα στις ομάδες τους. Έτσι, χτίζεται το επίπεδο ωριμότητας των εργαζομένων καθώς αναπτύσσονται με γνώσεις και εμπειρίες και αποκτούν δεξιό- τητες και προσωπικότητα. Εκπαίδευση και ανάπτυξη για καλύτερα αποτελέσματα Η εκπαίδευση είναι μια ζωτικής ση- μασίας διαδικασία προκειμένου να επι- τευχθεί η στρατηγική μιας επιχείρησης. Μέσω της εκπαίδευσης, τόσο οι νέοι εργαζόμενοι όσο και οι παλαιότεροι αποκτούν δεξιότητες που είναι χρήσι- μες για την αποδοτική εκτέλεση της ερ- γασίας τους. Οι επιχειρήσεις καλούνται να επενδύσουν στον τομέα του training and development για καλύτερα αποτε- λέσματα. Στο σημείο αυτό κρίνεται απα- ραίτητο να γίνει ένας διαχωρισμός της εκπαίδευσης από την ανάπτυξη προσω- πικού, παρ’ όλο που συχνά οι όροι αυτοί ταυτίζονται, διότι η εκπαίδευση αφορά την κατάρτιση των εργαζομένων με ικα- νότητες και δεξιότητες που επιτρέπουν και συμβάλλουν στη βελτίωση της από- δοσής τους, ενώ η ανάπτυξη συνιστά την απόκτηση ικανοτήτων που οι εργαζόμε- νοι θα τις αξιοποιήσουν μελλοντικά. Για να πραγματοποιηθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα απαιτείται να αναγνωρι- στούν τα ισχύοντα επίπεδα γνώσεων και ικανοτήτων, να εκτιμηθούν οι υπάρχου- σες εκπαιδευτικές ανάγκες, να σχεδιαστεί μια σωστή προετοιμασία, να ληφθούν αποφάσεις για το σύνολο των στοιχείων της εκπαίδευσης και τέλος να γίνει μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση αποτελεσμά- των. Οι μέθοδοι που θα ακολουθηθούν διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τόπο που λαμβάνει χώρα η εκπαίδευση και ο κάθε ηγέτης καλείται να πάρει τις καταλ- ληλότερες αποφάσεις για τις δυναμικές ομάδες του. OPERATIONS “Η μονοδιάστατη μείωση του κόστους δεν θα πρέπει να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του προϊόντος”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=