Food Service τ. 149

Το ελληνικό κρασί αποτελεί ένα τέτοιο προϊόν, καθώς έχει βασικό ρόλο στους χώρους εστίασης, ανα- δεικνύοντας την ελληνική (και όχι μόνο) κουζίνα. Ως ελληνικό κρασί ορίζεται αυτό που παράγεται εντός των ελληνικών συνόρων, ανεξαρτήτως ποικιλίας. Στην περίπτωση που η ποικιλία είναι τοπική/ελληνική, το προϊόν αποκτά (ίσως) περισσότερο ενδια- φέρον, καθώς φέρει και μια ιστορία (story telling), δίνοντας τη δυνατότητα της γνω- ριμίας με τον παραγωγό και τη φιλοσο- φία του. Επιπλέον, εάν «γαργαλίσει τον ουρανίσκο» του πελάτη, δίνει την ευκαι- ρία για τη λεγόμενη «πώληση γνωριμίας με τον παραγωγό» – ο καταναλωτής μπο- ρεί να αναζητήσει την πηγή του κρασιού που του άρεσε, δηλαδή το οινοποιείο, να το επισκεφθεί και τελικά να αγοράσει το προϊόν, ενισχύοντας την οικονομία. Η γαστρονομική εμπειρία αδικείται Η απουσία των ελληνικών κρασιών από τα εστιατόρια, ακόμη και από αυτά που διαθέτουν διεθνή κουζίνα (ιταλική, κι- νέζικη, ιαπωνική, ταϊλανδέζικη, αραβική κ.ά.), αποτελεί μάλλον σημαντική αστοχία, τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτι- σμικό επίπεδο. To κρασί είναι μέρος του πολιτισμού μας και αντικατοπτρίζει την κουλτούρα μας. Η απουσία του στερεί από τον σύγχρο- νο πελάτη της εστίασης τόσο τη γεύση όσο και την αντίληψη της ελληνικής ιστο- ρίας και κουλτούρας. Του στερεί, δηλαδή, την πλήρη γαστρονομική εμπειρία του τόπου που επισκέπτεται. Τα ελληνικά οι- νοποιεία, περισσότερα πλέον από 1.200, προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ποιοτικών οίνων για όλα τα βαλάντια και τις προτι- μήσεις, που μπορούν να καλύψουν τους περισσότερους καταναλωτές. Η αμφίδρομη σχέση οινοποιείων-εστιατορίων Η σχέση εστίασης και οινοποιείων εί- ναι αμφίδρομη· τα περισσότερα εξ αυτών είναι επισκέψιμα, οπότε οι οινόφιλοι κα- ταναλωτές μπορούν να έχουν την πρώτη επαφή με το κρασί στα οινοποιεία και σε δεύτερο χρόνο να το αναζητήσουν στους χώρους εστίασης, διευκολύνοντας την πώληση σε αυτούς τους χώρους. Η πώ- ληση, άρα και το κέρδος των εστιατορίων, αυξάνεται, όταν το ελληνικό κρασί έχει παρουσία και στο εξωτερικό. Συγκεκριμέ- να, η δοκιμή / αγορά ελληνικού κρασιού σε ξένες χώρες μεταφέρει το μήνυμα της ελληνικής γεύσης εκτός συνόρων και, εάν είναι γευστικά αποδεκτό, διαφημίζει την περιοχή παραγωγής του. Οι καταναλωτές αυτού του κρασιού, όταν επισκεφθούν την Ελλάδα ως τουρίστες, σύμφωνα με τους αλγόριθμους του marketing, θα προ- σπαθήσουν να ξαναβιώσουν αυτή τη γα- στρονομική εμπειρία, αγοράζοντας και πάλι μια φιάλη ελληνικού οίνου. Το κρασί συμπληρώνει το puzzle Το ελληνικό κρασί, ως μέρος του γα- στρονομικού παζλ που λέγεται Ελληνική Κουζίνα, συνδέει τις γεύσεις με τον προ- ορισμό, μεταφέρει μνήμες, αποτελεί πρε- σβευτή και καθρέφτη μας στο εξωτερικό και, κυρίως, ενισχύει οικονομικά τις ελλη- νικές επιχειρήσεις, προσφέροντας θέσεις εργασίας και ρευστότητα. < 69 SALES ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΑΞΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΣΙ H εστίαση, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους πυλώνες της οικονομίας και λειτουργεί ως άτυπη έκθεση γαστρονομικού πολιτισμού, παιδείας, αλλά και προϊόντων. Toυ Άγγελου Θ. Ζαμάνη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=