Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

47 ρεπορτάζ Η αγορά των μίνι μάρκετ, και γενικότερα της μικρής λιανικής, επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την κρίση στην Ελλάδα, οπότε και ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων υποχώρησε κατά περίπου 20%, ενώ περισσότερα από 70.000 «λουκέτα» τοποθετήθηκαν σε μικρές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες ήταν και τα μίνι μάρκετ και τα ψιλικατζίδικα που αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από την αγορά, με την κατάσταση να παραμένει ανυπόφορη για πολλά καταστήματα ακόμη και σήμερα, ειδικά όταν πρόκειται για πολύ μικρά μαγαζιά, με μικρούς τζίρους. Ταυτό- χρονα, αυξήθηκε και ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα μικρά –αλλά και στα μεγάλα– σούπερ μάρκετ, αφού οι προσφορές που «τρέχουν» τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες «αλυσίδες» στη χώρα έχουν μάθει πια τους καταναλωτές σε πιο φθηνές επιλογές, στα όρια του μηδαμινού κέρδους για τις ίδιες, γεγονός που πλήττει και τον ανταγωνισμό στην αγορά. «Φρέσκιες» ιδέες στην αγορά Όπως σε κάθε τομέα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, πάντως, εν μέσω οικονομικής κρίσης, το θετικό σημείο ήταν ότι δημιουργήθηκαν ευκαιρίες για νέες, πιο «φρέσκες» ιδέες, που δίνουν «διέξοδο» από… τελματωμένες ή «χτυπημένες» από την ύφεση αγορές. Μία από αυτές, λοιπόν, που διαφαίνεται να έχει μέλλον στην ελληνική αγορά, είναι ο συνδυασμός δύο επιχειρήσεων σε μία. Πιο συγκεκριμένα, η συνύπαρξη ενός μίνι μάρκετ με μία καφετέρια takeaway δείχνει να έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, καλές πιθανότητες επιτυχίας και αρκετά καλύτερα κέρδη. Με δεδομένο ότι την τελευταία 10ετία τα καφέ ευκολίας, με φθηνό καφέ και υψηλά περιθώρια κέρδους, είναι τα μόνα που, σε πολλές περιπτώσεις, παρουσίασαν υγιή ανάπτυξη, η... προσθήκη τους σε μία άλλη επιχείρηση είναι λογικό να έχει θετικά αποτελέσματα, από τη στιγμή που συνδυά- ζονται σωστά. Ιδανικός συνδυασμός σε ένα κατάστημα Για την επιτυχία του εγχειρήματος μίλησαν στο περιο- δικό μας οι πλέον ειδικοί της αγοράς, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων, ενώ από μόνη της «μιλάει» και η ανάπτυξή τους, αφού μια σύντομη βόλτα στην Αθήνα είναι αρκετή για να βρει κανείς δεκάδες τέτοια καταστήματα. Εύκολα αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για μια έξυπνη ιδέα που, πάνω απ’ όλα, μοιά- ζει λογική. Τα μίνι μάρκετ, από τη φύση τους, είναι καταστήματα γειτονιάς και ευκολίας, ενώ στο σύνολό τους πωλούν –και πωλούσαν πάντα– προϊόντα συμπληρωματικά του καφέ, όπως κρουασάν, μπισκότα, εμφιαλωμένα νερά, χυμούς και αναψυκτικά, ενώ πάντα διέθεταν και καφέ, απλώς υπό τη μορφή συσκευασμένου προϊόντος. Η συνάφειά τους, επομέ- νως, με τις καφετέριες ήταν μεγάλη, και τα takeaway ήταν ιδανική επιλογή. Η μεγάλη ανάπτυξη «αλυσίδων» όπως τα Mikel και τα Coffee Island, τα οποία μεσούσης της κρίσης έφτασαν να μετρούν πάνω από 100 κατα- στήματα ανά την Ελλάδα, με προσπάθειες και στο εξωτερικό, χάραξαν ουσιαστικά τον «δρόμο» της επιτυ- χίας σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς για την εγχώρια επιχειρηματικότητα. Μικρές επενδύσεις και μεγάλα περιθώρια κέρδους μέσω της πώλησης του νούμερο ένα προϊόντος για τους Έλληνες καταναλωτές, του καφέ. Ένας… έξτρα ΚΑΔ κάνει τη διαφορά Στα μίνι μάρκετ, μάλιστα, η επένδυση που απαιτείται για το άνοιγμα ενός καφέ takeaway είναι ακόμη μικρό- τερη, αφού ουσιαστικά το μόνο που χρειάζεται στις πιο απλές περιπτώσεις είναι η αγορά ενός μηχανήματος καφέ και η προσθήκη ενός Κωδικού Αριθμού Δραστη- ριότητας (ΚΑΔ) στην εφορία. Ασφαλώς, αυτό δεν είναι το μόνο ζητούμενο, αλλά σε ένα κατάστημα που έχει ήδη συγκεκριμένη πελατεία και ωράρια αντίστοιχα των καφέ, δύο με τρεις καλές επιλογές και το πάντα απαραίτητο μεράκι για δουλειά μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Και αυτό γιατί, όπως έγινε αντιληπτό και από τη… βόλτα μας σε μια σειρά από τέτοια καταστήματα, μπορεί να ξεχωρίζουν τα μεγάλα, καλοφτιαγμένα και, γενικά, υψηλών προδια- γραφών μίνι μάρκετ και καφέ, δεν έλειπαν όμως και εκείνα που κατέφυγαν στην πιο εύκολη λύση, με όχι χειρότερα αποτελέσματα. Ένα μικρό μηχάνημα, ένας εξειδικευμένος υπάλληλος και μια καλή ποικιλία καφέ δείχνουν αρκετά, για να φέρουν ένα επιθυμητό αποτέλεσμα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=