Food Service τ. 149

αγανάκτηση, που σίγουρα θα προκύψουν μέσα από μια τοξική εργασιακή καθημερι- νότητα στο επισιτιστικό τμήμα, μπορούν να μεταφερθούν στον πελάτη μέσω της παρεχόμενης υπηρεσίας. Έτσι δημιουρ- γείται ένας φαύλος κύκλος. Χρειάζεται δέσμευση της διοίκησης η οποία θα γνω- στοποιείται στο προσωπικό – καλύτερα γραπτώς. Ο εκφοβισμός είναι μια μορφή βίας στον χώρο εργασίας. Για αυτόν τον λόγο, καταγράφοντας η διοίκηση μια συνολική πολιτική που να καλύπτει μια σειρά περιστατικών (από τον εκφοβισμό και την παρενόχληση μέ- χρι τη σωματική βία), δίνει τη δυνατότη- τα διαχείρισης καταστάσεων προληπτι- κά. Μέσα από την καλλιέργεια εταιρικής κουλτούρας αντίθετης στον εκφοβισμό, θα υπάρχει θετική επίδραση υγιούς συ- μπεριφοράς και εκ μέρους των εργαζόμε- νων, ώστε να μειώσουν ή να εξαλείψουν τις όποιες πιθανότητες ηθικής παρενό- χλησης (mobbing) στον χώρο εργασίας. Απλές διαδικασίες μπορούν να αποτρέψουν περίπλοκες καταστάσεις Το mobbing δεν είναι ασθένεια, αλλά η αιτία για την εκδήλωση ψυχικών και σω- ματικών νοσημάτων. Για αυτόν τον λόγο, χρειάζεται να κα- ταστεί σαφές στο προσωπικό του εστια- τορίου ή άλλου επισιτιστικού καταστήμα- τος ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν γίνο- νται ανεκτές και τιμωρούνται. Καλό είναι να μην αγνοούνται τα σημάδια από τις συνέπειες της ενδεχόμενης απειλής ή των πράξεων κάποιου εργαζόμενου σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας των επισιτιστικών τμημάτων, να υπάρχει ενθάρρυνση για αναφορά των περιστατικών εκφοβισμού ή άλλων μορφών βίας μέσα στον χώρο εργασίας. Επίσης, ενημέρωση για την εμπιστευτική διαδικασία με την οποία οι εργαζόμενοι μπορούν να αναφέρουν γε- γονότα, καθώς και σε ποιον μπορούν να απευθυνθούν. Ακόμη και αν ένας εργαζόμενος μείνει στην επιχείρηση μικρό χρονικό διάστημα -κάτι συνηθισμένο στην εστίαση- χρει- άζεται να ακολουθεί την πολιτική της επιχείρησης και σε αυτή την περίπτωση. Με τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού, επιτυγχάνονται οι στό- χοι της επιχείρησης. Πρώτα ενισχύεται η παραγωγικότητα και η απόδοση του εργαζόμενου, και στη συνέχεια -σε τόσο σοβαρά θέματα όπως ο εργασιακός εκ- φοβισμός- η αποτελεσματική διαχείριση είναι πιο πιθανή. Η εκπαίδευση μπορεί να βελτιώσει το προϊόν Η εκπαίδευση στην κουλτούρα της επι- χείρησης σε ό,τι αφορά στις διαπροσω- πικές δεξιότητες είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους υπεύθυνους των τμημάτων. Εί- ναι πολύ πιθανό ορισμένοι να μη γνωρί- ζουν με ποιον άλλο τρόπο θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους υφισταμέ- νους τους, και η εκπαίδευση να ενισχύσει τις δεξιότητές τους. Ενθαρρύνετε και επι- βραβεύστε τον σεβασμό και τον επαγγελ- ματικό τρόπο συμπεριφοράς. Ακόμη και αν το προσωπικό φύγει γρή- γορα από την επισιτιστική επιχείρηση, για δικούς του λόγους, το όφελος από την εκπαίδευση που θα έχει δεχθεί εί- ναι μεγάλο. Εκεί που θα συνεχίσει, θα είναι πιο αποτελεσματικός, αλλά και ο καινούργιος εργαζόμενος που θα έρθει στη θέση του θα είναι αποδοτικός, γιατί κι εκείνος με τη σειρά του θα έχει εκπαι- δευτεί από την επιχείρηση που έχει φύ- γει. Έτσι σπάει ένας δύσμορφος κύκλος και δημιουργείται ένας παραγωγικός για την αγορά της εστίασης. Είναι μια κομβική στιγμή στον τομέα εργασίας του επισιτισμού στη χώρα, με την έννοια ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλη- μα εύρεσης προσωπικού. Τώρα είναι που χρειάζεται η υιοθέτη- ση τέτοιων νοοτροπιών, ώστε η επόμενη μέρα να βρει τις επιχειρήσεις έτοιμες να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό. Τώρα είναι που χρειάζεται ορθότερη επιλογή προσωπικού και καλλιέργεια αυτού, ώστε να μπορεί να συνδεθεί και να αποδώσει. < “Καλό είναι να υπάρχει ενθάρρυνση για αναφορά των περιστατικών εκφοβισμού ή άλλων μορφών βίας μέσα στον χώρο εργασίας.” 65

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=