Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22
38 Sugar Free Drinks Αφιέρωμα Mini Market: Ο ΣΕΒΑ πήρε πέρυσι την απόφαση να μειώσει εθελοντικά τη ζάχαρη στα προϊόντα της ελληνικής αγοράς κατά 10%. Πείτε μας δύο λόγια για την απόφαση αυτή. Αγγελική Πατρούμπα: Η πρωτοβουλία για μείωση της ζάχαρης κατά 10% έως το 2020 ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες κι απαιτήσεις των καταναλωτών και στην ευρωπαϊκή πολιτική για ανασύνθεση των προϊόντων τροφίμων. Επιπλέον, η μείωση των πρόσθε- των σακχάρων είναι προτεινόμενη δράση του «ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟ- ΝΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» της Εθνικής Επιτροπής Διατροφικής Πολιτικής του Υπουργείου Υγείας και της δέσμευσης που ανέλαβε η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων Βιο- μηχανιών Αναψυκτικών (UNESDA) τον Φεβρουάριο του 2017. Μ.Μ.: Ποιες εταιρείες συμμετείχαν σε αυτή την πρω- τοβουλία και ποιος είναι ο απώτερος στόχος; Α.Π.: Στην πρωτοβουλία αυτή συμμετέχουν όλες οι εταιρείες – μέλη του ΣΕΒΑ. Στον ΣΕΒΑ αναγνωρίζουμε τη συμβολή της ισορροπημένης διατροφής στη διατή- ρηση της καλής υγείας και φυσικά είμαστε ευαισθητοποιημένοι στις αλλαγές των καιρών, τις απαι- τήσεις των καταναλωτών και το κάλεσμα των υπευθύνων χάραξης πολιτικής που αφορά τη διατροφή και την υγεία. Αναγνωρίζουμε, επίσης, ότι πολλοί καταναλωτές αγα- πούν την «παραδοσιακή» γεύση των προϊόντων μας, αλλά αναζητούν τρόπους να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης και θερμίδων, και γι’ αυτό επενδύουμε στην έρευνα και την καινοτομία, με στόχο τη βελτίωση της διατροφής. Μ.Μ.: Σε τι βαθμό έχει υλοποιηθεί η απόφαση σήμερα; Α.Π.: Ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στη μείωση της ζάχαρης, με το ταξίδι του να ξεκινάει τη δεκαετία του 1980, όταν κυκλοφόρησαν στην αγορά τα πρώτα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη κι, επομένως, χωρίς θερμίδες. Στα αναψυκτικά, η μείωση της ζάχαρης οδηγεί απευθείας σε μείωση θερμίδων. Η δέσμευση του ΣΕΒΑ αφορά περαιτέρω μείωση κατά 10% της ζάχαρης στο σύνολο του χαρτοφυλακίου κι όχι σε κάθε μεμονωμένο προϊόν ξεχωριστά, με έτος βάσης το 2015. Επομένως, η σύγκριση μπορεί να γίνει μόνο σε σύνολο προϊόντων κι αντίστοιχης περιεκτικότητας σε σχέση με το έτος βάσης. Για τη σύγκριση μεταξύ προϊό- ντων υπάρχουν πολλά παραδείγματα αναψυκτικών, που στη διατροφική τους επισήμανση είναι εμφανέ- στατη η διαφορά στα σάκχαρα και τις θερμίδες. Υπάρχουν, δηλαδή, «light» αναψυκτικά που έχουν 99,9% λιγότερες θερμίδες από τα «original» κι άλλα που έχουν ανασυντεθεί κι έχουν 30% λιγότερες θερμίδες από τα «original». Ο ΣΕΒΑ θα παρακολουθεί τη συμμόρφωση στη νέα δέσμευση, μέσω ανεξάρτητης έρευνας ελεγκτικής εται- ρείας, που θα συλλέξει και θα επεξεργαστεί τα επιμέρους δεδομένα, ώστε να ανακοινωθούν τα σχε- τικά αποτελέσματα το 2020. Μ.Μ.: Ποιες άλλες ενέργειες πραγματοποιεί ο ΣΕΒΑ προς την ίδια κατεύθυνση; Α.Π.: Πιστεύουμε ότι με αυτή την πρωτοβουλία, η οποία εντάσσεται σε μια σειρά ουσιαστικών δράσεων που υλοποιούμε παράλληλα με την ανασύνθεση, όπως: • ευδιάκριτη διατροφική επισήμανση, • υπεύθυνο marketing (δε διαφημίζουμε σε παιδιά κάτω των 12 ετών), • προώθηση νέων προϊοντικών επιλογών με μειωμέ- νες ή καθόλου θερμίδες, • αύξηση της διαθεσιμότητας μικρότερων συσκευα- σιών, μπορούμε να συμβάλλουμε, σε συνεργασία με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, στην προώθηση ισορροπημένου τρόπου ζωής και υγιεινών διατροφικών προτύπων. Για την πρωτοβουλία μείωσης της ζάχαρης κατά 10% έως το 2020 σε όλα τα ελληνικά αναψυκτικά μίλησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών, κα Αγγελική Πατρούμπα. ΣΕΒΑ – Αγγελική Πατρούμπα: «Αναγνωρίζουμε ότι πολλοί καταναλωτές αναζητούν τρόπους να μειώσουν την πρόσληψη ζάχαρης»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=