Ο χώρος της μαζικής εστίασης συνεχίζει δυναμικά μα, πάνω από
όλα, ποιοτικά. Τα τελευταία χρόνια είδαμε να ανοίγουν πολλοί χώροι
μαζικής εστίασης διαφόρων ειδών, καθώς και πολυχώροι που διαθέ-
τουν ποικιλία φαγητών, ποτών και εδεσμάτων. Ταυτόχρονα, όμως, βλέ-
πουμε και ακούμε καθημερινά να κλείνουν, δυστυχώς, πολλές από τις
επιχειρήσεις αυτού του κλάδου.
Το θετικό αυτής της κινητικότητας για την αγορά είναι ότι βοήθησε να δια-
χωριστεί «η ήρα από το σιτάρι». Ο καταναλωτής, σεβόμενος πολύ περισσό-
τερο απ’ ό,τι στο παρελθόν την αξία του χρήματος, μπήκε στη διαδικασία να
αναζητά τους χώρους εστίασης που προσφέρουν την καλύτερη δυνατή ποιότη-
τα στην καλύτερη δυνατή τιμή. Αυτό, με τη σειρά του, είχε ως αποτέλεσμα να
κλείσουν ορισμένοι χώροι που προσέφεραν προϊόντα χαμηλής, ή και αμφιβόλου,
ποιότητας σε υψηλές τιμές, ακολουθώντας την προσφιλή για τα ελληνικά δεδομέ-
να μέθοδο της «αρπαχτής».
Ο καταναλωτής, σήμερα, ψάχνει, ενημερώνεται, συγκρίνει και επιλέγει προϊόντα με
άριστη σχέση τιμής/ποιότητας. Μάλιστα, ακόμα και μεσούσης της κρίσης, δεν είναι
λίγες οι φορές που παραβλέπει τη σχετικά υψηλή τιμή, αν αυτή δικαιολογείται από την
υψηλή ποιότητα των τροφίμων. Σήμερα, η έξοδος για φαγητό δεν έχει πια τη στενή
έννοια της «τροφής». Είναι μία εναλλακτική για τη διασκέδαση του καταναλωτή και έτσι
πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους επαγγελματίες.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της εποχής είναι η προτίμηση των καταναλωτών στα παραδοσιακά
προϊόντα διατροφής, επιλέγοντας μάλιστα να τα καταναλώνουν σε χώρους που δηλώνουν
τέτοια ταυτότητα. Έτσι, παραδοσιακά πιάτα βασισμένα σε τοπικά προϊόντα Ελλήνων παραγωγών,
ξεχασμένα δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια, τα βλέπουμε τώρα πρώτα στη λίστα όλων των
εστιατορίων που θέλουν να διαφοροποιηθούν και να έχουν ευχαριστημένους πελάτες.
Αντίστοιχες κινήσεις γίνονται και για το πρωινό των ξενοδοχείων, όπου και εδώ οι προτάσεις με
ελληνικά ποιοτικά προϊόντα ξεπερνούν κάθε προσδοκία.
Οι επιχειρηματίες της εστίασης έχουν για μία ακόμη φορά τη δυνατότητα να ενημερωθούν αναλυτικά
για όλους τους προμηθευτές που μπορούν να τους βοηθήσουν σε όλα τα στάδια της λειτουργίας της
επιχείρησής τους. Η βοήθεια του οδηγού «Μαζική Εστίαση» είναι ουσιαστική και αναγνωρισμένη, απα-
ραίτητη περισσότερο από ποτέ.
editorial