Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 20

ειδήσεις 14 Αύξηση 70% στις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης Αύξηση εγγραφών σε ποσοστό 70% και ταυτόχρονα μείωση διαγραφών κατά 20% δείχνουν για το πρώτο δεκάμηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, τα στοι- χεία του μητρώου μελών του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ). Σε ανακοίνωση του ΕΒΕΘ, στην οποία η διοίκηση του φορέα εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίησή της για την προαναφερόμενη εξέλιξη, τονίζεται ότι στο πρώτο 10μηνο του 2018, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, εγγράφη- καν 1.241 επιχειρήσεις έναντι 727 το 2017 και διαγράφηκαν 428 έναντι 537 πέρυσι. Υπενθυμίζοντας ότι το 2017 αποτέλεσε έτος «μεγάλων διαγραφών», κυρίως όσον αφορά τις ατομικές επιχειρήσεις και τις Ομόρρυθμες Εταιρείες (ΟΕ), αφού αυτές που κατέβασαν ρολά ήταν σχεδόν κατά 50% περισσότερες έναντι αυτών που έκαναν πρεμιέρα, η διοί- κηση του ΕΒΕΘ σημειώνει: «Η εικόνα αυτή ευτυχώς άλλαξε το 2018, με τις εγγραφές να είναι περισσότερες από τις διαγραφές, ιδίως όσον αφορά τις ΟΕ, καθώς τη φετινή περί- οδο εγγράφηκαν 337 και διαγράφηκαν μόνο 69». Σταθεροποιητικές τάσεις εμφάνισαν οι ΑΕ κι έτσι, ενώ το 2017 εγγράφηκαν 81 και δια- γράφηκαν 34, το δεκάμηνο φέτος ανέβασαν ρολά 87 κι έπαψαν τη λειτουργία τους 36. Ομοίως, κι οι Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες εμφάνισαν σταθερή αύξηση και, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΕΒΕΘ, το 2017 εγγράφηκαν 286 και διαγράφηκαν μόνο 21, ενώ στο δεκάμηνο του 2018 έκαναν πρεμιέρα 356 και διαγράφηκαν 34. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΕΒΕΘ, τα προαναφερόμενα νούμερα συνάδουν με τη βελτί- ωση των επιχειρηματικών προσδοκιών, που καταγράφηκε στην πρώτη εξαμηνιαία έρευνα-βαρόμετρο του ΕΒΕΘ το 2018. «Spar Hellas»: Στόχος τα 330 καταστήματα μέχρι το 2021 Τζίρος της τάξεως των 600 εκατ. ευρώ και μερίδιο αγοράς 7% μέχρι το 2021 είναι οι βασικοί στόχοι που θέτει η «Spar Hellas», σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν κατά τη διεξαγωγή του 1ου Spar Hellas Forum. Μέχρι το τέλος του 2018, θα έχει ολοκλη- ρωθεί η μετατροπή 24 καταστημάτων της αλυσίδας «Αστέρας», τα οποία θα φέρουν την επωνυμία «Spar», ενώ άλλα 48 κατα- στήματα βρίσκονται στη λεγόμενη ενδιάμεση φάση, δηλαδή δεν θα φέρουν μόνιμη επιγραφή «Spar», αλλά εξωτερική σήμανση, μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα πληροφορούνται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης μπορούν να προμηθευτούν τα προϊ- όντα «Spar». Ο τζίρος που αναμένεται για το 2018 από τις δύο κατηγορίες καταστημάτων φτάνει τα 127 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2021 η διοίκηση της εταιρείας προσδοκά τζίρο 600 εκατ. ευρώ, που θα προέλθει από ένα συνολικό δίκτυο 330 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 85 θα είναι ενδιάμεσης φάσης. Ελληνικό παντοπωλείο μέσα στο «Σκλαβενίτη» Ένα παντοπωλείο που συγκεντρώ- νει εκλεκτά προϊόντα παραγωγών από όλα τα μέρη της Ελλάδας άνοιξε τις πύλες του στο σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» με πρωτοβουλία του περιοδικού «Γαστρονόμος» και στοχεύει να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της ελληνικής κουζίνας. Πιο συγκεκριμένα, το κατάστημα λειτουργεί μέσα στο περιβάλλον του «Σκλαβενίτη», στο εμπορικό κέντρο «Avenue» (Κηφισίας 41-43, Μαρούσι) με προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης και άλλων σημείων πώλησης. Η ιδέα είναι να δημιουρ- γηθεί ένα βήμα για τους μικρούς παραγωγούς που συναντούν οι άνθρωποι του «Γαστρονόμου» κατά την έρευνά τους στο χώρο όλα αυτά τα χρόνια και να στηριχθεί η προ- σπάθειά τους για «άνοιγμα» στην αθηναϊκή αγορά. Η γκάμα των προϊόντων είναι πολύ μεγάλη: όσπρια φετινής εσοδείας, βιολογικής καλλιέργειας κι ολο- κληρωμένης διαχείρισης, ρύζι από τη Βόρεια Ελλάδα, μεγάλη ποικιλία από ζυμαρικά, τραχανάδες, κους κους και πλιγούρια από επιλεγ- μένους συνεταιρισμούς, τρούφα Γρεβενών, ολόκληρη, αλλά και σε φέτες, αποξηραμένα αυτοφυή μανιτάρια και πολλά άλλα. Προς το παρόν, το παντοπωλείο του Γαστρονόμου έχει 1.159 προϊόντα από 130 παραγωγούς, και η λίστα μεγαλώνει...

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=