Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19
15 ειδήσεις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΕΘ: Δωρεάν συμβουλές, μέσω διαδικτύου Μ’ ένα «κλικ» από τον προσωπικό τους υπολογιστή θα μπορούν πλέον οι επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης να ζητούν από εξειδικευμένους επιστημονικούς συνεργά- τες δωρεάν συμβουλές για όλα τα νομικά, ασφαλιστικά και φορολογικά ζητήματα που τους απασχολούν. Πρό- κειται για τη νέα εφαρμογή «Ηλεκτρονική Συμβουλευτική» (http://qamanager.eeth.gr ), που βρί- σκεται ήδη στον «αέρα» και δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) να λαμβάνουν πληροφορίες, οδη- γίες και συμβουλές σε κάθε τους απορία, ή πρόβλημα. «Είναι μια πρωτοποριακή εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στα μέλη μας, ιδιαίτερα σε αυτά που είναι στην περιφέρεια και δεν μπορούν εύκολα να μετακινη- θούν, να λύνουν τις απορίες τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσω διαδικτύου, χωρίς να χρειάζεται να βρεθούν αυτοπροσώπως στα γραφεία μας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, παρουσιάζο- ντας τη νέα υπηρεσία. Συμπληρωματικές οδηγίες εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών Σύμφωνα με τις νέες σχετικές διατάξεις για τον ΕΦΚΑ, βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/2017 αποτελεί το καθαρό εισόδημα από την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας που δημιουργεί την υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΦΚΑ (πρώην ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΟΓΑ). Δεδομένου ότι σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή μετά τη διενέργεια της διαδικασίας της ετήσιας εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών είναι πιθανό να προκύ- ψουν μεταβολές στο εισόδημα ή στο χρόνο ασφά- λισης ή στην ασφαλιστέα ιδιότητα, απαιτείται τροποποίηση της αρχι- κής εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εισφορών, από την οποία μπορεί να προκύψει διαφορετικό από το αρχικό αποτέλεσμα (χρεωστικό ή πιστωτικό ή μηδενικό υπόλοιπο). ΕΕΑ: Ηλεκτρονικά πιστοποιητικά για ατομικές εταιρείες Αποκλειστικά μέσω Διαδι- κτύου γίνονται πλέον, από την 1η Ιουλίου, οι αιτήσεις προεγ- γραφής κι εγγραφής ατομικών επιχειρήσεων, αλλά κι αυτές των μεταβολών, λήψης πιστο- ποιητικού μελών εταιρειών (ιστορικό) στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, από επαγγελματίες-μικρομεσαίους επιχειρη- ματίες, που δε χρειάζεται να προσέρχονται στα γκισέ του Επιμελητηρίου. Από την ίδια ημερομηνία, και η λήψη πιστοποιητικού γενικού μητρώου για ατομικές επιχειρήσεις ή εταιρείες πραγματοποι- είται αποκλειστικά χωρίς υποβολή αίτησης, μέσα από τις προσωποποιημένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Επιμελητηρίου στη web εφαρμογή e-επιμελητήριο. Το πιστοποιητικό αυτό χρησιμεύει για κάθε νόμιμη χρήση, συμμετοχή σε διαγωνισμούς κ.λπ . κι η διαδικασία λήψης του δεν ξεπερνά τα 2-3 λεπτά της ώρας, εφόσον χρησιμοποιείται χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα για την εξόφλησή του. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευ- θύνονται στο τηλεφωνικό κέντρο του Επιμελητηρίου, 210 3380200, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Υπενθυμίζεται ότι το Επιμελητήριο έχει ανοίξει τον δρόμο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών από το 2015, με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Επιμελητηρίου (e-chamber), με προ- σωποποιημένες υπηρεσίες προς τα μέλη (μεταβολές, αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας, δυνατότητα ηλεκτρονικής χορήγησης πιστο- ποιητικών, προβολή επιχείρησης κλπ), καθώς και υπηρεσίες προς τρίτους (ηλεκτρονική προεγγραφή ή εγγραφή ατομικής επιχείρησης, αναζητήσεις επιχειρήσεων) κι έχει υποδεχθεί σε αυτό το διάστημα περισσότερες από 9.000 ηλεκτρονικές αιτήσεις. Αναβάθμιση στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού Νέα αναβάθμιση πραγματοποιείται στην πλατφόρμα του εξωδι- καστικού μηχανισμού, συμβάλλοντας σημαντικά στην επιτάχυνση και την απλοποίηση της διαδικασίας. Μετά από σχε- τικές υπουργικές αποφάσεις των υπουργείων Οικονομικών κι Εργασίας, αυτοματοποιού- νται οι εσωτερικές διαδικασίες σε ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ, με τη χρήση ειδικού υπολογιστικού εργαλείου που αναπτύχθηκε, εγκαταστάθηκε και λειτουργεί. Το εργαλείο υπολογίζει τους δείκτες-κριτήρια για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, στη βάση των οποίων καθορίζεται το πλήθος των δόσεων (έως 120) και η έκταση του «κουρέματος» προστί- μων και προσαυξήσεων κεφαλαίου.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=