Linux Inside
62
διευθυντές σχολείων. Στην τρίτη καρτέλα, Επανάληψη ορίζου-
με αν το γεγονός θα εμφανίζεται ως επαναλαμβανόμενο (κά-
θε ημέρα, εβδομάδα, μήνα ή χρόνο). Χρήσιμη επιλογή για κά-
τι που συμβαίνει περιοδικά, ανά τακτά ή άτακτα χρονικά δια-
στήματα, ή για κάτι που έχει συγκεκριμένη διάρκεια.
Τέλος, στην καρτέλα Υπενθυμίσεις ορίζουμε αν και πότε θα
στέλνονται μηνύματα υπενθύμισης στους συμμετέχοντος
ενός γεγονότος.
Τα χαρακτηριστικά Συμμετέχοντες και Υπενθυμίσεις προ-
σθέτουν λειτουργικότητα στην εφαρμογή. Ας πούμε ότι έχου-
με οργανώσει μία διδακτική επίσκεψη στον κοντινό λόφο με
την τάξη μας. Τι κάνουμε λοιπόν; Προσθέτουμε στο ημερολό-
γιο ένα νέο γεγονός περιγράφοντας τον εξοπλισμό που είναι
απαραίτητος, ορίζουμε ποιοι θα συμμετέχουν (όλοι οι μαθη-
τές της τάξης μας – έχουν ήδη καθένας το ημερολόγιό του)
και προσδιορίζουμε τον τρόπο και την ώρα αποστολής της
υπενθύμισης, ώστε να έρθουν όλοι κατάλληλα εξοπλισμένοι.
Ακόμη, στο στάδιο οργάνωσης αυτής της επίσκεψης, μπο-
ρούμε να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα της από κοινού εισα-
γωγής στοιχείων σε μία καταχώριση από όλους τους συμμε-
τέχοντες. Έτσι, αν σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τις γνώμες
και τις προτάσεις των μαθητών για την καλύτερη οργάνωση
της επίσκεψης, προσθέτουμε ένα γεγονός όπου περιγράφου-
με αδρομερώς αυτό που θέλουμε και οι συμμετέχοντες μα-
θητές θα ενημερωθούν αυτόματα με μήνυμα στο e-mail τους,
ώστε να προσθέσει καθένας την άποψή του, συμβάλλοντας
στη συνεργατική σύνταξη του προγράμματος της επίσκεψης.
Κατηγορίες
Αν η παραπάνω διαδικασία για την αξιολόγηση με τη δημι-
ουργία χωριστών ημερολογίων μάς φαίνεται αρκετά περίπλο-
κη, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη δυνατότητα των
κατηγοριών, όπου κάθε κατηγορία θα έχει το όνομα του μα-
θητή, θα περιέχει σημειώσεις γι' αυτόν, θα διαθέτει φωτογρα-
φία του και ένα χρώμα. Τις κατηγορίες μπορούμε να τις εμ-
φανίζουμε στο δικό μας ημερολόγιο, μία κάθε φορά, ώστε να
βλέπουμε τι έχουμε καταχωρίσει για κάθε μαθητή.
Το χαρακτηριστικό της κατηγορίας, μπορεί να μας βοηθή-
σει όταν θέλουμε οι καταχωρίσεις μας να ανήκουν σε διαφο-
ρετικά σύνολα ή να μετακινούνται μεταξύ αυτών. Ας πούμε
ότι ένας εκπαιδευτικός έχει κάνει τον εκπαιδευτικό προγραμ-
ματισμό του σε ένα ημερολόγιο και ότι όλες οι καταχωρίσεις
ανήκουν σε μία κατηγορία με το όνομα Προγραμματισμός. Αν
δημιουργήσει και μία ακόμη κατηγορία με το όνομα Απολογι-
σμός, τότε θα μπορεί, μετά την παρέλευση κάθε γεγονότος,
να το μετακινεί από τον Προγραμματισμό στην κατηγορία του
Απολογισμού. Αυτόματα το γεγονός εξαφανίζεται από την
πρώτη και εμφανίζεται στη δεύτερη κατηγορία. Έτσι, στο τέ-
λος του έτους, για παράδειγμα, όταν θα θέλει να κάνει μία
απολογιστική έκθεση, εμφανίζει την κατηγορία Απολογισμός
και γράφει την αναφορά του. Βέβαια, μπορεί να εμφανίζει
ταυτόχρονα τις δύο κατηγορίες για να κάνει συγκρίσεις.
