Food Service τ. 147

57 Οι εκάστοτε στρατηγικές marketing κάθε εστιατορίου προσβλέπουν στην εδραίωση της αφοσίωσης των πελα- τών-επισκεπτών (loyalty). Μια στρατηγική βελτίωσης απέ- ναντι στον ανταγωνισμό που θα μπορούσε να δημιουργήσει το ζητούμενο πλεονέκτημα, είναι η ένταξη πρακτικών Εταιρι- κής Κοινωνικής Ευθύνης. Με λίγα λόγια, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μπορεί να αναφερθεί ως οι πρακτικές που ακολουθεί μια επιχείρηση απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία/ πόλη στην οποία δραστηριοποιείται. Οι επισκέπτες του επισιτιστικού κλάδου ενδιαφέρονται ολο- ένα και περισσότερο για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας του επισιτισμού-τουρισμού, δημιουργώντας έτσι σε κάθε επαγγελματία την πρόκληση της διατήρησης του συνειδητά υπεύθυνου κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Βιώσιμες διακρίσεις με υπογραφή Michelin Ο διεθνής γαστρονομικός οδηγός, στο πλαίσιο ανανέωσης και προσαρμογής στα νέα γαστρονομικά δεδομένα, παρουσί- ασε πρόσφατα ένα νέο βραβείο που αφορά τη βιώσιμη πρα- κτική που ακολουθείται από τα εστιατόρια. Το βραβείο «Βιώ- σιμης Γαστρονομίας» εμφανίστηκε για πρώτη φορά μόλις έναν χρόνο πριν, στη βράβευση Michelin της Γαλλίας για το 2020. Δείχνοντας έτσι, όχι μόνο τον δρόμο προς την αναγνώριση και την επιβράβευση εστιατορίων με πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά και το ίδιο το μέλλον των εστιατορίων, σύμ- φωνα με τα παγκόσμια δεδομένα. Πώς μπορεί να εφαρμοστεί, όμως, η Εταιρική Κοινωνική Ευ- θύνη σε μια επιχείρηση εστίασης με απλούς αλλά αποτελεσμα- τικούς τρόπους; 1. Γνωρίστε τον ανταγωνισμό. Όπως σε κάθε κλάδο έτσι και στον επισιτιστικό, ο ιδι- οκτήτης, ο ξενοδόχος (μιας και κάθε ξενοδοχείο δίνει μεγάλο βάρος στο τμήμα του food and beverage) και ο general manager πρέπει να γνωρίζουν όχι πού βρί- σκονται οι ίδιοι αλλά ακόμα περισσότερο οι ίδιοι οι ανταγω- νιστές του, έτσι ώστε να εφαρμόσουν τις κατάλληλες πρακτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για την προσέλκυση και τη δημιουργία πιστότητας (loyalty) στον εν δυνάμει επισκέπτη. 2. Γνωρίστε το ISO 26000 και ISO 14001. Το ISO 26000 αποτελεί οδηγό εφαρμογής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που καλύπτει όλους τους άξονες των αρχών της βιωσιμότη- τας και της διακυβέρνησης, της ηθικής, του περιβάλλοντος καθώς και της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία. Παρέχει το πλαίσιο εκείνο για την υπο- στήριξη των επιχειρήσεων στο πώς να εφαρμόσουν τις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με σχετικές δράσεις. Οι επισκέπτες τείνουν να αναζητούν εστιατόρια που όχι μόνο αναφέρονται σε ανάλογες δράσεις αλλά και που έχουν και τις ανάλογες βεβαιώσεις ορθής εφαρμογής των παραπάνω προ- τύπων. Το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος κατά ISO 14001 είναι ένα διεθνές πρότυπο για την εφαρμογή ενός Συστήμα- τος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης που βοηθάει τις διάφορες δραστηριότητές του οργανισμού να είναι πιο ανταγωνιστικές, καινοτόμες και περιβαλλοντικά συμβατές. Η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος κατά ISO 14001 από έναν οργανισμό αποσκοπεί μεταξύ άλλων: – Στον εντοπισμό των σχετικών νομοθετικών απαιτήσεων και την παρακολούθηση συμμόρφωσης με τη νομοθεσία. – Στη διαρκή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του οργανισμού, μέσω της ελαχιστοποίησης κατανάλωσης φυσι- κών πόρων. – Στη συνεχή βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων του οργα- νισμού. – Στη προώθηση μιας καλύτερης εικόνας της επιχείρησης στην αγορά, βελτιώνοντας την ανταγωνιστική της θέση και την αξιοπιστία της. “Το βραβείο «Βιώσιμης Γαστρονομίας» εμφανίστη- κε για πρώτη φορά μόλις έναν χρόνο πριν”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=