Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22
49 Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η χαμηλή τιμή των περισσότερων παγωτών οδήγησε τους καταναλωτές να «στραφούν» σε αυτή τη λύση επιδορπίου κατά τη διάρ- κεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα, με τις πωλήσεις να ακολουθούν ανοδική τάση ακόμη και στην περίοδο των capital controls, αλλά και γενικότερα το 2015 και το 2016. Με βάση τα στοιχεία πενταμήνου της IRI για το 2018, η κατηγορία των παγωτών κατέγραψε ανοδική τάση, σε όγκο πωλήσεων κατά 33,8% και σε αξία κατά 30,4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Είναι ενδεικτικό ότι σε δύο ισχυ- ρές «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ η αύξηση στην κατανάλωση παγωτού το πρώτο πεντάμηνο άγγιξε ακόμα και το 40%, αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει το περιθώριο ανάπτυξης. Οφέλη αλλά και προβλήματα στα μίνι μάρκετ Όσον αφορά τα καταστήματα της μικρής λιανικής, πάντως, τα παγωτά αποτελούν ένα προϊόν με πολλαπλά οφέλη, αλλά και σημαντικά προβλήματα. Όπως είπαν στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» πολλοί επαγγελματίες της αγοράς, το κέρδος από τις πωλήσεις παγωτών έχει περιοριστεί σημαντικά στα καταστήματά τους. Η συρρίκνωση των προμηθευτών τους οδηγεί συχνά σε…μονόδρομο, όσον αφορά την επιλογή ψυγείου και προϊόντων για το κατάστημά τους. Τα έξοδα του ρεύματος είναι πολύ μεγάλα, και σε πολλές περι- πτώσεις ασύμφορα, ειδικά για τη διατήρηση του ψυγείου των παγωτών όλο το χρόνο. Από την άλλη πλευρά, το ψυγείο με τα παγωτά αποτελεί κι ένα από τα πιο «ισχυρά όπλα» για τα μίνι μάρκετ, τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών. Καταρχάς, τα παγωτά το καλοκαίρι είναι το Νο1 προϊόν στην προσέλ- κυση πελατών, με την κίνηση στα εν λόγω μαγαζιά να αυξάνεται κατακόρυφα σε αυτό το διάστημα και με παράλληλα οφέλη από τις πωλήσεις των υπολοίπων προϊόντων. Επίσης, σε καταστήματα που βρίσκονται κοντά σε πλατείες και σχολεία, ο τζίρος από τα παγωτά μπορεί να είναι τόσο μεγάλος, ώστε να προσφέρει κι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έσοδο, ικανό να αντισταθμίσει άλλες «απώλειες» από προϊόντα του… χειμώνα. Οι «κυρίαρχοι» του παγωτού στην Ελλάδα Στην αγορά του συσκευασμένου παγωτού κυριαρχούν σήμερα 4 εταιρείες, οι οποίες κι έχουν υπό την σκέπη τους παραδοσιακά brands, με ιστορία χρόνων στη μικρή λιανική της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, δύο από τις πιο γνωστές μάρκες, η ΕΒΓΑ κι η Algida ανήκουν πλέον στην πολυεθνική εταιρεία ΕΛΑΪΣ – Unilever Hellas, ενώ τα παγωτά της ΔΕΛΤΑ έχουν προστεθεί εδώ και χρόνια στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της επίσης πολυεθνικής Nestle, η οποία με τη σειρά της έχει παραχωρήσει την εν λόγω δραστηριότητα στη Froneri Hellas. Ανερχόμενη δύναμη αποτελεί, όμως, και μία ελληνική εταιρεία, η γαλακτοβιομηχανία Κρι–Κρι, η οποία κι έχει αυξήσει σημαντικά τα μερίδιά της στην αγορά. Αντίστοιχα, ένα μεγάλο αριθμό ψυγείων σε όλη την Ελλάδα συνεχίζει να τροφοδοτεί κι η Mars Hellas, η οποία λανσάρει διαρ- κώς νέα προϊόντα, σε συνεργασία με πολλά γνωστά brands της σοκολάτας, όπως τα Snickers και τα m&m’s. Όσον αφορά τη «μάχη» της αγοράς, λοιπόν, τα πιο πρό- σφατα στοιχεία που αφορούν τα μερίδια σε όγκο του Η κατηγορία των παγωτών κατέγραψε ανοδική τάση σε όγκο πωλήσεων κατά 33,8% και σε αξία κατά 30,4%, το 2018 στην Ελλάδα. Αφιέρωμα
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=