Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 18
88 έρευνα αλυσίδας σούπερ μάρκετ, από την οποία συνήθως αγο- ράζουν οι καταναλωτές με υψηλή αξιολόγηση και επιλογή των PL (PL fans) και οι υπόλοιποι. Φαίνεται, λοιπόν, ότι στο σύνολο των παραμέτρων value-for- money, φρέσκα προϊόντα, ποικιλία και ποιότητα, η αξιολόγηση των PL fans είναι σημαντικά καλύτερη από το υπόλοιπο κοινό. Αυτό το στοιχείο δείχνει ότι οι λιανέ- μποροι που καταφέρνουν να κερδίσουν το αγοραστικό κοινό με τις δικές τους ποιοτικές «μάρκες» έχουν επι- πλέον όφελος, καθώς έτσι αναβαθμίζεται στα μάτια του καταναλωτικού κοινού συνολικά η προϊοντική εικόνα τους. Ο καταναλωτής με θετική αντίληψη για τα προϊό- ντα ιδιωτικής ετικέτας θεωρεί ότι απολαμβάνει μεγαλύτερη ποικιλία, ποιότητα και αξία. Ειδικά στο κομ- μάτι των φρέσκων προϊόντων, όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη διαφορά στην αξιολόγηση, 66% έναντι 82%, γίνεται αντιληπτός ο βαθμός σύνδεσης των κατηγοριών των φρέσκων προϊόντων με τα προϊόντα ιδιωτικής ετι- κέτας. Σε έναν βαθμό μπορούμε να πούμε ότι ενώ τα φρέσκα προϊόντα, τα οπωροκηπευτικά, το κρέας ή το ψάρι δεν έχουν ετικέτα ή τουλάχιστον δεν προωθούνται με αυτό τον τρόπο, στα μάτια του καταναλωτή ταυτίζο- νται με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Αρκετές λιανεμπορικές αλυσίδες το έχουν αντιληφθεί αυτό και τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και πιο έντονα την υιοθέτηση ιδιωτικών επωνυμιών και νέων συσκευα- σιών στις κατηγορίες των φρέσκων προϊόντων. Με δεδομένη τη χαμηλή διείσδυση σε ποσοστό επί των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και σε συνδυασμό με την πολύ καλύτερη αξιολόγηση της ποιό- τητας των προϊόντων αυτών, μπορούμε να περιμένουμε σημαντικές εξελίξεις στο μέλλον, ειδικά από τις «αλυσί- δες» σούπερ μάρκετ που θα αντιληφθούν την ευκαιρία που υπάρχει. Οι προσφορές «στηρίζουν» τις επώνυμες μάρκες Μέσω των προσφορών και των εκπτώσεων συνεχίζουν να αντιστέκονται, από την πλευρά τους, τα επώνυμα προϊόντα των πιο γνωστών εταιρειών. Η ίδια έρευνα του ΙΕΛΚΑ σημειώνει, από την άλλη πλευρά, ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό έχει μεν ωριμάσει σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τη χρήση και επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρ- κετ, αλλά συνεχίζει να επιλέγει κυρίως προϊόντα από επώνυμες «μάρκες», λόγω και της σημαντικής εξοικο- νόμησης από τις προσφορές. Πιο συγκεκριμένα, τα διαθέσιμα στοιχεία πωλήσεων- μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν σταθεροποίηση της διείσδυσής τους στην ελληνική αγορά ως ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων (άλλωστε, το ποσοστό των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊό- ντων σε σχέση με το σύνολο παραμένει αρκετά μακριά από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους). Παρ’ όλα αυτά τα Σημαντική αύξηση τόσο στον συνολικό τζίρο όσο και στις επιμέρους κατηγορίες και ειδικά στα προϊό- ντα που αφορούν το λιανεμπόριο και τα λεγόμενα FMCGs (Fast-Μoving Consumer Goods – ταχείας κατανάλωσης) καταγράφει η Nielsen, η οποία εξε- τάζει την αγορά των σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη (εξαιρού- μενων των νησιών). Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο τζίρος κινήθηκε θετικά σε αξία σημειώ- νοντας άνοδο 2,3% στο πρώτο εξάμηνο του 2018 (και σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017 έως τις 30 Ιουνίου 2018), με τα FMCGs να δίνουν στο σύνολό τους αντίστοιχη αύξηση της τάξης του 2,2%. Όσον αφορά τα επιμέρους στοιχεία, το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ. ) εμφανί- ζουν τη μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 7,5%, εξαιτίας όμως και των νέων μεγάλων «αλυσί- δων», όπως Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν πολύ μικρότερη άνοδο, στο +1,2%. Αντίστοιχα, στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύσσονται κατά 1,8%, τα προϊόντα προ- σωπικής περιποίησης, κατά 3,5%, ενώ τα προϊόντα οικιακής χρήσης έχουν αυξήσει την αξία των πωλήσεών τους κατά 3,9%. Κατηγορία προϊόντων Ετήσια μεταβολή σε αξία (2017-18) Ενισχύεται ο τζίρος και η αξία των πωλήσεων *Στοιχεία YTD έως 30 Ιουνίου 2018, Nielsen Βazaar +7,5 Οικιακή xρήση +3,9 Προσωπική περιποίηση +3,5 Τρόφιμα & ποτά +1,8 +1,2 Φρέσκα και επί ζυγίω
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=