Food Service τ. 150

32 cover story chefs άλλων γενεών. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδείχθηκαν ως κύριος πα- ράγοντας επιρροής της δημιουργικότητας των μαγείρων της χιλιετίας, με έναν στους δύο να δηλώνουν πως χρησιμοποιούν το Instagram ως πρώτη πηγή έμπνευ- σης νέων συνταγών. Όμως δεν αρκεί το Instagram ή οποιοδήποτε άλλο μέσο κοι- νωνικής δικτύωσης για να ερμηνεύσει τη μαγειρική τους συμπεριφορά. Το γεγονός ότι τα παιδιά αυτής της γενιάς δεν φο- βούνται να αναλαμβάνουν ρίσκο και να είναι δεκτικά στις νέες ιδέες είναι το βασι- κό αίτιο της μαγειρικής τους απογείωσης. Μια άλλη ενδιαφέρουσα διάσταση της ίδιας έρευνας είναι η διαπίστωση πως οι chefs της χιλιετίας δίνουν μεγάλη βαρύ- τητα στην προέλευση της τροφής, συγκρι- τικά με αυτούς που θεωρούνται Γενιά Χ ή Boomers. Στο ίδιο πλαίσιο, οι Millennials chefs πορεύονται στις κουζίνες τους με γνώμονα το περιβάλλον, την προστασία των ζώων και την τοπικότητα των πρώτων υλών. Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή Η διεθνής γαστρονομική κοινότητα δείχνει έμπρακτα πως έχει κατανοήσει τη δυναμική των Millennials και της συ- νεισφοράς της στη διαμόρφωση της επό- μενης μέρας της μαγειρικής τέχνης. Δεν είναι λίγες οι διοργανώσεις απονομής βραβείων που έχουν θεσπίσει ειδικές για εκκολαπτόμενους chef διακρίσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το βραβείο Rising Start Chef of the Year από το San Pellegrino που αποσκοπεί στο να αναδεικνύει ανά περιοχές τα νέα ταλέντα της σύγχρονης γαστρονομίας. Φέτος, μάλιστα, τα νέα ήταν εξαιρετικά ευχάριστα για την ελληνική εστίαση, με τον Γρηγόρη Κίκη, chef και συνιδιοκτήτη του εστιατορίου «Hervé» να κερδίζει τον διαγωνισμό και να ανακηρύσσεται ως ο πλέον ταλαντούχος chef από τη Νοτι- οανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο, στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, με το πιάτο του «The story of Cod». Ποιες είναι όμως οι προκλήσεις που οι νέοι επαγγελματίες καλούνται να δια- χειριστούν εισερχόμενοι στον κόσμο της γαστρονομίας, πόσο ευπρόσδεκτοι νιώ- θουν και τι έχουν να προσφέρουν στην τέχνη τους; Το Food Service μίλησε με εκπρο- σώπους της μαγειρικής γενιάς των Millennials και τους παρουσιάζει… “Το γεγονός ότι οι millennials δεν φοβούνται να αναλαμβάνουν ρίσκο και να είναι δεκτικοί στις νέες ιδέες είναι το βασικό αίτιο της μαγειρικής τους απογείωσης.” Με την είσοδό τους στη γαστρονομι- κή κοινότητα, οι νέοι chefs καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα σύνολο προ- κλήσεων. Για τον Μανόλη Στήθο, το επάγγελμα του μάγειρα-ζαχαροπλάστη είναι εξαιρετικά απαιτητικό και απαιτεί καθημερινά μεγάλη προσπάθεια και επιμονή για να μπορέσει κάποιος να διακριθεί. Όπως λέει o ίδιος: «Απαιτού- νται πολλές ώρες δουλειάς, όπως άλλω- στε και σε κάθε επάγγελμα που θέλεις να πετύχεις, απλά τις περισσότερες φορές θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το γεγονός πως περιόδους και στιγμές που η πλειο- νότητα του κόσμου περνάει καλά, γιορ- τάζει ή κάνει διακοπές εσύ θα πρέπει να δουλεύεις, πράγμα το οποίο ψυχολογικά μπορεί να φανεί δύσκολο για κάποιους». Και προσθέτει: «Κάτι ακόμα είναι πως ο ανταγωνισμός στο επάγγελμά μας είναι μεγάλος και πολλοί μπορεί να έχουν τα ίδια όνειρα και τους ίδιους στόχους με εσένα, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να συναντήσεις αρκετά εμπόδια και δυ- σκολίες στον δρόμο σου». Η Ερασμία Μπαλάσκα αναδεικνύει το ήθος ως κυρίαρχη πρόκληση λέγο- ντας: «Να κρατήσει o chef το ήθος του και τις αρχές του. Και μέσα από σκληρή δουλειά να κάνει τα όνειρά του πραγμα- τικότητα. Είναι πολύ δύσκολος χώρος και δεν πρέπει να πέσεις στην παγίδα της δόξας, γιατί όλο αυτό μπορεί να σε πνίξει και τελικά να χάσεις το νόημα». Μια αισιόδοξη διάσταση δίνει η ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=