Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

28 δύνου παραβιάσεων του κανονισμού, κ.ά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η αρμόδια Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, λόγω της σημαντικής υποστελέχωσής της και προκει- μένου να προετοιμαστεί για την εφαρμογή του νέου κανονισμού έχει διακόψει την παροχή πληροφοριών, τόσο τηλεφωνικά όσο και με προσέλευση στα γραφεία της. Για πληροφορίες σχετικά με οποιοδήποτε θέμα προστασίας δεδομένων, παρακαλεί τους ενδιαφερόμε- νους να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της (www.dpa. gr), η οποία θα αναμορφωθεί σταδιακά κατάλληλα ώστε η εξυπηρέτηση όλων να αναβαθμιστεί και να καταστεί ακόμη πιο αποτελεσματική. Επισημαίνει δε, ότι από τις 25 Μαΐου 2018 δεν έχει αρμοδιότητα να απα- ντά σε υπευθύνους επεξεργασίας ή εκτελούντες την επεξεργασία. Απροετοίμαστες οι επιχειρήσεις Απροετοίμαστες είναι οι ελληνικές μικρομεσαίες επι- χειρήσεις για τον νέο κανονισμό προστασίας δεδομένων, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) και την Kapa Research, η οποία παρουσιά- στηκε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης στις 23 Μαΐου. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, μόνο στις 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε ότι γνωρίζει για τον νέο κανονισμό. Επιπλέον, το 47% των επιχειρήσεων δεν γνωρίζει ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους σχετικά με την τήρηση του νέου κανονισμού, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αδυνατεί να προσδιορίσει επακριβώς την υποχρέωση που έχει για την απρόσκοπτη τήρηση των αρχείων. Επίσης, 4 στις 5 επιχειρήσεις δεν έχουν προβεί σε καμιά ενέργεια για να προετοιμαστούν εσωτερικά για τον νέο κανονισμό, ενώ το 82% δεν διαθέτει ένα σχέδιο έκτα- κτης δράσης για την παραβίαση των δεδομένων. Το 80% των επιχειρήσεων που τηρούν αρχεία, τα έχουν καταχωρημένα σε ηλεκτρονική μορφή (κυρίως σε υπολογιστικές μονάδες εντός της επιχείρησης). Ενδεικτικό της σύγχυσης και του κινδύνου που διατρέ- χουν οι μικρές επιχειρήσεις, είναι το γεγονός ότι πάνω από 1 στις 5 επιχειρήσεις έχει δεχτεί κρούση για να καλύψει την υποχρέωση συμμόρφωσης, αγοράζοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής από ιδιωτικούς παρόχους, οι οποίες υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ ετησίως. Αν ισχύσει αυτή η τιμή ως τιμή ισορροπίας στην αγορά, η συντριπτική πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων θα αδυνατεί να ανταποκριθεί, και ένα ποσοστό αυτών ενδεχόμενα θα εισέλθει στον άτυπο τομέα της οικονο- μίας για να αποφύγει ένα επιπρόσθετο βάρος (το 58% δεν μπορεί να αναλάβει αυτό το κόστος προσαρμογής- συμμόρφωσης). Η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι η ορθότητα της εφαρμογής ενός τόσο σημαντικού μηχανισμού που θα διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, δεν θα πρέπει να προσκρούει σε αυστηρές διοικητικές αγκυλώσεις και προτυποποι- ημένες αγοραίες διευθετήσεις, και καταθέτει ένα πλέγμα προτάσεων που θα προασπίζουν: • την ίση μεταχείριση και προστασία πολιτών και επι- χειρήσεων, • τη διαφάνεια και τη λογοδοσία, • τους ίσους όρους ανταγωνισμού, • την αναπαραγωγή της πραγματικής οικονομίας, χωρίς επιπρόσθετα κόστη. Στο πλαίσιο αυτό προτείνει: • τη δημιουργία ενός μηχανισμού υποστήριξης επιχει- ρήσεων για τη σταδιακή προσαρμογή τους στον νέο κανονισμό (ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας), • την ανάληψη ενημέρωσης των μικρών επιχειρή- σεων από τις μονάδες των συλλογικών φορέων και υπηρεσιών που διαθέτουν, χωρίς κόστος, • την έκδοση ενός οδηγού που θα περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις των επί μέρους κλάδων για την ορθή τήρηση αρχείων (π.χ. επιχειρήσεις λιανικής, εστία- σης, κέντρα αθλητισμού, κέντρα περιποίησης, συνεργεία, καταστήματα που ασκούν ηλεκτρονικό εμπόριο κ.ά.). Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται η κοινή δράση συλ- λογικών φορέων, εκπροσώπων κοινωνικών εταίρων και δημόσιων υπηρεσιών προκειμένου να ελαχιστο- ποιηθούν τα κόστη συμμόρφωσης, να μεγιστοποιηθεί ο βαθμός συμμόρφωσης και να διαφυλαχθεί η αξία του νέου κανονισμού, επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ. Μ οικονομικός σύμβουλος

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=