Food Service τ. 147
6 A ν και η αρχή του νέου έτους δημιούργησε προσδοκίες για ένα θετικότερο οικονομικό περιβάλλον, οι συνθήκες δείχνουν να μην επιτρέπουν γρήγορη αλλαγή του κλίματος προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη οι τριγμοί για το σύνο- λο της επιχειρηματικής δραστηριότητας ήταν ορατοί, με την αύξηση του ενεργειακού κόστους που επιβάρυνε άμεσα κόστος παραγωγής και μεταφορών. Ο προβληματισμός εντάθηκε ακόμη περισσότερο εξαιτίας της ρωσο-ουκρανικής κρίσης που συνετέλεσε στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών. Αλεύρι, σιτηρά, μαγειρικά έλαια, κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν ήδη ξεκινήσει την ανοδική τους πορεία με καταναλωτές και επιχειρηματίες να εντοπίζουν τις πρώτες διαφορο- ποιήσεις στις τιμές πώλησης των αγαθών. Η Ρωσία και η Ουκρανία καλύπτουν σχε- δόν το 90% της ζήτησης σε ηλιέλαιο στην παγκόσμια αγορά, με τους προμηθευτές να προβληματίζονται ιδιαίτερα για το αν τα αποθέματά τους θα καλύψουν τη ζήτηση και για πόσο χρονικό διάστημα. Παρόμοια είναι η εικόνα και στα σιτηρά, με τις δυο χώρες να αποτελούν βασικές πηγές τροφοδότησης για άλλες χώρες όπως είναι η Τουρκία και η Αίγυπτος. Πηγαίνο- ντας ένα βήμα πίσω στη διατροφική αλυσίδα και συγκεκριμένα στους παραγωγούς, η εικόνα είναι εξίσου ανησυχητική. Η Ρωσία είναι κύριος πάροχος λιπασμάτων στη διεθνή αγορά με την παραγωγή τροφίμων να τίθεται σε κίνδυνο. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κλάδος της εστίασης καλείται να προσαρμοστεί για άλλη μια φορά και ειδικά σε μια περίοδο που αναμενόταν να δοθεί το στίγμα της πορείας της νέας τουριστικής περιόδου. Ίσως τώρα οι έννοιες της βιωσιμότητας και της το- πικότητας να φαντάζουν πιο επίκαιρες, λειτουργώντας τουλάχιστον υποστηρικτικά. Σαφώς σε μια τέτοια διεθνή αναταραχή, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια ελιγμών. Όμως, τέτοιες κατευθύνσεις μπορεί να συνδράμουν στη συγκράτηση της πτώσης σε ένα πρώτο επίπεδο. Βέβαια, δεν θα πρέπει να αγνοηθεί και η ψυχολογία του κατανα- λωτή ο οποίος δείχνει έντονα προβληματισμένος και συγκρατημένος ως προς τους τρόπους που θα δαπανήσει το διαθέσιμο εισόδημά του. Για άλλη μια φορά οι εξισώ- σεις είναι πολυπαραγοντικές, οι ισορροπίες δύσκολες και το μέλλον απρόβλεπτο. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα θεωρούνται πλέον αρετές αντί για δεξιότητες, με δεδομένο ότι η ψυχική κόπωση και το αίσθημα συνεχούς ανασφάλειας μειώνουν τις αντοχές. Θα χρειαστεί για άλλη μια φορά να επιστρατευτούν η αισιοδοξία, η λογική και η τεχνογνωσία για να μπορέσει ο κλάδος της εστίασης να ανταπεξέλθει στην πρό- κληση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει μυστική συνταγή επιβίωσης και ότι η πρόταση «οι επόμενες δύο εβδομάδες είναι κρίσιμες» θα παραμείνει επίκαιρη… Το κεντρικό θέμα του Food Service φιλοξενεί τρεις από τους καλύτερους chef διε- θνώς οι οποίοι καταθέτουν τις απόψεις τους για το μέλλον της διεθνούς γαστρονομί- ας, δίνοντας αρκετή τροφή για σκέψη δεδομένων των συνθηκών. Οι πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις σε Ρωσία και Ουκρανία μονοπωλούν την επικαιρότητα, καθιστώντας οποιοδήποτε άλλο γεγονός λιγότερο άξιο αναφοράς. Ενός κακού μύρια έπονται… Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 ΚΩΔΙΚΟΣ: 015812 ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Γιάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Μάγδα Πειστικού ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Λόλα Σκαλτσά ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος DTP: Αδάμ Σάμιος, Νατάσσα Αντωνιάδου ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: Μ. ΣΠΥΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής Τύπου ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1108-9520 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Mάγδα Πειστικού
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=