Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18

86 έρευνα Η «μάχη» στην αγορά των σούπερ μάρκετ έχει ενταθεί τους τελευταίους μήνες, με πολλές αλλα- γές να έχουν συντελεστεί και στον «χάρτη» των «αλυσίδων» των καταστημάτων, όπου μια σειρά από εξαγορές και συγχωνεύσεις έχει φέρει νέα δεδομένα και για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοι- χεία για το 2018, πάντως, πρόκειται για ένα διάστημα που ευνοεί τον ανταγωνισμό, αφού ο τζίρος στην πλειο- νότητα των προϊόντων παρουσιάζει ανοδική πορεία, με τους καταναλωτές να συνδράμουν με τη σειρά τους και μέσω της αύξησης των αγορών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μεγα- λύτερα για τις επιχειρήσεις του κλάδου. Αντίθετα, αρνητικό γεγονός θεωρείται ότι μια μεγάλη μερίδα των πελατών συνεχίζει να ψωνίζει με βάση τις προσφορές και τις εκπτώσεις, γεγονός που δεν επιτρέπει στις μεγά- λες «αλυσίδες» τη σταδιακή… εξαφάνισή τους, την οποία και επιδιώκουν εδώ και αρκετό καιρό. Κερδίζουν τη «μάχη» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδί- ζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, καταλαμβάνοντας πλέον σχεδόν το 30% των προτιμή- σεων των καταναλωτών, αφού ειδικά στα σούπερ μάρκετ, ένα στα τρία προϊόντα που επιλέγουν είναι private label. Αυτό αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα του Ερευνητικού ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ Αυξάνεται ο τζίρος με «όπλο» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Αύξηση καταγράφεται το 2018 στην αξία της πλειονότητας των προϊόντων του λιανεμπορίου στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να «στρέφονται» όλο και περισσότερο προς την κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, επιλέγοντας κυρίως και με βάση τις προσφορές και τις εκπτώσεις των καταστημάτων. Της Ελένης Σαραντάκη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=