Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 21

38 Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο στρέφονται σε πιο υγιεινές επιλογές για τους ίδιους και τα παιδιά τους, με αποτέλεσμα τα αναψυκτικά με ζάχαρη να χάνουν τη «μάχη» της αγοράς από προϊόντα, όπως το κρύο τσάι κι ο έτοιμος καφές, τα οποία και κερδίζουν μερίδια και ράφια και στην Ελλάδα. Της Ελένης Σαραντάκη Kρύο τσάι & καφές Ο «πόλεμος» που έχει ξεσπάσει, σε παγκόσμιο επί- πεδο, κατά της ζάχαρης έχει αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά των αναψυκτικών, η οποία περιλαμβά- νει πια και τους χυμούς, το τσάι, τον κρύο καφέ κι όλα τα ready to drink ροφήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ), αποφασίστηκε η μείωση κατά 10% της ζάχαρης σε ανθρακούχα και μη αναψυκτικά (με περιεχόμενο φρούτου 0-24,9%), παγωμένο τσάι και προϊόντα έτοιμου καφέ, καθώς και σε αθλητικά κι ενεργειακά ποτά των εταιρειών-μελών του μέχρι και το 2020. Σύμφωνα με το Euromonitor, άλλωστε, η μείωση της κατα- νάλωσης ζάχαρης παραμένει και σε παγκόσμιο επίπεδο η κυριότερη προτεραιότητα των καταναλωτών, οι οποίοι και δείχνουν πια μια ξεκάθαρη προτίμηση σε φυσικές, λιγό- τερο γλυκές συνταγές. Ως εκ τούτου, οι διεθνείς ευκαιρίες ανάπτυξης του κλάδου για τα επόμενα πέντε χρόνια εστιάζουν στη στροφή των καταναλωτών σε super-premium χυμούς, φυτικά νερά και premium ready to drink ροφήματα καφέ και τσαγιού. Το γεγονός επιβεβαιώνει κι η έρευνα της εταιρείας Zenith Global food and drink consultancy, η οποία αρχικά αναφέ- ρει ότι η παγκόσμια κατανάλωση παγωμένου τσαγιού αυξήθηκε κατά 5% το 2016, φτάνοντας τα 37 δισ. λίτρα, και στη συνέχεια προβλέπει ότι η ανοδική πορεία της συγκε- κριμένης αγοράς θα συνεχιστεί, ώστε να ξεπεράσει τα 45 δισ. λίτρα έως το 2021. Κερδίζουν τη «μάχη» με τα παραδοσιακά αναψυκτικά

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=