Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 21

40 Αφιέρωμα Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Infobank Hellastat, τα 2/3 του όγκου πωλήσεων της συνολικής αγοράς προέρχονται από τα σημεία λιανικής πώλησης (σούπερ και μίνι μάρκετ, περίπτερα, ψιλικατζίδικα κ.ά.), ενώ το υπόλοιπο 1/3 από τον χώρο της εστίασης (καφε- τέριες, μπαρ, εστιατόρια). Ειδικά στη μικρή λιανική, πάντως, το μεγαλύτερο μέρος του όγκου πωλήσεων τροφοδοτείται από τα περί- πτερα. Σε όρους αξίας, βέβαια, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς περίπου το 60% προέρχεται από τη horeca, λόγω των υψηλό- τερων τιμών, ενώ το υπόλοιπο 40% από τη λιανική αγορά, καθώς το περιθώριο κέρδους για καταστήματα, όπως τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, είναι σίγουρα μικρότερο. Συχνά, τα τελευταία προχωρούν και σε εκπτώσεις και προσφορές, για να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό και να προσελκύ- σουν πελάτες. Οι νέες τάσεις στην αγορά του τσαγιού Οι τάσεις στην αγορά του τσαγιού κι ειδικά του κρύου, έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές τσαγιού αναζητούν ολοένα και πιο ειδικές ποικιλίες, ψάχνοντας για μια ιδιαίτερη κι αυθεντική εμπειρία αλλά και γνώση γύρω από τις ποι- κιλίες και την προέλευσή τους. Αντίστοιχα, η γενιά των millenials καταναλωτών ανα- ζητά περισσότερο τις καινοτόμες και υγιεινές προτάσεις, δημιουργώντας ευκαιρίες στους παραγωγούς για ιδιαί- τερους συνδυασμούς, γεύσεις κι έτοιμα προϊόντα. Κάπως έτσι, αυτή την περίοδο, οι τάσεις με τη μεγαλύ- τερη δυναμική στην ευρωπαϊκή αγορά του τσαγιού έχουν ως εξής : • Αυξάνεται η ζήτηση για Premium προϊόντα. Οι κατα- ναλωτές αναζητούν, δηλαδή, πιο ακριβά, υψηλής ποιότητας προϊόντα τσαγιού, με στόχο πολυτελείς επι- λογές που αξίζουν τα χρήματά τους. • Σε πρώτο πλάνο οι specialty. Οι ιδιαίτερες ποικιλίες που προέρχονται από συγκεκριμένες τοποθεσίες και τις οποίες μπορούν να βρουν οι καταναλωτές σε επιλεγ- μένα καταστήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Κάπως έτσι, μάλιστα, ήρθε στην αγορά και το τσάι με ιαπωνικό μάτσα. • Οι millennials αναζητούν ιδιαίτερες γεύσεις και καινοτομίες. Η τάση αυτή έχει οδηγήσει εξειδικευ- μένα καταστήματα να προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δημιουργούν τις δικές τους γεύσεις. • Η τάση των RTD είναι πιο ισχυρή από ποτέ, με τους καταναλωτές να αναζητούν πρωτοπόρες επιλογές και να εστιάζουν και στη συσκευασία των προϊό- ντων. • «Στροφή» στις υγιεινές επιλογές. Ολόκληρη η αγορά του τσαγιού έχει ενισχυθεί από αυτή τη νέα καταναλωτική τάση, αλλά σε δεύτερο επίπεδο υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και για προϊόντα που θεωρείται ότι βοηθούν στην υγεία, όπως το πράσινο τσάι και το herbal tea. • Νέα τάση για την Ελλάδα απο- τελεί και το τσάι με κάνναβη. Ήδη πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να λανσάρουν και στην εγχώρια αγορά τσάι με εκχύλισμα κάνναβης, το οποίο, επίσης, θεωρείται ότι βοηθά στην υγεία των καταναλωτών. Μεγάλη γκάμα επιλογών στο κρύο τσάι και τον καφέ Η ανοδική τάση στην αγορά του κρύου τσα- γιού, αλλά και του κρύου καφέ, έχει φέρει στα ράφια και μία τεράστια γκάμα από προϊόντα, η οποία μάλιστα αυξάνεται διαρκώς, προς όφελος των κατανα- λωτών, αλλά και των επαγγελματιών, που έχουν πλέον να επιλέξουν από μία σειρά από εταιρείες και κωδι- κούς. Ήδη στα μίνι μάρκετ, τα περίπτερα και τα υπόλοιπα σημεία της μικρής λιανικής μπορεί κανείς να βρει πλήθος προϊόντων, επιλέγοντας μεγάλες εταιρείες και γνωστά brands, ελληνικές ετικέτες από μικρότερες εξειδικευμένες εταιρείες, αλλά και πληθώρα γεύσεων, ιδιαιτεροτήτων, συσκευασιών και πολλά άλλα. Ενδει- κτικά, μπορείτε να δείτε παρακάτω κάποια από τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα για το κανάλι της μικρής λιανικής. Τα 2/3 του όγκου πωλήσεων της συνολικής αγοράς αναψυκτικών και κρύου τσαγιού προέρχονται από τα σημεία λιανικής πώλησης, όπως τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=