Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18
53 ρεπορτάζ Ο τζίρος της μικρής λιανικής στην Ελλάδα υπολο- γίζεται στα 4 δισ. ευρώ, γεγονός που έχει αρχίσει να προσελκύει και τις μεγάλες «αλυσί- δες» σούπερ μάρκετ, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους, όσο εντείνε- ται ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι υπεύθυνοι του σχεδιασμού των μεγάλων ομίλων έχουν «στραφεί» και προς την αγορά που σήμερα καλύπτουν τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, με μία σειρά από νέου τύπου καταστήματα να έχουν αρχίσει να ξεπροβάλλουν στην Αθήνα, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, είτε μέσω franchise είτε μέσω νέων ίδιων επενδύσεων. Η επαναδραστηριοποίηση της SPAR, η εξαγορά της «Προμηθευτικής» από τη «Μασούτης ΑΕ», αλλά και τα νέα concepts που λανσάρει πλέον στην αγορά η AB Βασιλόπουλος, έχουν ως απώτερο στόχο και τον τζίρο της μικρής λιανικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τα πρατήρια καυσίμων έχουν αρχίσει να εισέρχονται στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς διαβλέ- ποντας περιθώρια κέρδους, έχουν δημιουργήσει μια σειρά από «Μικρές αγορές» και «Mini shops», προσφέ- ροντας στους πελάτες τους και ψιλικά. Με πλεονεκτήματα μάλιστα, τη σταθερή πελατεία λόγω καυσίμων και την ευκολία στο παρκάρισμα, διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην «πίτα» του συνολικού τζίρου. Ο ανταγωνισμός και το Franchise Ήδη στην αγορά που καλύπτουν τα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν εισέλθει αρκε- τές από τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ, με τον ανταγωνισμό να αναμένεται να «φουντώσει» το προσε- χές διάστημα, επηρεάζοντας τους επαγγελματίες της αγοράς. Η Μασούτης διαθέτει, από το 2005 κιόλας, τα Express Market, με δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ πλέον, με την εξαγορά της Προμηθευτικής, αναμένονται και νέα καταστήματα γειτονιάς στην Αθήνα. Αντίστοιχα, η Metro ΑΕΒΕ και τα My Market έχουν σχεδιάσει τη δική τους πρόταση για τη μικρή λια- νική, τα My Market Easy, «που έρχονται να καλύψουν την τάση της αγοράς για γρήγορα και εύκολα ψώνια στη γειτονιά», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά από την ίδια την εταιρεία. Παράλληλα όμως και με «ναυαρχίδα» την ΑΒ Βασιλό- πουλος, υπάρχει και ένα… νέο κύμα προς την ανάπτυξη μίνι και μεσαίων μάρκετ, με τη διαδικασία του Franchise, το οποίο απευθύνεται και στους ήδη επαγ- γελματίες του κλάδου, προσφέροντας ουσιαστικά στους ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων τη δυνατότητα να κάνουν… branded το μαγαζί τους. Η λογική είναι ότι αντί να «παλεύει» κανείς μόνος του τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, μπορεί να το κάνει με καλύτερα «όπλα», κάτω από την «ομπρέλα» μιας μεγάλης «αλυσίδας» ή ενός δικτύου καταστημάτων. Η λογική είναι ότι αντί να «παλεύει» κανείς μόνος του τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, μπορεί να το κάνει με καλύτερα «όπλα», κάτω από την «ομπρέλα» μιας μεγάλης «αλυσίδας» ή ενός δικτύου καταστημάτων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=