Food Service τ. 149

67 Σε καταστήματα με οργανωμένη λίστα κρασιών και οινική κουλτούρα, ακόμη κι αν επιτρέπεται το BYOB, αποφεύγουμε να φέρουμε δική μας φιάλη εκτός εάν: • Διαθέτουμε σπάνια ή εξαιρετικής χρο- νιάς ετικέτα που δεν υπάρχει στη λί- στα. • Διαθέτουμε ετικέτα που δεν υπάρχει στη λίστα ως ετικέτα ή ως χρονιά. • Διαθέτουμε ετικέτα εφάμιλλης ή ανώ- τερης ποιότητας από τα κρασιά της λί- στας κι επιθυμούμε να τη δοκιμάσουμε σε συνδυασμό με κάποια ετικέτα από τη λίστα. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις εί- θισται να προσφέρουμε για δοκιμή ένα ποτήρι στον ιδιοκτήτη ή τον sommelier. Σε καταστήματα όπου δεν υπάρχει ορ- γανωμένη λίστα κρασιών, και πιθανόν οινική κουλτούρα, η πρακτική BYOB εί- ναι περισσότερο θεμιτή κατόπιν συνεν- νόησης. Το BYOB θα πρέπει να γίνεται πάντα σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο του κατα- στήματος ως προς τον τρόπο εφαρμογής. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα καταστή- ματα είναι επιχειρήσεις που διέπονται από κανόνες λειτουργίας, έχουν φορολο- γικές υποχρεώσεις και υποβάλλονται σε ελέγχους με πιθανότητα προστίμου για παράνομη διακίνηση προϊόντων ή παρο- χής υπηρεσιών. (Αναλογιστείτε ότι ακόμη και μια φωτογραφία στα social media της παρέας από το χθεσινοβραδινό BYOB μπορεί να προκαλέσει έλεγχο στο κατά- στημα.) Στην περίπτωση BYOB, συνηθίζεται η χρέωση τέλους παροχής της υπηρεσίας, γνωστής ως corkage fee. Το τέλος αυτό καθορίζεται από τον υπεύθυνο του κα- ταστήματος και αφορά τη διαδικασία πα- ροχής (φιλοξενία και άνοιγμα της φιάλης, παροχή ποτηριών, πλύσιμο). Το ύψος του τέλους καθορίζεται αποκλειστικά από τον υπεύθυνο του καταστήματος και θα πρέ- πει να συμφωνείται από την αρχή. “Στόχος του BYOB είναι να συνδράμει στη βελτίωση της γευστικής εμπειρίας σε ένα εστιατόριο, λειτουργώντας συμπληρωματικά ή επικουρικά στην προσφερόμενη υπηρεσία.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=