Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22
35 Sugar Free Drinks Αφιέρωμα στην Ευρώπη έχει ήδη μειώσει, μάλιστα, κατά 12% τη ζάχαρη στο διάστημα από το 2000 έως το 2015 κι έχει δεσμευτεί για επιπλέον μείωση της τάξης του 10% έως το 2020. Αντίστοιχη είναι, όμως, η εικόνα και στη χώρα μας, με την αλλαγή να είναι ορατή στα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων. Παγκόσμια τάση προς τις υγιεινές επιλογές Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό η καθημερινότητα των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο κι ειδικά στις αναπτυγμένες χώρες, με τους πολίτες–καταναλωτές να αναζητούν διαφορετικά πράγματα σε σχέση με το παρελθόν. Λόγω των γρή- γορων κι αγχωτικών ρυθμών της καθημερινότητας και της on–the–go κατανάλωσης, παρατηρείται, παγκοσμίως, η αύξηση της ζήτησης για υγιεινά και θρεπτικά σνακ, όπως οι μπάρες δημητριακών, ως υποκατάστατο γευμάτων. Σύμφωνα με την DK Consultants, η κύρια κατηγορία στον κλάδο τροφίμων που προωθούν την υγεία και την ευεξία αφορά τα «Better–For–You/BFY» προϊό- ντα, αυτά, δηλαδή, τα οποία περιλαμβάνουν μειωμένα λιπαρά, αλάτι κι υδατάνθρακες, πολλές φυτικές ίνες, είναι ολικής αλέσεως, δεν έχουν ζάχαρη, βοηθούν στον έλεγχο των θερμίδων ανά μερίδα, είναι ελάχιστα επεξεργασμένα, περιέχουν φυσικές βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Η αξία των εν λόγω προϊόντων, μάλιστα, προω- θείται τόσο μέσω των ΜΜΕ όσο και από σχετικές πρωτοβου- λίες κυβερνήσεων, όπως του Καναδά και των ΗΠΑ, γεγο- νός που δικαιολογεί αυτή τη νέα παγκόσμια τάση στην αγορά. Οι «κολοσσοί» της αγοράς επιβεβαιώνουν την αλλαγή Η αλλαγή στην παγκόσμια αγορά επιβεβαιώνεται και από τους «κολοσσούς» στον κλάδο των μη αλκο- ολούχων ποτών, με εταιρείες όπως η Coca Cola και η Pepsico να αποδέχονται ουσιαστικά την «ανθυγι- εινή» πλευρά των προϊόντων τους και να βάζουν στην άκρη brand με τεράστιες πωλήσεις ανά τον κόσμο, επαναλανσάροντας ή προσθέτοντας επιλογές με πιο υγιεινά συστατικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη απόφαση της PepsiCo Inc. να ετοιμάσει ένα νέο Gatorade με μηδέν ζάχαρη, προσπαθώντας να προ- σελκύσει περισσότερους καταναλωτές στην κατηγορία των αθλητικών ποτών. Η κίνηση της εται- ρείας θεωρείται αναμενόμενη, αφού η μετατόπιση των προτιμήσεων των καταναλωτών αφορά εντονό- τατα το σύνολο του κλάδου. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, η Gatorade, η οποία αντιπροσωπεύει πάνω από το 70% της αγοράς ενεργειακών ποτών, φέρεται να «πιέζεται» συνεχώς από τους ανταγωνιστές της, που εισάγουν νέα είδη, όπως το νερό καρύδας, το οποίο διαθέτει πιο απλά συστατικά. «Μαχαίρι» στην κατανάλωση ζάχαρης Στο «στόχαστρο» των καταναλωτών «κυρίαρχη» θέση έχει πάρει η ζάχαρη, με τη νέα γενιά να ζητάει διαρκώς την ελάττωση ή και εξάλειψή της από τρό- φιμα και ποτά. Σύμφωνα μάλιστα με νέα έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Έρευνας για τη Ζάχαρη (World Sugar Research Organisation) και του ιρλαν- δικού Πανεπιστημίου του Cork, σε 13 χώρες σε όλο τον κόσμο, το «μαχαίρι» στη ζάχαρη είναι ξεκά- θαρο, τόσο σε απόλυτα δεδομένα (γραμμάρια) όσο κι αναλογικά (ποσοστό επί της συνολικής ενεργειακής πρόσληψης). Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση ζάχαρης μειώ- θηκε κατά 55% σε απόλυτο βαθμό (λιγότερα γραμμάρια ανά ημέρα) και κατά 57% με αναλογικούς όρους (ποσοστό το οποίο αντιπροσωπεύει η ζάχαρη στην ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη). Η κρίση «έστρωσε» και την Ελλάδα Νέα δεδομένα στη συμπεριφορά των καταναλωτών καταγράφονται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, Στο «στόχαστρο» των καταναλωτών «κυρίαρχη» θέση έχει πάρει η ζάχαρη, με τη νέα γενιά να ζητάει διαρκώς την ελάττωση ή και εξάλειψή της από τρόφιμα και ποτά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=