Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

62 ρεπορτάζ Τ α αλκοολούχα ποτά εμφανίζουν σημα- ντική μείωση στην κατανάλωσή τους στην Ελλάδα από το 2009, εν μέσω κρίσης, με μοναδική εξαίρεση το τσίπουρο, το οποίο με βασικό «πυλώνα» του τα χύμα προϊό- ντα έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει τις «πιέσεις» στην αγορά μέσα από τα κανάλια της εστίασης και της μικρής λιανικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην επταετία, μέχρι και το 2016, η κατανάλωση ούζου περιορίστηκε κατά 823.000 9λιτρα κιβώτια, ενώ η αντίστοιχη κατανάλωση τσίπου- ρου δεν ξεπέρασε τα 300.000 9λιτρα κιβώτια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Χημείου του Κράτους και την ανάλυση του ΙΟΒΕ. Το γεγονός οφείλεται εν πολλοίς στο χύμα τσίπουρο και τσικουδιά, τα οποία αφορούν πλέον το 80% της κατανάλωσης στην Ελλάδα, αφού η μηδα- μινή φορολόγησή τους έχει επιτρέψει τη διάθεση μεγάλων ποσοτήτων σε χαμηλές τιμές. Όμως, μεγάλο μέρος τους συχνά αποδεικνύεται επικίνδυνο, ενώ «πλήττει» σημαντικά και την αγορά των συσκευασμέ- Το χύμα τσίπουρο συνεχίζει να ξεχωρίζει μεταξύ των αποσταγμάτων στα μίνι μάρκετ, με τη ζήτησή του να είναι μεγάλη, αλλά τη διάθεσή του να επιφυλάσσει κινδύνους για επαγγελματίες και καταναλωτές, και την αγορά να προσπαθεί να καταπολεμήσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Του Bάιου Τασούλα Το χύμα τσίπουρο «κατακλύζει» την αγορά

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=