Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22
46 ταυτόχρονη εφαρμογή λύσεων σε θέματα χωροταξίας και προβολής προϊόντων που έχουν επισημανθεί από προηγούμενη χρήση, καθώς και νέων τάσεων που πρόκειται να ενσωματωθούν στον κλάδο. Γενικά είναι η ευκαιρία, εκτός από όσα αναφέρονται παραπάνω, για την επικαιροποίηση της επιχείρησης. Θα τολμήσω να συγκρίνω τα αποτελέσματα μιας επιτυ- χημένης ανακαίνισης με τα αντίστοιχα ενός ολικού face lifting. Αν είναι επιτυχές εκπέμπει φρεσκάδα, καλή αισθητική και ανανέωση. Αν όχι θα προτιμούσαμε να παρέμενε στην πρότερη μορφή του. Η τελευταία επισήμανση γίνεται για τις ανακαινίσεις που εφαρμόζονται χωρίς την απαιτούμενη μελέτη, σχεδιασμό και ολοκληρωμένη πρόταση από εξειδι- κευμένες εταιρείες, σε συνεργασία με τον πελάτη στο σύνολο του έργου, με αποτέλεσμα αστοχίες οι οποίες είναι εμφανείς. Η ανακαίνιση καταστήματος μίνι μάρκετ και γενικά κάθε επιχείρησης λιανικής-χονδρικής θεωρείται ως μια επένδυση marketing ίδιας απόδοσης με την mainstream διαφήμιση. Διαφορές μεταξύ ολικής και μερικής ανακαίνισης Η ολική ανακαίνιση ως έργο προϋποθέτει ότι το κατά- στημα θα παραμείνει εκτός λειτουργίας για διάστημα μερικών ημερών. Έχετε κατά νου ότι ουσιαστικά στή- νετε ένα νέο κατάστημα. Η ολική ανακαίνιση, συγκριτικά με τη μερική, σας προσφέρει το μεγαλύτερο δυνατό πλεονέκτημα προβολής και προώθησης της επιχείρησής σας. Η μερική ανακαίνιση σας δίνει την δυνατότητα να ξεπεράσετε μέχρι κάποιου σημείου προβλήματα που αφορούν την αύξηση γκάμας (κατη- γορίες προϊόντων), εργονομίας κι αισθητικής. Πριν ξεκινήσετε, συστήνεται να έχετε στα χέρια σας την πρόταση για ολική ανακαίνιση, ώστε, όταν υπάρξει η δυνατότητα, να τη συνεχίσετε και να την ολοκληρώ- σετε. Το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο με αυτό της ολικής ανακαίνισης, αλλά με την υποστήριξη της εταιρείας εξοπλισμού θα βρίσκεται αρκετά κοντά. Το κόστος της ανακαίνισης Αν έχετε πάρει την απόφαση να προχωρήσετε, μην κάνετε την ερώτηση «Πόσο θα κοστίσει;». Σίγουρα, η ανακαίνιση καταστήματος είναι μια επιπλέον δαπάνη, οπότε ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να ζυγίζει τα οφέλη από την επένδυση. Ξεκινήστε, λοιπόν, από το τέλος προς την αρχή. Ζητήστε από την εταιρεία που εμπιστεύ- εστε για τον εξοπλισμό του καταστήματός σας να σας παρουσιάσει την πρότασή της για την ολική ανακαίνισή του. Μελετήστε τη διεξοδικά και δώστε την απαιτού- μενη προσοχή στην επικοινωνία, ώστε να αποκτήσετε τη συνολική εικόνα, χωρίς κενά ή απορίες, προτείνο- ντας τις διορθώσεις που θέλετε. Αν σας ικανοποιεί η πρόταση, ζητήστε οικονομική προ- σφορά. Στην περίπτωση που το κόστος ξεφεύγει από τον προϋπολογισμό σας, μην λειτουργήσετε αφαιρε- τικά, ζητώντας από την εταιρεία να μετατρέψει την ολική ανακαίνιση σε μερική ή τη μερική ανακαίνιση σε μερεμέτι. Παραμείνετε στο αρχικό πλάνο σας και μην χάσετε το στόχο σας. Αν πιστεύετε ότι δυσκολεύεστε να προχωρήσετε, ζητήστε από τον προμηθευτή σας την πρότασή του, ώστε η ολική ανακαίνιση να γίνει τμημα- τικά, σε διάστημα που εσείς θεωρείται εφικτό. Τι πρέπει να προσέξει ο επαγγελματίας του μίνι μάρκετ To μίνι μάρκετ είναι ένα κατάστημα λιανικής, οπότε ισχύουν σε αυτό οι ίδιοι κανόνες, όπως σε κάθε κατά- στημα: 1. Καθαριότητα, 2. Τακτοποίηση, 3. Ταξινόμηση, 4. Εξοπλισμός σε άριστη κατάσταση, 5. Ελεύθεροι διά- δρομοι για την κίνηση των πελατών, 6. Αισθητική, Αφιέρωμα ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=