Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

12 ειδήσεις ΕΖΑ: Τέσσερα νέα βραβεία από το iTQi Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Συνεχίζει τις επενδύσεις στην Ελλάδα Μ ε τέσσερα βραβεία τιμή- θηκε στα Superior Taste Awards από το Διεθνές Ινστιτούτο Ανώτερης Γεύσης και Ποιότητας (iTQi), η ελληνική ζυθοποιία Ατα- λάντης για τα προϊόντα Εζα fine lager, ΕΖΑ premium pilsener, Blue Island και Εζα alcohol free. Συγκεκριμένα, στον φετινό διαγω- νισμό διακρίθηκαν οι Εζα fine lager με 2 αστέρια, η Εζα premium pilsener με 2 αστέρια, η Blue Island με 2 αστέρια και η Εζα alcohol free με 1 αστέρι, μέσα από τη διαδικασία της τυφλής γευσιγνωσίας, στην οποία συμμετείχαν 175 chefs και sommeliers. To Superior Taste Award του iTQi είναι μία αξιολόγηση με αστέρια, που επιβραβεύει προϊόντα βάσει των γευστικών χαρακτηριστικών τους. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνε- χίζει να επενδύει στην Ελλάδα για την περαιτέρω ενί- σχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά, με νέα λανσα- ρίσματα και διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων της. Σε αυτό το πλαίσιο, προχώρησε πρόσφατα και στο επαναλαν- σάρισμα της παραδοσιακής πατραϊκής μπίρας Μάμος, ενώ στα σχέδιά της περιλαμβάνονται πολλές ακόμη κινήσεις για τη διατήρηση και την αύξηση των μεριδίων της στην αγορά. Όπως επισήμαναν άλλωστε και οι ίδιοι οι ιθύνοντες της εταιρείας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναμένεται να ολοκληρώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 61 εκατ. ευρώ μέχρι το 2019, ενώ ήδη εκπονείται και ένα νέο τριετές επενδυτικό πλάνο, για την περίοδο 2019-2021. Α ρνητική είναι η εικόνα στα μικρά κατα- στήματα «γειτονιάς», τα οποία συνεχίζουν να μειώνονται, σε αντίθεση με τον τζίρο των σουπερ μάρκετ που παρουσί- ασε αύξηση της τάξης του 4,6% στο πρώτο τρίμηνο του 2018, με βάση τα στοιχεία της Nielsen. Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έχει επηρεαστεί στην αύξηση του όγκου πωλή- σεων κατά 4,7% και στην οριακή μείωση των τιμών κατά 0,1%, ωστόσο το 2018 θα κλείσει με συντηρητική αύξηση πωλήσεων χαμηλό- τερη του 4,6 % που καταγράφηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμ- φωνα με τις σχετικές προβλέψεις. Αντίστοιχα τα στοιχεία της Nielsen δείχνουν και τα εξής: • Το 79% του συνολικού τζίρου του κλάδου τροφίμων το 2017 συγκέντρωσαν οι δέκα μεγαλύτεροι λιανέμποροι, έναντι του 78% το 2016. Το αντίστοιχο μερίδιο το 2009 ήταν 68 6%. • Μεγάλες απώλειες παρουσίασε η κατηγο- ρία των καταστημάτων γειτονιάς, καθώς ο αριθμός τους το 2017 υποχώρησε στα 24.877 από 25.770 το 2016. Το 2017 λει- τουργούσαν 5.764 περίπτερα από 6.008 το 2016, ενώ το 2008 ο αριθμός τους έφτασε τα 9.837. • Η κατηγορία των τροφίμων και των ποτών σημείωσε αύξηση πωλήσεων 1,7% το 2017 σε σύγκριση με το 2016. • Το 2017 η αξία πωλήσεων στην κατηγορία των προϊόντων νοικοκυριού παρέμεινε σταθερή. • Πιο ευέλικτοι φάνηκαν να είναι οι μικρότε- ροι προμηθευτές, ενώ απώλειες υπέστησαν οι μεγαλύτεροι του κλάδου. Οι πέντε μεγαλύτεροι προμηθευτές είχαν συνολικές απώλειες τζίρου 1,3% το 2017 σε σύγκριση με το 2016. Μεγάλες απώλειες για τα καταστήματα «γειτονιάς» Αυξημένοι κατά 4,9% οι μισθοί το 2018 Α ύξηση 4,9% σημείωσε ο δείκτης μισθολογικού κόστους –εκτός από τον πρωτογενή τομέα και τις δραστηριότητες των νοικοκυριών– χωρίς καμία διόρθωση (εποχική ή διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημε- ρών) το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του πρώτου τριμήνου του 2017, έναντι αύξησης 1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 προς το 2016. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο ίδιος δείκτης με εποχική διόρθωση, αλλά χωρίς διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών, παρουσίασε αύξηση επίσης 4,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του πρώτου τριμήνου 2017, έναντι αύξησης 1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 προς το 2016. Αντίστοιχα, ο δείκτης με διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημε- ρών, αλλά χωρίς εποχική διόρθωση, σημείωσε αύξηση 4,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του πρώτου τριμήνου 2017, έναντι αύξησης 2,5% κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2017 προς το 2016.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=