Linux Inside
62
από το πληκτρολόγιο, απλώς το προωθεί στον υπολογιστή.
Τώρα που το σκέφτομαι, έχω ένα παλιό IBM Model-M κά-
που...
Μην ξεχνιόμαστε όμως. Εκτός από πληκτρολόγιο, το
Leonardo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ποντίκι. Ο παρα-
κάτω κώδικας είναι από το παράδειγμα ButtonMouseControl
του Arduino και μπορείτε να τον δείτε, να τον αντιγράψετε και
να τον τροποποιήσετε στο
/*
ButtonMouseControl
Controls the mouse from five pushbuttons on an Arduino
Leonardo or Micro.
Hardware:
* 5
pushbuttons attached to D2, D3, D4, D5, D6
The mouse movement is always relative. This sketch
reads four pushbuttons, and uses them to set the
movement of the mouse.
WARNING: When you use the Mouse.move() command,
the Arduino takes over your mouse! Make sure you have
control before
you use the mouse commands.
created 15 Mar 2012
modified 27 Mar 2012
by Tom Igoe
this code is in the public domain
*/
//
set pin numbers for the five buttons:
const int upButton = 2;
const int downButton = 3;
const int leftButton = 4;
const int rightButton = 5;
const int mouseButton = 6;
int range = 5; // output range of X or Y movement;
affects movement speed
int responseDelay = 10; // response delay of the mouse,
in ms
void setup()
{
//
initialize the buttons' inputs:
pinMode(upButton, INPUT);
pinMode(downButton, INPUT);
pinMode(leftButton, INPUT);
pinMode(rightButton, INPUT);
pinMode(mouseButton, INPUT);
//
initialize mouse control:
Mouse.begin();
}
void loop()
{
//
read the buttons:
int upState = digitalRead(upButton);
int downState = digitalRead(downButton);
int rightState = digitalRead(rightButton);
int leftState = digitalRead(leftButton);
int clickState = digitalRead(mouseButton);
//
calculate the movement distance based on the
button states:
int xDistance = (leftState - rightState) * range;
int yDistance = (upState - downState) * range;
//
if X or Y is non-zero, move:
if ((xDistance != 0) || (yDistance != 0))
{
Mouse.move(xDistance, yDistance, 0);
}
//
if the mouse button is pressed:
if (clickState == HIGH)
{
//
if the mouse is not pressed, press it:
if (!Mouse.isPressed(MOUSE_LEFT))
{
Mouse.press(MOUSE_LEFT);
}
}
//
else the mouse button is not pressed:
else
{
//
if the mouse is pressed, release it:
if (Mouse.isPressed(MOUSE_LEFT))
{
Mouse.release(MOUSE_LEFT);
}
}
//
a delay so the mouse doesn't move too fast:
delay(responseDelay);
}
Λίγο πιο πολύπλοκος κώδικας, αλλά μην απελπίζεστε!
Αρχικά, το κύκλωμα που θα χρειαστούμε είναι το ίδιο με το
παραπάνω, αλλά επί πέντε, γιατί θα χρησιμοποιήσουμε τα
pins 2 έως 6. Ξεκινώντας, ο κώδικάς μας αρχικοποιεί τις εισό-
δους που θα χρησιμοποιήσουμε και ξεκινά το ποντίκι. Επίσης
αρχικοποιεί δύο πολύ σημαντικές μεταβλητές. Η μία είναι η
range, που ελέγχει πόσο πολύ θα κινηθεί το ποντίκι μας κάθε
φορά, και η responseDelay, που ελέγχει κάθε πόσο θα ελέγ-
χουμε για το πάτημα των πλήκτρων. Αυτές οι δύο μεταβλητές
μαζί ελέγχουν την ταχύτητα της κίνησης.
Βλέποντας τη loop, κατ’ αρχάς βλέπουμε ότι διαβάζει την
κατάσταση των κουμπιών.
Στη συνέχεια, υπολογίζει τη συνολική απόσταση που θα
πρέπει να κινηθεί το ποντίκι μας σε κάθε άξονα με έναν πολύ
έξυπνο τρόπο. Αν πατήσουμε μόνο το αριστερά κουμπί, θα κι-
νηθεί στον οριζόντιο άξονα κατά (1-0)*5, άρα +5. Αν πατή-
σουμε μόνο το δεξιά, θα κινηθεί κατά (0-1)*5 = -5. Αν δεν πα-
τήσουμε κανένα από τα δύο ή αν λανθασμένα πατήσουμε και
τα δύο, δεν θα κινηθεί καθόλου. Το αντίστοιχο ισχύει και για
τον κάθετο άξονα.
Μετά τον υπολογισμό κάθε άξονα και εφόσον πρέπει να γί-
νει κάποια κίνηση, καλείται η Mouse.move() η οποία κινεί το
ποντίκι στον υπολογιστή μας!
Τέλος, εάν το κουμπί «κλικ» είναι πατημένο και το πλήκτρο
του ποντικιού μας δεν είναι πατημένο, το πατάμε. Εάν το κου-
μπί «κλικ» δεν είναι πατημένο, αλλά είχαμε προηγουμένως
πατημένο το πλήκτρο του ποντικιού μας, το αφήνουμε. Έτσι,
μπορούμε να ελέγχουμε πλήρως το ποντίκι μας μέσω του
Arduino Leonardo μας.
Τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο! Το μόνο ερώτημα εί-
ναι... τι τρομερές ιδέες και κατασκευές θα σκεφτείτε με όλες
αυτές τις δυνατότητες!
•
Project - Arduino Hacks