Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

45 Τ ο καλοκαίρι αποτελεί, συνήθως, την κατάλληλη περίοδο για την ανακαίνιση των καταστημάτων και, ως εκ τούτου, κάθε επαγγελματίας που εξε- τάζει ή σχεδιάζει ένα…make over του μαγαζιού του θα πρέπει να έχει πλήρη εικόνα των όσων θα αντιμετωπί- σει κατά τη σχετική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» απευθύν- θηκε σε μία εταιρεία που εξειδικεύεται στην ανακαίνιση καταστημάτων μικρής λιανικής, την Τεχνο- σώλ, ώστε να σας παρουσιάσει όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε πριν πάρετε την απόφαση να αναμορφώσετε ή και να στήσετε από την αρχή το κατάστημά σας. Πότε και γιατί χρειάζεται η ανακαίνιση Ανακαινίζω σημαίνει επισκευάζω, εξωραΐζω, τροπο- ποιώ το παλιό, αποκαθιστώντας βλάβες και φθορές, με στόχο την εικόνα του καινούργιου και λειτουργικού. Η ανακαίνιση επηρεάζει θετικά τη διάθεση όσων εργά- ζονται αλλά κι όσων επισκέπτονται μια επιχείρηση. Ζούμε σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό εμπορικό περι- βάλλον. Τα γρήγορα αντανακλαστικά στις καθημερινές προκλήσεις είναι απαραίτητα για τη βελτίωση κάθε εμπορικής δραστηριότητας. Ο σημερινός επιχειρηματίας πρέπει να ψάχνει συνεχώς νέους τρόπους, για να σταθεί απέναντι στον ανταγωνι- σμό, ενώ η εμπειρία από την επίσκεψη στο κατάστημα εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία για τον πελάτη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ως καταναλωτές έχουμε ανεβάσει τον πήχη των απαιτήσεών μας. Οι αγορές αποτελούν σημαντικό μέρος της σύγχρονης ζωής, ιδίως αν πρόκειται για είδη διατροφής και καθη- μερινής ανάγκης. Αν έχετε ένα ευρώ στη διάθεσή σας για κατανάλωση ενός συγκεκριμένου προϊόντος, το οποίο υπάρχει στα ράφια αρκετών καταστημάτων στην περιοχή σας, θα προτιμήσετε να το σπαταλήσετε σε εκείνο που ικανο- ποιεί περισσότερο τις αισθήσεις σας. Άριστη εικόνα, εξυπηρέτηση, άνεση κι ευχάριστο περιβάλλον βρίσκο- νται ψηλά στη λίστα με τις προτιμήσεις των πελατών. Αν το κατάστημα σας έχει παραμείνει με τον αρχικό του σχεδιασμό για διάστημα 7–10 ετών, πρέπει να σκε- φτείτε σοβαρά την ανακαίνιση, ώστε να αναβαθμίσετε τη θέση σας στην τοπική αγορά και να διεκδικήσετε μεγαλύτερο μερίδιο από το σύνολο των ανταγωνιστών. Ακόμα, η στασιμότητα του χώρου γίνεται αντιληπτή και από τις κινήσεις των πελατών. Η μείωση του χρόνου επίσκεψης, η επαναλαμβανόμενη αγορά συγκεκριμέ- νων προϊόντων με άμεση αποχώρηση από το κατάστημα κ.λ.π. Επίσης ρωτήστε την γνώμη του προσωπικού και των πελατών σας για το τι θα ήθελαν να βελτιωθεί στο κατά- στημα. Τα σχόλια τους θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον σχεδιασμό της ανακαίνισης. Τα οφέλη της ανακαίνισης Σύμφωνα με μελέτη του Monash University (Μarketing Department), μετά από ανακαινίσεις, παρουσιάστηκε αύξηση 33–34% σε νέους πελάτες και 7–10% σε πωλή- σεις από τους σταθερούς πελάτες. Με βάση την ίδια μελέτη, η αύξηση των πωλήσεων επηρεάστηκε σημαντικά κι από νέους πελάτες, οι οποίοι ξόδευαν περισσότερο, κάθε φορά που επισκέ- πτονταν το κατάστημα. Η ανακαίνιση προσφέρει πλεονεκτήματα, όπως προ- σέλκυση νέων επισκεπτών, λόγω αύξησης της ακτίνας επιρροής (λεκάνη συγκέντρωσης πελατών), αύξηση του μέσου όρου επισκέψεων ανά πελάτη, καθώς και της διάρκειας επίσκεψης, και δημιουργία νέων εντυ- πώσεων για πελάτες, εργαζόμενους κι εργοδότες (κίνητρο). Η ανακαίνιση, σε συνδυασμό με τη βελτίωση των υπη- ρεσιών και τις ελκυστικές τιμές σε επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων, αποτυπώνεται με θετικό πρό- σημο στον τζίρο του καταστήματος. ∆ίνει, ακόμη, τη δυνατότητα βελτίωσης σε επίπεδο κτη- ριακής υποδομής κι εξοπλισμού, επιτρέποντας την Ρωτήστε τη γνώμη του προσωπικού και των πελατών σας για το τι θα ήθελαν να βελτιωθεί στο κατάστημα. Τα σχόλιά τους θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον σχεδιασμό της ανακαίνισης. Αφιέρωμα ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=