Food Service τ. 147

υλικά, με τις λιγότερες δυνατόν επιπτώ- σεις στο περιβάλλον και φυσικά στον ορ- γανισμό των καταναλωτών. Η γνώση πως μια φτωχή σε θρεπτικά συστατικά δια- τροφή που συνήθως προέρχεται από πο- λύ επεξεργασμένα τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά, αποτελεί σύμφωνα με τον οργανισμό United Nations Food and Agriculture τη συχνότερη αιτία ασθένει- ας, έχει οδηγήσει σε μια αφύπνιση πάνω στις διατροφικές επιλογές, είτε πρόκειται για διατροφή στο σπίτι είτε για χώρους εστίασης. Οι αλλαγές στην εμφάνιση και τη συσκευασία Τα κατεψυγμένα ή νωπά προϊόντα ζύ- μης, αρτοποιίας και άλλα προϊόντα που παραδοσιακά μπορεί να βρει κάποιος σε ένα φούρνο, έχουν αποκτήσει σύγχρονη εμφάνιση και συσκευασία, παράγονται από σύγχρονο εξοπλισμό που ακολουθεί τις προδιαγραφές παγκόσμιων φορέων πιστοποίησης σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής τροφίμων. Έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μειώνεται το ποσοστό τροφίμων που καταλήγουν στη χωματερή. Επιπλέον, η σύγχρονη τεχνολογία τροφίμων μας δίνει τη δυνα- τότητα να απολαμβάνουμε έτοιμες ζύ- μες που, όταν ψηθούν, δεν υπολείπονται γεύσης από ένα προϊόν το οποίο μα- γειρεύεται αμέσως μετά την παρασκευή του. Η ευρεία γκάμα προϊόντων που παρα- σκευάζει η βιομηχανία ζυμών αποτελεί μια μείζονος σημασίας λύση για επιχει- ρήσεις HORECA που επιθυμούν να δια- θέτουν φρέσκα είδη που δεν στερούνται εμφάνισης, δημιουργικότητας και ποι- ότητας. Επίσης, αρκετά σπάνια έως δυ- σεύρετα παραδοσιακά είδη ζύμης, όπου ο μόνος τρόπος προμήθειάς τους ήταν η μετάβαση στον τόπο παραγωγής τους, έχουν γίνει διαθέσιμα χάριν σε καινο- τόμες εταιρείες που δεν δίστασαν να τα εντάξουν στη μαζική παραγωγή. Μερικά παραδείγματα είναι οι τοπικές εκδοχές πιτών όπως η σφακιανή, η μαραθόπιτα, το τυροπιτάρι, οι στριφτές πίτες, τα τη- γανόψωμα, το έτοιμο χωριάτικο φύλλο, μπουγάτσα σε διάφορες εκδοχές κ.ά. Οι 5 κατηγορίες της ζύμης Η αγορά ειδών ζύμης, μπορεί να ταξινο- μηθεί σε πέντε κύριες κατηγορίες: • Γλυκά • Πίτες • Ψωμιά • Έτοιμες ζύμες • Άλλες παρασκευές από ζύμη Τα «κλειδιά» ανάπτυξης της εν λόγω αγοράς περιλαμβάνουν τον αυξανόμενο αριθμό επιχειρήσεων εστίασης, την αυξα- νόμενη κατανάλωση προϊόντων αρτοποι- ίας και φυσικά την εκτίναξη της βιομη- χανίας food service. Επιπλέον, η άνοδος διατροφικών lifestyle όπως χορτοφαγία και βιγκανισμός (sic), η κουλτούρα του brunch και πρωινού που για αρκετά χρό- νια δεν είχαν ανθίσει στη χώρα μας έχουν δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στον χώρο. Τα προϊόντα ζύμης, θεωρούνται υγιεινές επιλογές εν συγκρίσει με το κρέας και άλ- λα πλούσια σε θερμίδες γεύματα. Ένα από τα βασικά οφέλη των προϊόντων αυτών είναι πως μπορούν να καταναλωθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, είτε ως πρωινό είτε ως μεσημεριανό και βραδινό. Συσκευασία και αποθήκευση ως βασικοί αρωγοί στην αγορά Αν θέλουμε να μιλήσουμε για ανασταλ- τικούς παράγοντες για την ανάπτυξης της αγοράς ζύμης, καλό θα ήταν να αναφέ- ρουμε την αστάθεια ζήτησης (λόγω εποχι- κότητας αρκετών επιχειρήσεων εστίασης) και τη μικρή διάρκεια ζωής του προϊό- ντος, εφόσον αυτό έχει αποψυχθεί και ιδι- αιτέρως όταν αυτά έχουν μαγειρευτεί. Η κατάλληλη συσκευασία και αποθήκευση στους χώρους παραγωγής είναι ανάμεσα στους βασικούς προβληματισμούς των εταιρειών παραγωγής και των δικτύων διανομής, καθώς τα εν λόγω προϊόντα προϋποθέτουν διατήρηση σε σταθερή θερμοκρασία. Επίσης, η διανομή της ζύ- μης προϋποθέτει σωστές εγκαταστάσεις αποθήκευσης, τόσο στη μονάδα παραγω- γής όσο στη μονάδα διάθεσης. Η επιστροφή στις ρίζες Στη βιομηχανία ζύμης, τόσο σε πα- γκόσμιο όσο σε εγχώριο επίπεδο, το με- 61 “ Tα προϊόντα ζύμης, θεωρούνται υγιεινές επιλογές εν συγκρίσει με το κρέας και άλλα πλούσια σε θερμίδες γεύματα”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=