Food Service τ. 150
34 κος αρκετά χρόνια πίσω, καθώς συ- μπληρώνει περισσότερα από δεκα- πέντε χρόνια διαδρομής. Η δική του καθημερινότητα όπως λέει: «διαφέρει πολύ από τη θεωρία, οπότε ουσιαστικά η πρακτική εξάσκηση έχει ύψιστη σημα- σία!» Την πρόκληση της βιωσιμότητας θέ- τει στο επίκεντρο ο Χάρης Ζευγούλης: «Ξεκινώντας κανείς, οφείλει να έχει στην ατζέντα του τη βιωσιμότητα. Ο συνδυα- σμός της επιλογής της πρώτης ύλης με το food waste αποτελεί βασική πρόκληση για όλους τους chefs που καλούνται με έξυπνο τρόπο να δημιουργήσουν νέες ελκυστικές συνταγές, σεβόμενοι τους δι- αθέσιμους πόρους. Επιπλέον, είναι γε- γονός πως σήμερα το κοινό γνωρίζει. Γνωρίζει και για τη βιωσιμότητα, αλλά και έχει κάνει πλέον κτήμα του την αί- σθηση της γεύσης. Αυτό αποτελεί από μόνο του μια ακόμα μεγάλη πρόκληση, καθώς απαιτεί από εμάς να είμαστε όσο πιο up to date γίνεται». Τις προκλήσεις ενός επαγγελματία της εστίασης από άλλη θέση περιγράφει ο Αλέξανδρος Συνγκιρίδης: «Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο βρίσκομαι κάτω από την ομπρέλα της οικογένειας Miele Hellas. Μπορεί η Miele Hellas να μην είναι εστιατόριο ή να μην έχει τη ροή ενός καθημερινού Service, έχει όμως την ευθύνη μιας πολυ- εθνικής εταιρείας την οποία έχω τη χαρά να εκπροσωπώ μαγειρικά. Τι σημαίνει να είσαι ο Culinary Manager (Chef) της Miele Hellas; 1. Μαγειρεύω για διαφημιστικούς λό- γους. 2. Ενώνω συνταγές και συσκευές, ώστε να αναδείξω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κοινό τις καινοτομίες των συ- σκευών Miele που έχουν ήδη στα χέρια τους ή πρόκειται να αγοράσουν. 3. Ασχολούμαι ενεργά με εκπαιδεύσεις. Συνάδελφοι και συνεργάτες περνούν από τον χώρο της κουζίνας μου, ώστε να εκπαιδευτούν σαφώς από τον Training Manager (Σπύρο Παπαδιά) της εταιρείας μας και έπειτα από εμένα, μέσω ενός δια- δραστικού παιχνιδιού Live Cooking. 4. Οργανώνουμε με το τμήμα PR της εταιρείας μας (Μαρία Καρβούνη) μαγει- ρικά Cooking Events / Masterclasses σε όλα τα Miele καταστήματα Ελλάδος και Κύπρου. Και στις 4 περιπτώσεις, στόχος μου είναι ένα premium αποτέλεσμα και μια ολιστική #Beyond_Ordinary_Experience». ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ Ο ι νέοι μάγειρες, όπως συμβαίνει και σε κάθε επάγγελμα, έχουν διαφορετικές προσλαμβάνουσες και συνεπώς διαφορε- τική κουλτούρα. Οι ίδιοι προσπαθούν να αποτυπώσουν τα χαρακτηριστικά που δι- αθέτουν και να εξηγήσουν τις διαφορές με τις άλλες μαγειρικές γενιές. Μανόλης Στήθος: «Πλέον υπάρχει μεγαλύ- τερη γνώση και περισσότερη πληροφορία απ’ ό,τι στο παρελθόν και πιο εύκολη πρόσβαση στο εξωτερικό και σε μεγάλες κουζίνες με σπου- δαίους σεφ. Όλα αυτά έχουν έρθει και στην Ελλάδα. Καθένας έχει το δικό του προσωπικό στυλ και όραμα για τη γαστρονομία, που σε συνδυασμό με τέτοιες εμπειρίες, θεωρώ πως στο κοντινό μέλλον θα καταφέρουμε να κάνουμε την Ελλάδα πιο γνωστή για τη γαστρονομία της και θα την καθιερώσουμε στον παγκόσμιο γα- στρονομικό χάρτη». Ερασμία Μπαλάσκα: «Δεν πιστεύω ότι υπάρ- χει κάποιο συγκεκριμένο προφίλ που ορίζει τη νέα γενιά. Καθένας μας με τη δική του προσω- πικότητα, χαρακτήρα, προσωπική δουλειά, για κάποιους με περισσότερο κόπο για άλλους πιο εύκολα, με την αγάπη για αυτό που κάνει και με αλλά τέτοια προσωπικά χαρακτηριστικά δίνει τη δική του ξεχωριστή σφραγίδα. Αποτέλεσμα, να δημιουργούνται πολλά διαφορετικά προφίλ». Κυριακή Φωτοπούλου: «Νέοι, ταλαντούχοι μάγειρες που μπορούν να βγουν μπροστά και να στηρίξουν μια κουζίνα, δίνοντας έμφαση στα τοπικά προϊόντα, όπως και να εξελίξουν την πρώτη ύλη, δημιουργώντας απλά και νόστιμα πιάτα είναι τα βασικά στοιχεία του προφίλ της νέας μαγειρικής γενιάς». Γρηγόρης Κίκης: «Όπως κάθε νέα γενιά έτσι και αυτή που ασχολείται με τη μαγειρική προ- σπαθεί να κάνει τη δική της επανάσταση στον χώρο. Οι νέοι μάγειρες αποζητούν με πάθος την καταξίωση. Βλέπεις τη δίψα που έχουν να δη- μιουργήσουν, να εκφράσουν με τα πιάτα τους την αισθητική τους, τη φιλοσοφία τους. Νομίζω ότι η πλειονότητα -θέλω να ελπίζω- εργάζεται σκληρά και είναι μια γενιά ανθρώπων που έχουν βιώσει δυσκολίες. Ουσιαστικά, μεγάλωσαν μέσα στην κρίση, σε ένα περιβάλλον ανασφάλειας, και πολλά παιδιά έχουν μάθει να εργάζονται και να διεκδικούν σκληρά τη θέση τους στον χώρο. Έχουν νέες ιδέες, φαντασία, βλέπουν τα πράγμα- τα με μια πιο φρέσκια ματιά. Βέβαια, υπάρχουν και άνθρωποι που ψάχνουν την εύκολη λύση. Προτιμούν να πάνε σε ένα ριάλιτι μαγειρικής από το να εργαστούν σκληρά σε μια κουζίνα cover story
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=