Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

93 ρεπορτάζ Η βολική συσκευασία. Έρευνες στην Αμερική έχουν δείξει ότι το 60% των καταναλωτών θα αγόραζε ξανά ένα προϊόν, αν ήταν ικανοποιημένο από τη λειτουργι- κότητά του. Είναι γεγονός ότι ζούμε στην εποχή της ευκολίας, οπότε το ίδιο ισχύει και για τις συσκευασίες. Εκείνες που είναι βολικές και διευκολύνουν τη χρήση του προϊόντος, είναι και εκείνες που επικρατούν πιο εύκολα στον ανταγωνισμό, αφού διατηρούν τους αγοραστές τους ικανοποιημένους. Το εύκολο άνοιγμα, το δύσκολο σπάσιμο και η μεγαλύτερη ασφάλεια είναι σημαντικά προτερήματα κι έχουν «εκτοξεύσει» την αγορά των εύκαμπτων υλικών. Οι «πράσινες» συσκευασίες. Ακολουθώντας τις «επιταγές» της εποχής, πολλές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να βελτιώνουν την εικόνα τους, μέσα από «πράσινες» δράσεις, αλλά και με τη μείωση του δικού τους περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχει αρχίσει να εμφανίζεται κι ένα «πρά- σινο» trend στην αγορά της συσκευασίας. Προϊόντα από βιοδιασπώμενα υλικά ή επαναχρησιμοποιού- μενα, είναι δεδομένο ότι έχουν το δικό τους κοινό κι έτσι η «πράσινη» συσκευασία διαφημίζεται ιδιαιτέ- ρως και από τις ίδιες τις εταιρείες που τις επιλέγουν. Διαδραστικές και social συσκευασίες. Τα smartphones έχουν αλλάξει τις αγοραστικές συνή- θειες σχεδόν του συνόλου των καταναλωτών, με πάνω από το 80% να αναζητά online προϊόντα για τις αγορές του. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές εταιρείες έχουν επενδύσει εκατομμύρια ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο για να δημιουργήσουν συσκευασίες που θα συνά- δουν με τη νέα γενιά καταναλωτών και πιο συγκεκριμένα, με τα social media, τα smartphones και γενικότερα το Internet. Δεν είναι λίγες οι διαδρα- στικές συσκευασίες, που κρύβουν κάποια «μηνύματα» ή γενικά βάζουν τον καταναλωτή στο… παιχνίδι της «έξυπνης» τεχνολογίας. Πρόκειται για το λεγόμενο social packaging, το οποίο και αποτελεί ένα από τα πιο «ισχυρά» νέα trends της αγοράς στη συσκευασία. Τ ο μέλλον μάλιστα φαίνεται να επιφυλάσσει ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές, με την παγκόσμια αγορά και τους επιστήμονες να έχουν ήδη… προειδοποιήσει για την άφιξη των «έξυπνων» συσκευών στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ. Σύμφωνα με αυτές λοιπόν, η στιγμή που ο καταναλωτής θα πηγαίνει στο κατάστημα και τα προϊόντα στα ράφια θα τον χαιρετάνε και θα του μιλούν δεν είναι πια μακριά και έχει για βάση της μια ελληνική καινοτομία. Πιο συγκε- κριμένα, πρόκειται για μία πρόταση για έξυπνες συσκευασίες, που θα φέρουν ενσωματωμένα εύκαμπτα οργανικά φωτοβολταϊκά, οι οποίες και παρουσιάστηκαν στην έκθεση SYSKEVASIA 2018 από την ελληνική καινο- τόμο εταιρεία Organic Electronic Technologies (ΟΕΤ). Η συσκευασία λειτουργεί ως εξής: τα φωτοβολταϊκά παρά- γουν ενέργεια από το περιβάλλον, που αποθηκεύεται σε έναν πυκνωτή κι έτσι, όταν ο πιθανός αγοραστής περά- σει μπροστά από το προϊόν, η συσκευασία «αντιλαμβάνεται» μέσω αισθητήρων τη σκιά του και τον «χαιρετά», αλλά και τον ενημερώνει αναλυτικά για το προϊόν που περιέχει. «Παρουσιάζουμε κάποιες ιδέες έξυπνης συσκευασίας που ενσωματώνουν OLED τεχνολογίες, δηλαδή οργανικές ενώσεις που μορφοποιούν υλικά, τα οποία εκπέμπουν φωτεινότητα και NFC, μια ασύρματη επικοινωνία μεταφο- ράς δεδομένων. Δηλαδή, οι συσκευασίες λειτουργούν πλέον με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και οι χρεωστικές κάρτες. Μόλις ο πελάτης ακουμπήσει το κινητό του πάνω στη συσκευασία του προϊόντος, εμφανίζονται στην οθόνη του όλες οι πλη- ροφορίες για το προϊόν», όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της ΟΕΤ, κ. Βασίλης Μάτσκος. Έρχονται οι «έξυπνες» συσκευασίες… made in Greece

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=