Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

70 SNACKS Αφιέρωμα ημέρας. Οι μπάρες δημητριακών, λοιπόν, ήρθαν να καλύψουν το κενό και να λειτουργήσουν ως υποκατά- στατο του πρωινού, αφού καταναλώνονται εύκολα και γρήγορα στον δρόμο, γεγονός που εξηγεί τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα. Αφενός συμβαδίζουν με τη λογική της «εν κινήσει» κατανάλωσης στον δρόμο, στη δουλειά και γενικά εκτός σπιτιού, αφετέρου μπορούν να υποστηρίξουν την ανάγκη για υγιεινή δια- τροφή, πλούσια σε θρεπτικές ουσίες, που τα τελευταία χρόνια έχει επικοινωνηθεί σε μεγάλο βαθμό και χαρα- κτηρίζει ένα σημαντικό κομμάτι του καταναλωτικού κοινού. Την αναπτυξιακή τάση του κλάδου των δημητριακών επιβεβαίωσαν και τα στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς IRI, που έδειξαν διψήφια αύξηση πωλήσεων για το 2017. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εταιρεία, τα στοιχεία δείχνουν πως η κατηγορία των δημητριακών κατέγραψε άνοδο κατά 9,6% σε όγκο πωλήσεων, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αυξάνοντας την αξία της κατά 4,4%. Η μεγαλύτερη όμως αναπτυξιακή τάση παρατηρήθηκε στην υποκατηγορία της μπάρας δημητριακών, αφού ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,9% και η αξία κατά 9,4%. Σημαντικά ποσοστά ανόδου στη συγκεκρι- μένη κατηγορία παρουσίασαν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), αφού οι μπάρες δημητριακών με ιδιωτική ετικέτα σημείωσαν θεαματική αύξηση της τάξης του 28,3% στις πωλήσεις του 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με την αξία τους να ενισχύεται αντί- στοιχα κατά 20,4%. Οι υψηλοί δείκτες ανάπτυξης που παρουσίασε ο εν λόγω κλάδος έδωσαν τη δυνατότητα στους καταναλω- τές να μπορούν πλέον να επιλέξουν ανάμεσα σε μια πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων που προέρχονται κυρίως από τις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις. Εται- ρείες, όπως η Kellogg’s και η Nestlé, έχουν επιτυχημένη παρουσία στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις, όπως τα Μπισκότα Παπαδοπούλου, έχουν σημαντικό μερίδιο στις προτιμή- σεις των καταναλωτών. Η δυναμική της αγοράς, όμως, δείχνει ότι οι μπάρες καρπών και δημητριακών θα μπορούσαν να αποτελέ- σουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την ελληνική παραγωγή, που δεν στερείται πλέον τεχνογνωσίας, καθ’ ότι ο ανταγωνισμός έχει δημιουργήσει μεγάλη ποικιλία από ποιοτικά προϊόντα, που μπορούν να στα- θούν σε ξένες αγορές, εξασφαλίζοντας μάλιστα σημαντικά οικονομικά οφέλη και θέσεις εργασίας στη χώρα μας. Οι επιχειρήσεις επενδύουν στην καινοτομία και αντα- ποκρίνονται στις τάσεις του καταναλωτικού κοινού για υγιεινή διατροφή, ενώ παράλληλα προσφέρονται προοπτικές ανάπτυξης εξαγωγικών δραστηριοτήτων. Σπύρος Πέγκας «Φθηνή λύση για πρωινό το κρουασάν» Ο κ. Σπύρος Πέγκας διαθέτει κατάστημα ψιλικών επί της οδού Χριστιανουπόλεως στη Λαμπρινή, τα τελευταία 20 χρόνια, και όπως εξηγεί στο περιοδικό μας: «η κίνηση είναι μειωμένη ακριβώς κατά 50% τα τελευταία χρόνια της κρίσης, αφού έρχο- νται πια μόνο για τα απολύτως απαραίτητα». Ως εκ τούτου, μας τονίζει ότι από τα snacks μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα φθηνά προϊ- όντα. «Πιο πολύ φεύγουν τα κρουασάν, που αποτελούν μια φθηνή λύση για το πρωινό, σε όλες τις ηλικίες. Τα υπόλοιπα snacks έχουν λιγότερη κίνηση, αφού πολλοί γονείς έχουν σταματήσει για οικο- νομικούς λόγους να αγοράζουν τέτοια προϊόντα για τα παιδιά τους», υποστηρίζει. Όσον αφορά τα brands, ο ίδιος έχει κυρίως επώνυμα προϊόντα, καθώς «για εμάς το ίδιο κέρδος έχουν όλα». Τέλος, για τις μπάρες δημητριακών, ο κ. Πέγκας συμφωνεί ότι οι ηλικίες από 30 έως 40 ετών είναι το κοινό που τις αγοράζει περισ- σότερο. Ευάγγελος Βασίλακας «Μπάρες δημητριακών προτιμούν οι ηλικίες 25-45» Τα snacks είναι από τα προϊόντα που «φεύ- γουν» περισσότερο σε ένα κατάστημα της μικρής λιανικής, σύμφωνα με όσα λέει στο περιοδικό μας ο κ. Ευάγγελος Βασίλακας, ο οποίος διατηρεί μίνι μάρκετ επί της οδού ΟυρανοπόλεωςστηνΑθήνα. «Υπάρχει αρκετή κίνηση σε πατατάκια και κρουασάν. Από brands, σταθερή αξία αποτελούν τα Lay’s, ενώανεβασμέναείναι ταJumboκαι ταSeven Days», μας λέει. Το περιθώριο κέρδους στα προϊόντα αυτά είναι κοντά στο 20 με 25%, όπως μας εξηγεί, ενώ για τις μπάρες δημη- τριακών επισημαίνει τα εξής: «Είναι ένα προϊόν που επιλέγουν κατά βάση οι ηλικίες από 25 έως 45 ετών και σε αυτές υπάρχει αρκετή ζήτηση». Παράλληλα, ο κ. Βασίλακας σχολιάζει στο περιοδικό μας και το ζήτημα με το χύμα τσίπουρο, τονίζοντας ότι κακώς θεωρείται παράνομο το πλαστικό μπουκάλι. «Χρησιμοποιείται στο νερό και στο κρασί, γιατί απαγορεύεται στο τσίπουρο; Εγώ θεωρώ ότι ο λόγος είναι ξεκάθαρα η χαμηλή του τιμή, που δεν συμφέρει τον ανταγωνισμό». Η δική σας γνώμη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=