Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19
75 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα νητάκια και πολλά ακόμη, είναι μικρά και φθηνά παιχνίδια που προσελκύουν τα παιδιά, αλλά ταυτό- χρονα είναι και οικονομικά για τους γονείς, ώστε να μην επιβαρύνουν σημαντικά την τσέπη τους, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να τα αγοράσουν. Παιχνίδια, όπως αυτά που βρίσκονται μέσα σε σακούλες και σακουλάκια, έχουν πολύ χαμηλό κόστος, αλλά αρκετό περιθώριο κέρδους. Τα τελευταία χρόνια δε, έχει δημιουργηθεί και μία νέτα τάση, με παιχνίδια όπως τα Playmobil και τα Lego να αναπτύσσονται αρκετά και στο κανάλι της μικρής λιανικής, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ και ψιλικών να προσθέσουν νέα προϊόντα στα καταστήματά τους, τα οποία μάλιστα είναι ευρέως γνωστά και διαδεδομένα σε όλη την Ελλάδα. Η Lego για παράδειγμα είναι η πιο πολύτιμη μάρκα παιχνι- διών στον κόσμο και κατέχει ηγετική θέση και στην εγχώρια αγορά. Η αξία του σήματος ανέρχεται στα 7,6 δισ. δολ. κι είναι το ισχυρότερο σήμα της βιομηχανίας (σύμφωνα με το Brand Finance’s Brand Strength Index). Στην Ελλάδα μάλιστα αναδείχθηκε το νούμερο ένα brand στα παιχνίδια, τόσο το 2016, όσο και το 2017. «Ισχυρό» περιθώριο κέρδους
Το σημαντικότερο όλων όμως για τους επαγγελμα- τίες της αγοράς είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των παιχνιδιών και διανέμουν τέτοιους είδους προϊόντα στο κανάλι του μίνι μάρκετ και των υπολοίπων σημείων της μικρής λιανικής προσφέρουν μεγάλο περιθώριο κέρδους στον τελικό πωλητή. Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς, προϊόντα όπως οι σακούλες παιχνιδιών, αποφέρουν πάνω από 50% κέρδος στα περισσότερα μίνι μάρκετ και άρα μπορούν να αποτε- λέσουν ένα σημαντικότατο «όπλο» τόσο για τον τζίρο όσο και για τα κέρδη των επιχειρήσεων. Η ποικιλία παιχνιδιών είναι σημαντική για την προσέλκυση των μικρών καταναλωτών είτε με το… χαρτζιλίκι τους, είτε μέσω των γονιών τους και η καλύτερη αξιοποί- ησή τους μέσα ή και κυρίως στους έξω χώρους του καταστήματος, μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική. Τα παιχνίδια συνεχίζουν να αποτελούν ένα σημαντικό έσοδο για τα μίνι μάρκετ που αξιοποιούν τα συγκεκριμένα προϊόντα ή ευνοούνται από την τοποθεσία τους, έχοντας κοντά τους πλατείες, πάρκα και σχολεία, μέρη δηλαδή που συχνάζουν παιδιά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=