Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

36 Sugar Free Drinks Αφιέρωμα με μία από τις σημαντικότερες αλλαγές να αφορά και σε αυτή την περίπτωση τα υγιεινά προϊόντα και τη μειωμένη ζάχαρη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι Έλληνες κατα- ναλωτές διαμόρφωσαν νέες αγοραστικές συνήθειες κατά τη διάρκεια της κρίσης. Μεταξύ αυτών, σημειώνεται η θετική στροφή προς πιο υγι- εινές διατροφικές επιλογές, όπως η μείωση στην πρόσληψη ζάχαρης κατά 44% και στην κατανάλωση παραδοσιακών αναψυκτικών κατά 43%. Πουλάει η ετικέτα «χωρίς» Στο πλαίσιο της τάσης για προϊόντα υγιεινής διατρο- φής, έχει αρχίσει να διαμορφώνεται και μία ολόκληρη, νέα ουσιαστικά αγορά, αυτή του «άνευ» ή «χωρίς». Από σχετική έρευνα του Oservatorio Immagino 2, προκύπτει ότι πιο διαδεδομένα σε πωλήσεις είναι πλέον τα προϊόντα με σήμανση «χωρίς συντηρητικά» κι ακολουθούν, με αντί- στοιχη δυναμική, όσα έχουν τη σήμανση «χαμηλά λιπαρά», «χωρίς χρώματα» και «χαμηλά σε ζάχαρη». Μεγαλύτερες τάσεις ανάπτυξης παρατη- ρούνται στα προϊόντα με ένδειξη «χωρίς πρόσθετα», «χωρίς φοινικέλαιο», «χωρίς αλάτι», «χωρίς επιπλέον ζάχαρη» και «χωρίς κορεσμένα λίπη». Αν σε αυτά, προστεθούν και τα προϊόντα που σχετίζονται με αλλεργίες, όπως χωρίς λακτόζη και χωρίς γλουτένη, έχουμε μία ολοκαίνουργια ανερ- χόμενη κατηγορία στην αγορά, με τεράστιo περιθώριo ανάπτυξης, που συνεπάγεται και το λαν- σάρισμα δεκάδων νέων προϊόντων αυτής της λογικής. «Μάχη» στην αγορά των Sugar Free ροφημάτων Η ζάχαρη αποτελεί και τον νέο πρωταγωνιστή στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς, ειδικά όσον αφορά τον κλάδο των αναψυκτικών, αφού η πλειοψηφία των εταιρειών έχει στραφεί προς αυτή την κατεύ- θυνση, με λανσάρισμα νέων, πιο υγιεινών προϊόντων. Η Green Cola φέρεται να ηγείται του συγκεκριμένου τομέα στη χώρα μας, όμως, πλέον, κι η Coca Cola διαθέτει τη δική της σειρά με στέβια, ενώ τόσο η ΕΨΑ κι ο Βίκος όσο και η Αφοί Δινάκη, με τα αναψυκτικά Φιόνα χωρίς ζάχαρη, παρουσιά- ζουν ανοδικές τάσεις. Την ίδια ώρα, η Λουξ έχει λανσάρει ήδη από το 2016 το brand «Λουξ plus ‘n light», με το οποίο έχει εισέρθει δυναμικά στην αγορά των ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών, με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που περιέχει μόνο φυσικά γλυκαντικά. Κατερίνα Κωνσταντινίδου «Νέα μόδα τα no sugar» Το κατάστημα ψιλικών επί της οδού Ηνιόχου στο Γαλάτσι «παλεύει» να αντιμετωπίσει την ύφεση στην αγορά, καθώς «η κίνηση είναι πεσμένη στα πάντα», όπως μας εξήγησε η κα Κωνσταντινίδου. Μπίρες κι ανα- ψυκτικά είναι τα προϊόντα που φεύγουν περισσότερο στο μαγαζί, το οποίο μετά βίας βγάζει το μεροκάματο. Όσον αφορά τα no sugar, η κα Κωνσταντινίδου έχει στο κατάστημά της λίγα σχε- τικά προϊόντα τα οποία βέβαια έχουν αυξηθεί τον τελευταίο καιρό και η ίδια μας τόνισε ότι πρόκειται για μια νέα μόδα, όπως όλες. «Ξαφνικά, θέλουμε χωρίς ζάχαρη, χωρίς γλουτένη κι ό,τι άλλο ξεκινήσει από την Αμερική, τα οποία όμως δεν βλέπω να έχουν κι… αποτελέσματα στους ίδιους, που η παχυσαρκία είναι τερά- στιο πρόβλημα. Θεωρώ ότι κι αυτή η μόδα θα περάσει», υποστήριξε στο περιοδικό μας. Νίκος Γεωργακόπουλος «Ζητάνε με στέβια και χωρίς ζάχαρη» Το μίνι μάρκετ επί της οδού Αλκυό- νης έχει μία μεγάλη γκάμα από ροφήματα, με τα ψυγεία του να έχουν επιλογές για κάθε γούστο. Μεταξύ τους και πολλοί από τους νέους κωδικούς με λιγότερη ή και καθόλου ζάχαρη. «Ναι, έχουμε βάλει τα περισσότερα, καθώς τα ζητάνε και περισσότερο. Ψάχνουν γενικά τα προϊόντα με στέβια, αλλά και χωρίς ζάχαρη. Γενικά, τα προϊό- ντα zero, όπως η Coca Cola και τα ενεργειακά ποτά της Hell ή οι χυμοί που είναι πιο φυσικοί έχουν πλέον περισσότερη ζήτηση γι’ αυτό και έχουμε γεμίσει τα ψυγεία μας με πολλές επιλογές», μας τόνισε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος, κ. Νίκος Γεωργακόπουλος. Η δική σας γνώμη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=