Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

15 ειδήσεις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Διαδικτυακές υπηρεσίες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, αξιοποιώ- ντας ευρύτερα τις δυνατότητες του διαδικτύου, διευκολύνει σημαντικά τα μέλη του παρέχοντας μια σειρά υπηρεσιών του αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Έχοντας ανοίξει τον δρόμο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών από το 2015 με τη λειτουργία του Ηλεκτρο- νικού Επιμελητηρίου (e-chamber), με προσωποποιημένες υπηρεσίες προς τα μέλη (μεταβο- λές, αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας, δυνατότητα ηλεκτρονικής χορήγησης πιστοποιητικών, προβολή επιχείρησης κ.λπ .), καθώς και υπηρεσίες προς τρίτους (ηλεκτρονική προεγγραφή ή εγγραφή ατομικής επι- χείρησης, αναζητήσεις επιχειρήσεων), το ΕΕΑ έχει υποδεχτεί σε αυτό το διάστημα περισσότερες από 9.000 ηλεκτρονικές αιτήσεις. Με απόφαση της διοίκη- σής του, κάνει ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την άμεση, ταχεία και σύγχρονη εξυπηρέτηση των μελών του. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουλίου 2018 οι επαγ- γελματίες – μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δεν χρειάζεται να προσέρχονται στα γκισέ του Επιμελητη- ρίου – γλιτώνοντας πολύτιμο χρόνο – καθώς οι αιτήσεις προεγγραφής και εγγραφής ατομικών επιχειρήσεων, αλλά και αυτές των μεταβολών, λήψης πιστοποιητικού μελών εταιρειών (ιστορικό), γίνονται πλέον αποκλει- στικά μέσω διαδικτύου. Με πρωταρχικό στόχο τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση των μελών του ΕΕΑ, στο πλαίσιο των ίδιων αποφάσεων, από 1η Ιουλίου 2018 και η λήψη πιστοποιητικού γενικού μητρώου για ατομικές επιχειρήσεις ή εταιρείες πραγματοποιείται αποκλειστικά χωρίς υποβολή αίτησης, μέσα από τις προσωποποιημένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Επι- μελητηρίου στη web εφαρμογή e-επιμελητήριο. Το πιστοποιητικό αυτό χρησιμεύει για κάθε νόμιμη χρήση, συμμετοχή σε διαγωνισμούς κ.λπ . και η διαδι- κασία λήψης του δεν ξεπερνά τα 2-3 λεπτά της ώρας, εφόσον χρησιμοποιείται χρεωστική, πιστωτική ή προ- πληρωμένη κάρτα για την εξόφλησή του. Υπηρεσία αναζήτησης βασικών στοιχείων μητρώου επιχειρήσεων Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι τέθηκε σε παραγωγική λει- τουργία η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση Βασι- κών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων», στον δικτυ- ακό τόπο www.aade.gr (στην ενότητα «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» – «Φορολογικές Υπηρεσίες»). Με τη χρήση αυτής της υπηρεσίας, τα νομικά πρόσωπα, οι νομικές οντότητες και τα φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να αναζητούν βασικές πληροφορίες προκει- μένου να διακριβώσουν τη φορολογική ή την επαγγελματική υπόσταση άλλων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων ή φορο- λογούμενων/φυσικών προσώπων, που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. H υπηρεσία στοχεύει στην προστασία των φορολογου- μένων και τη διασφάλιση των συναλλαγών, με την καταπολέμηση της έκδοσης πλαστών και εικονικών στοιχείων από φορολογικά ανύπαρ- κτα πρόσωπα. Παρέχεται κατόπιν γνωμοδότησης της ΑΠΔΠΧ (με αριθ. 1/2011) και σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 3842/2010 «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και το εδάφιο (ι) του άρθρου 17 «Διαφύλαξη πληροφοριών – Απόρρητο του ν. 4174/2013 περί Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας». Πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση προϊσχύουσας παρεμφερούς υπηρεσίας, που συνίσταται στην επικαιροποίηση των όρων χρήσης της και στον εμπλουτισμό της με νέες δυνατότητες, όπως το καθεστώς ΦΠΑ και η προβολή ιστορι- κού, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQs) για την υποβοήθηση των χρηστών. Διευκρινίζεται ότι η διαδικτυακή υπηρεσία παρέχει πληροφόρηση αποκλειστικά για βασικά στοιχεία μητρώου και όχι στοιχεία εισοδημάτων ή άλλου τύπου οικονομικά ή περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων. Νέα Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρ- νησης (ΦΕΚ Β’ 2150/11-06-2018) η απόφαση του Κυβερ- νητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, σύμφωνα με την οποία ξεκινούν τη λειτουργία τους τρία νέα Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ) στις περιφερειακές ενότητες Άρτας, Καρδίτσας και Καλαμαριάς.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=