Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

74 SNACKS Αφιέρωμα εξής ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Τα μπισκότα δια- κρίνονται σε γλυκά και αλμυρά, με τα πρώτα να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του όγκου των πωλή- σεων. Στην άνοδο των ποσοστών του συγκεκριμένου κλάδου καθοριστικό ρόλο έχουν παίξει οι προωθητικές ενέργειες των βιομηχανιών και οι προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που λανσάρουν συσκευασίες 2-3 τεμαχίων σε μειωμένη τιμή. Οι πολυσυσκευασίες βοήθη- σαν την κατηγορία να κινείται θετικά στους τζίρους της, ακόμα και μέσα σε κλίμα οικονομικής δυσπραγίας, αφού τα μπισκότα –ιδιαίτερα τα γεμιστά με σοκολάτα– παραμέ- νουν ένα εύκολο snack μικρών και μεγάλων για όλες τις ώρες. Τα cookies είναι άλλη μια μεγάλη υποκατηγορία των μπισκότων που αυξάνεται σε όγκο, κυρίως οι κωδικοί με έκπτωση τιμής, οι οποίοι παίζουν πρωταρ- χικό ρόλο στην προτίμηση των καταναλωτών. Ένα μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων των γλυκών μπισκότων προέρ- χεται από τα απλά μπισκότα, δηλαδή αυτά που είναι σκέτα χωρίς επικάλυψη ή γέμιση, όπως είναι οι τύποι πτι μπερ, Μιράντα, Digestive και βου- τύρου. Τα αλμυρά μπισκότα ακολουθούν και αυτά την αυξη- τική τάση των γλυκών. Εδώ συναντάμε τα κράκερ και όλα τα μπισκότα με αλμυρή γεύση. Τα τελευ- ταία χρόνια παρατηρείται ενίσχυση της κατηγορίας με νέα προϊόντα που έχουν έξτρα πικάντικη γεύση και περιέχουν στη ζύμη τους τυρί, ντομάτα, ρίγανη, βασιλικό, πιπέρι και άλλα μυρωδικά ή καρυκεύματα. Το κανάλι των μπισκότων έχει κατορθώσει να επιβιώσει από την πτωτική πορεία του συνόλου των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που είχε παρατηρηθεί κατά την περίοδο της κρίσης στη χώρα. Σε μια αγορά που η κατα- νάλωση στο σπίτι φαίνεται να αυξάνεται, το χαμηλό τους κόστος, οι προωθητικές ενέργειες των εταιρειών και η διαφήμιση φαίνεται να αποτέλεσε το κλειδί για την επιβί- ωση της κατηγορίας. Σε παιδιά και νέους «φεύγουν» τα κρουασάν Ένα snack με αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις, που όμως απευθύνεται σε συγκεκριμένο target group εξαιτίας κυρίως της χαμηλής του τιμής, είναι και το συσκευασμένο κρουασάν. Βασικοί καταναλωτές του συγκεκριμένου προϊόντος είναι, σε μεγάλο βαθμό, οι μαθητές, δηλαδή αγόρια και κορίτσια που ηλικιακά κυμαίνονται από 12 έως 17 ετών και αναζητούν ένα οικονομικό snack, είτε στο σχολείο είτε στις εξωτερικές τους δραστηριότητες. Το κρουασάν αποτελεί μια από τις πλέον εύκολες επιλογές, καθώς έχει μικρό μέγεθος, είναι φθηνό, το προμηθεύεται κανείς εύκολα στο περίπτερο ή στο μίνι μάρκετ και μπορεί να αποτελέσει ενδιάμεσο γεύμα όλες τις ώρες της ημέρας. Επιπλέον, είναι χορταστικό, συνδυάζει το φαγητό με το γλυκό και, σε γενικές γραμμές, η ποιότητα του προϊόντος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες μεταβολές, αλλά διατηρείται σταθερή. Άλλο ένα χαρακτηριστικό πλεονέκτημα του κρουασάν, κυρίως για τον επαγγελματία της λιανικής, είναι το γεγο- νός ότι η μάρκα δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην επιλογή του από τους πελάτες. Το συγκεκριμένο snack, από τη στιγμή που απευθύνεται σε πελάτες που βρίσκονται συνή- θως «εν κινήσει», επιλέγεται με βασικό γνώμονα την ευκολία στο να το βρουν και όχι το brand. Σε αυτή την υποκατηγορία των snack, πολύ σημαντικός είναι ο τρόπος διά- θεσης του προϊόντος και η διανομή του, επειδή η πλειονό- τητα των πελατών το αναζητά σε ανοιχτά σημεία πώλησης, όπως τα περίπτερα και τα ψιλικατζί- δικα. Επίσης, οι πωλήσεις του κρουασάν επηρεάζονται σε κάποιον βαθμό από τις καιρικές συνθήκες, αφού αποτελεί κατά κόρον ένα «χειμερινό» snack, παρουσιάζοντας πτωτικές τάσεις τους καλοκαιρινούς μήνες. Τα τελευ- ταία χρόνια, όμως, ο κλάδος παρουσιάζει αύξηση των ποσοστών του, κυρίως σε νέες υποκατηγορίες που αφορούν τα συσκευασμένα αρτοσκευάσματα, και οι πωλήσεις προ- σεγγίζουν τα μεγέθη που επιτυγχάνουν άλλες κατηγορίες, όπως τα μπισκότα και η σοκολάτα. Ο ανταγωνισμός του τυποποιημένου κρουασάν προέρχεται κυρίως από τα αντί- στοιχα «χύμα» προϊόντα των φούρνων ή των σούπερ μάρκετ ή από άλλα προϊόντα της κατηγορίας των snacks, όπως είναι το παγωτό, τα μπισκότα ή τα chips. Οι βασικοί καταναλωτές του τυποποιημένου κρουασάν είναι αγόρια και κορίτσια από 12 έως 17 ετών, που αναζητούν ένα οικονομικό snack, είτε στο σχολείο είτε στις εξωτερικές τους δραστηριότητες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=