Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

74 αναψυκτικα Αφιέρωμα «Σφραγίδα» ελληνικότητας Τα αναψυκτικά των εταιρειών, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, φέρουν στη συσκευασία τους το ειδικό σήμα που ανταποκρίνεται στο τρίπτυχο έδρα, παρα- γωγή και ιδιοκτησία στην Ελλάδα και πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως επιχει- ρηματική έδρα εντός επικράτειας, ελληνική ιδιοκτησία, απόλυτη εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, υψηλή προστιθέμενη αξία που παράγουν στη χώρα, συνεργα- σία με ελληνικές επιχειρήσεις σε προμήθειες και υπηρεσίες, νόμιμη άδεια λειτουργίας και εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο. Διακρίσεις ποιότητας σε διεθνείς διαγωνισμούς Οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, όμως, επέδειξαν και μεγάλη έμφαση στην ανάδειξη της ποιότητας των προϊόντων τους, γεγονός που πιστοποιείται από τα πολυάριθμα βραβεία ποιότητας που έχουν αποσπάσει τα τελευταία χρόνια σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως τα World Food Innovation Awards. Επιδιώκοντας ενεργή παρουσία στο εξωτερικό, μικρές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν διαγωνιστεί απέναντι σε μεγάλες εταιρείες, που πρωτοστατούν στον κλάδο, και κατόρθωσαν να διακριθούν για την ποιότητα των προϊ- όντων τους και τις καινοτομίες που προωθούν. Ενδεικτικά αναφέρεται η βράβευση του αναψυκτικού bfresh Spitiko στην κατηγορία των καλύτερων χειρο- ποίητων προϊόντων, τα αναψυκτικά Λουξ Plus ‘n Light, που επιλέχθηκαν στους φιναλίστ της κατηγορίας Best Soft Beverage στα Gulfood Innovation Awards του 2017, η Λεμονάδα «Βίκος» που απέσπασε την ανώτερη διά- κριση τριών αστεριών από το International Taste & Quality Institute το 2015, αλλά και τα 5 χρυσά βραβεία που απέσπασε η εταιρεία Αφοί Κουρτίδη στα φετινά iTQi Superior Taste Awards 2018, από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (iTQi), για την Πορτοκαλάδα, τη Λεμονάδα, αλλά και τη Μηλάδα Νέκταρ. «Επίθεση» μέσω επικοινωνίας Ένας ακόμη τομέας στον οποίο στόχευσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις των αναψυκτικών, είναι και αυτός της επι- κοινωνίας. Χρησιμοποιώντας επιθετική πολιτική και διεκδικώντας την αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, οι ελληνικές εταιρείες έδωσαν έμφαση στην επικοινωνία των προϊόντων τους, αποκτώντας δυνα- μική παρουσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, με ποικίλες διαφημιστικές καμπάνιες και προωθητικές πρακτικές. Ενώ τα προη- γούμενα χρόνια στους δέκτες των καταναλωτών πρωτοστατούσαν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου με ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες, οι εγχώ- ριες βιομηχανίες πλέον έχουν ενεργή παρουσία στην ΙλιάναΠαπαθανασίου - ΜαρίαΔρόσου «Η Λουξ ανταγωνίζεται τα μεγάλα brands» Την ίδια περίπου ζήτηση με τα brands των πολυεθνικών εταιρειών έχει πάνω κάτω και η Λουξ, σύμφωνα με τη Μελίνα και τις υπαλλήλους της (φωτο) στο μίνι μάρ- κετ επί της λεωφόρου Πηγής στα Μελίσσια. «Εμείς έχουμε Λουξ, Fanta και Ήβη, και όλα ‘‘φεύγουν’’ αρκετά. Περισσότερο νομίζω η Fanta, λιγότερο η Λουξ και ακολουθεί η Ήβη. Θεωρώ ότι δεν έχουν ιδι- αίτερες διαφορές, όμως, και η τιμή τους είναι πάνω-κάτω η ίδια και για εμάς που τις προμηθευόμαστε. Ίσως η Λουξ να είναι κάποιες φορές λίγο πιο οικονομική» τόνισε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». Αξίζει να σημειώσουμε ότι το συγκε- κριμένο κατάστημα, ένα «μίνι μάρκετ - μάξι περίπτερο», όπως γράφει και η ταμπέλα του, είναι ένα πολύ σύγχρονο κατάστημα, το οποίο και λειτουργεί τον τελευταίο 1,5 χρόνο στην περιοχή. H άποψή σας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=