Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 21
39 Ενισχύεται η αγορά και στην Ελλάδα Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η αγορά του κρύου τσαγιού και του καφέ και στην Ελλάδα. Τα αναψυκτικά αποτελούσαν την κυριότερη αγορά μη αλκοολούχων ποτών τα προηγούμενα χρόνια, συγκε- ντρώνοντας ποσοστό της τάξης του 70% των συνολικών πωλήσεων, με τους χυμούς να καταλαμβάνουν πάνω από το 25% επί του συνόλου, και το παγωμένο τσάι και τα ενεργειακά ποτά να «αγγίζουν» το 10%. Σήμερα, η κατη- γορία του παγωμένου τσαγιού αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη στην ευρύτερη αγορά αναψυκτικών και χυμών, λόγω της στροφής των καταναλωτών στην υγι- εινή διατροφή. Την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις των προϊόντων αυτών αυξήθηκαν με ρυθμό 9% από χρόνο σε χρόνο, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση στρέφονται κι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις αναψυκτικών που δραστη- ριοποιούνται στη χώρα μας. Μεγάλος ανταγωνισμός στο κρύο τσάι Η μεγάλη προοπτική της κατηγορίας, η οποία κι έχει δημιουργηθεί από την αυξανόμενη ζήτηση των κατανα- λωτών για πιο υγιεινές επιλογές στον κλάδο των αναψυκτικών, έχει στρέψει όλες τις μεγάλες αλλά κι αρκετές μικρές επιχειρήσεις στον ανταγωνισμό του τσαγιού. Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, ηγετική θέση στα προϊόντα κρύου τσαγιού στην Ελλάδα έχει η Pepsico-ΗΒΗ με το Lipton Ice Tea, το οποίο φέρεται να καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς άνω του 75%, με την ΕΛΑΪΣ-Unilever και το Lipton Linea να ακολουθούν στη δεύτερη θέση. Ανακατατάξεις έφερε από εκεί και κάτω η από- σπαση του Nestea από την Coca Cola, με την εταιρεία να λανσάρει πρόσφατα και στη χώρα μας μία καινοτόμα επι- λογή, το γνωστό πια Fuzetea. Στον ανταγωνισμό έχουν εισέρθει, όμως, τα τελευταία χρόνια κι άλλες μεγάλες εται- ρείες, όπως η Vivartia, η ΕΨΑ, η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης κι η Λουξ. Τη δική τους θέση στα ράφια διεκδι- κούν, όμως, και μία σειρά από άλλα προϊόντα κρύου τσαγιού από μικρότερες εταιρείες, όπως το My Tea Tale της Seven CHC, το Φλώρινας της Δινάκης, το Fresh Tea της ΒΑΠ και πολλά άλλα, ενώ η Hell Greece Ltd εισάγει το διάσημο brand της, Xixo, που καινοτομεί με μαύρο τσάι. Φουντώνει η «μάχη» και στον κρύο καφέ Μία νέα αγορά με ανερχόμενη πορεία είναι κι αυτή του κρύου έτοιμου καφέ, που ανήκει στην κατηγορία των ροφημάτων Ready to Drink (RTD), που είναι δηλαδή έτοιμα να τα πιεις. Όλο και περισσότερα προϊόντα της εν λόγω κατηγορίας έχουν αρχίσει να τοποθετούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και σε πολλά μίνι μάρ- κετ και περίπτερα. Η «μάχη» φαίνεται μάλιστα ότι μόλις έχει αρχίσει, με δυνατά brands να έχουν εισέλθει στην αγορά, με στόχο να αυξήσουν τα μερίδιά τους. Η εται- ρεία Arla Foods σε συνεργασία με τα Starbucks έχει ήδη φέρει στο ράφι μία μεγάλη γκάμα από τα γνωστά RTD προϊόντα της παγκό- σμιας αλυσίδας, ενώ αντίστοιχα προϊόντα έχουν λανσάρει τον τελευταίο καιρό δύο ακόμη γνωστά brands του καφέ. Πρό- κειται για το Jacobs της ομώνυμης εταιρείας και το Illy της Kafea Terra, που δραστη- ριοποιούνται πλέον και στον έτοιμο κρύο καφέ. Νέα συνεργασία, όμως, στη συγκε- κριμένη αγορά έχει ξεκινήσει και η Δέλτα με την «αλυσίδα» Flocafe, λανσάροντας τα δικά τους προϊόντα RTD στη μεγάλη και τη μικρή λιανική. Πρώτη επιλογή για τσάι τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα Τα αναψυκτικά αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά «όπλα» της μικρής λιανικής, αφού, μετά τα τσιγάρα, αποφέρουν, συνήθως, το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου των καταστημάτων, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περί- οδο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, φυσικά, και κωδικοί στο κρύο τσάι, οι πωλήσεις των οποίων αυξά- νονται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Η κατηγορία του παγωμένου τσαγιού αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη στην αγορά των αναψυκτικών, λόγω της στροφής των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή. Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=