Στρώσεις
Οι στρώσεις μπορούν να μας διευκολύνουν στην περίπτω-
ση που θέλουμε να εμφανίζουμε τα δεδομένα ημερολογίων
άλλων χρηστών μέσα στο δικό μας ημερολόγιο. Αυτό μπορεί
να είναι χρήσιμο, για παράδειγμα, αν θέλουμε να συγκρίνου-
με ένα δικό μας χρονοδιάγραμμα ή τα ραντεβού μας με αυτά
ενός άλλου συναδέλφου του σχολείου. Και αν είμαστε διευθυ-
ντές ενός σχολείου, αυτή η δυνατότητα μας προσφέρει άμε-
ση ενημέρωση για τις υποχρεώσεις και τις δουλειές των συ-
ναδέλφων του σχολείου, ώστε να συντονίσουμε καλύτερο το
έργο του σχολείου μας. Εννοείται, βέβαια, ότι σε κάθε περί-
πτωση, οι ίδιοι οι χρήστες είναι αυτοί που επιτρέπουν την
προβολή του ημερολογίου τους, μέσω των στρώσεων, στο
ημερολόγιο κάποιου άλλου.
Επίσης, οι στρώσεις μπορούν να φανούν χρήσιμες και στην
περίπτωση που περιγράψαμε παραπάνω, με τη δημιουργία
ξεχωριστών ημερολογίων για κάθε μαθητή προκειμένου να
καταχωρίζουμε σημειώσεις για τις επιδόσεις του. Έτσι, φτιά-
χνουμε μία στρώση για κάθε ημερολόγιο μαθητή και μπορού-
με να το προβάλλουμε εντός του δικού μας. Τέλος, μπορού-
με να προσθέσουμε ένα απομακρυσμένο ημερολόγιο που
υπάρχει διαθέσιμο στο Διαδίκτυο και να προβάλουμε τις κα-
ταχωρίσεις του μέσα στο δικό μας ημερολόγιο, δημιουργώ-
ντας μία στρώση γι' αυτό. Κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί χρήσι-
μο σε σχολεία που συνεργάζονται μεταξύ τους, λόγου χάρη,
στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έτσι, κάθε σχολείο
θα έχει τη δυνατότητα να προβάλλει γεγονότα και εργασίες
των άλλων συνεργαζόμενων σχολείων στο δικό του ημερολό-
γιο.
Βοηθοί
Η εφαρμογή μάς δίνει τη δυνατότητα να προσθέσουμε με-
μονωμένο χρήστη ως βοηθό ή να ορίσουμε τα μέλη μίας ομά-
δας ως βοηθούς. Αυτή η λειτουργία είναι χρήσιμη σε άτομα
που λόγω της θέσης τους, π.χ., διευθυντές σχολείων, διευθυ-
ντές εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι κ.λπ., αναθέτουν σε
κάποιο άλλο άτομο την ευθύνη να διευθετεί τις εργασίες
τους. Αυτοί λοιπόν μπορούν να προσθέσουν χρήστες ως βοη-
θούς στα ημερολόγιά τους. Κάθε βοηθός θα έχει το δικαίωμα
να προσθέτει γεγονότα απευθείας στο ημερολόγιο του προϊ-
σταμένου, χωρίς να είναι απαραίτητη η έγκριση από αυτόν,
εκτός και αν κάτι τέτοιο έχει καθοριστεί εκ των προτέρων.
Προβολές
Το λέει και η λέξη: προβολή ενός ημερολογίου. Αλλά δεν
είναι αυτό που θέλουμε εδώ να δούμε. Είναι η δυνατότητα
παράλληλης προβολής ημερολογίων χρηστών. Τι κάνουμε;
Στη διαδρομή Προβολές>Διαχείριση προβολών δημιουργού-
με μία προβολή για το ημερολόγιο κάθε χρήστη και ορίζουμε
Linux Labs - WebCalendar
Μενού εισαγωγής και εξαγωγής γεγονότων.
4